Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز؛ پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» در گزارش کوتاه اخیر خود تاکید کرد که طبق سندی که اخیرا توسط ترکیه‌ای‌ها از آرشیو امپراتور عثمانی خارج و منتشر شده، فلسطین متعلق به فلسطینیان است و صهیونیست‌ها طی این سال‌ها به این دلیل پیگیر سند مربوطه نشده بودند که با تقاضای اعاده آن، عملا اشغال‌گری خود را قبول و اثبات می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



  پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ نوشت: تعداد 171 هزار و 306 سند قانونی در 46 دفتر ثبت مربوط به اورشلیم در آرشیو امپراتوری عثمانی وجود دارد. از میان این‌ها، 113 هزار و 365 سند مربوط به مایملک شخصی و 37 هزار و 671 سند متعلق به بنیادها و موسسات است. علاوه بر این، آرشیوهای ترکیه دارای سوابق بین سال‌های 950 هجری تا 1917 میلادی است. در میان سوابق ثبت‌شده مربوط به دارایی‌های شخصی، 139 سند متعلق به سلطان «عبدالحمید دوم» است که 137 مورد آن در گذشته به خزانه‌داری انتقال یافته و 2 موردی که باقی مانده در منطقه «اریحا»یِ اورشلیم نگهداری می‌شود.

عبدالحمید دوم
این پایگاه در ادامه افزود: سوابق گویای این است که یک قطعه زمین با مساحت 3 هزار متر مربع در آنجا به نام سلطان عبدالحمید دوم بوده است. سندی که متن‌اش نشان می‌دهد که اورشلیم و فلسطین متعلق به فلسطینیان است، در اختیار مقامات فلسطینی قرار گرفته و اسراییلی‌ها هم علیرغم آگاهی از وجود چنین سندی، هیچ‌گاه خواستار آن از ترکیه‌ای‌ها نشده‌اند چرا که با این عمل، رسما تایید می‌کردند که اشغالگر هستند.
 
سند مربوطه
گلوبال ریسرچ در پایان آورد: قراردادی بین فلسطینیان و اردن وجود دارد که طبق آن، اردن وظیفه ابقا و تعمیر زیر ساخت‌های اورشلیم را بر عهده گرفته است. در سال 2016، طبق درخواست اردن، ترکیه اقدام به انتشار رونوشت‌هایی از اسناد مربوط به آن کرد.

سلطان عبدالحمید دوم در سال 1876 بر تحت سلطنت نشست و پیوسته بر مدار حمایت از مسلمانان حرکت نمود. وی هیچکدام از پیشنهادهای تطمیع‌کننده «تئودور هرتزل» -بنیانگذار صهیونیسم- و یاران‌اش در قبال همراهی با تشکیل دولت یهود را نپذیرفت و سرانجام در پی قدرت گرفتن بیشتر، با تحریک اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها، در سال 1909 رسما از خلافت کنار گذاشته شد.
 
منبع:
https://www.globalresearch.ca/records-of-jerusalem-deeds-found-in-ottoman-archives-the-deeds-prove-that-palestine-belongs-to-palestinians/5622453

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟

تین نیوز

پلاک فلزی که برای شناسایی رسمی وسیله نقلیه متصل می‌شود، پلاک خودرو نام دارد. همه کشورها برای وسایل نقلیه جاده‌ای مانند: اتومبیل، کامیون و موتورسیکلت نیاز به ثبت پلاک دارند. 

به گزارش تین نیوز، پلاک خودرو ایرانی، یک شناسه عددی است که به طور منحصر به فرد برای هر اتومبیل در نظر گرفته شده است. شماره پلاک خودرو همانند اثر انگشت در اتومبیل ها می باشد که باید منحصر بفرد باشد و به همین دلیل هیچ اتومبیلی دارای پلاک یکسان با سایر پلاک ها نیست.

پلاک وسایل نقلیه علاوه بر عدد، دارای رنگ‌ها و حروف مختلفی است که کمتر به آن توجه کردیم، اما هرکدام نشان‌گر مورد خاصی است که دانستنش در برخی موارد به افزایش اطلاعات عمومی کمک می‌کند.

 پلاک خودروها در کشور که به پلاک ملی مشهور است دارای شش رنگ‌ مختلف است که بر اساس مالکیت خودروها، نوع و ... دسته‌بندی شده است.

رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟ خودروهای پلاک سفید

خودروهای پلاک سفید سه دسته هستند:

-خودروهایی با حرف «گ»،

خودروهای پلاک سفید با حرف «گ»،به اصطلاح به خودروهای گذرموقت معروف هستند

-خودروهایی با دیگر حروف الفباء به جز «گ» و پلاک هایی با نشانه ویلچر

خودروهای شخصی هستند که روزانه شمار زیادی از آن‌ها در کشور در حال تردد هستند و طبیعی است که بیشترین تعداد پلاک خودرو نیز مربوط به این نوع است.

خودروهای پلاک سفید با نشانه ویلچر، خودرو های متعلق به جانبازان و معلولان است.

خودروهای پلاک زرد :

خودروهای پلاک زرد با حرف «ک» خودروهای ادواتکشاورزی است.

خودروهای پلاک زرد با حرف «ع» خودروهای حمل و نقل عمومی هستند که تاکسی ها و اتوبوس ها و...از جمله آن‌ها است.

خودروهای پلاک سبز

خودروهای پلاک سبز با حرف «پ»، خودرو های متعلق به پلیس،اعم از پلیس راهور، گشت انتظامی،پلیس مبارزه با مواد مخدر و... است.

خودروهای پلاک سبز با حرف «ث»، خودروهای متعلق به سپاه پاسداران است.

خودروهای پلاک قرمز

خودروهای پلاک قرمز با عبارت «تشریفات»، خودروهای تشریفات دولتی است.

خودروهای پلاک قرمز با حرف «الف»، خودرو های دولتی هستند که طبق قانون، استفاده شخصی از آن‌ها غیر مجاز است.

خودروهای پلاک آبی نوع دوم

خودروهای پلاک آبی نوع دوم با حرف «ش»، خودروهای متعلق به ارتش است

خودروهای پلاک آبی نوع دوم با حرف «ز»، خودروهای متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی است

خودروهای پلاک آبی نوع دوم با حرف «ف»، خودروهای متعلق به ستاد کل نیروهای مسلح است

خودروهای پلاک آبی نوع اول

خودروهای پلاک آبی دسته اول با حرف‌ «D»، خودروهای دیپلمات،کنسولی و سیاسی هستند

خودروهای پلاک آبی دسته اول با حرف «S»، خودروهای سفارتخانه‌ها و نمایندگان برای خدمت اداری هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان شرق رفح را آغاز کرد
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک‌های مردمی به حساب عبدالحمید
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • کیهان باز هم از دست مولانا عبدالحمید شاکی شد
  • خط‌و‌نشان ستاره رئال برای بایرن با ویدئوی کوبی برایانت
  • حاج صادق آهنگران افشا کرد: جاسوس‌ها در هیئت‌ها نفوذ کرده‌اند
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟