Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حسن استوارآذر اظهار داشت: بنا به ابلاغ  مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، در ۵ بخش این نمایشگاه شامل سازمان‌های مردم‌نهاد، صنایع دستی، سیاه چادر، آداب و رسوم و ارائه عملکرد دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با محوریت تبریز ۲۰۱۸ شرکت کردیم.
وی افزود: با توجه به در پیش بودن رویداد تاریخی ۲۰۱۸، نهایت تلاش ما در این نمایشگاه، معرفی توانمندی‌ها و میراث معنوی استان براساس برنامه‌های کمیته فرهنگی و اجتماعی تبریز ۲۰۱۸ بود که خوشبختانه با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استوار آذر خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های جذاب و پربیننده استان در این نمایشگاه، آلاچیق عشایر استان با ارائه نحوه پخت نان به صورت سنتی توسط بانوان عشایر بود.

وی با اشاره به میراث ارزشمند معنوی آذربایجان‌شرقی، افزود: لالایی‌های محلی استان از جمله این گنجینه تاریخی است که در جشنواره فوق، نماینده استان به اجرای نمونه‌هایی از آن پرداخت که استقبال بازدیدکنندگان از آن چشمگیر بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به‌عنوان بازوان ما در برگزاری شایسته رویداد تاریخی تبریز ۲۰۱۸ خواهند بود که در این نمایشگاه قسمت کوچکی از توانمندی‌های خود را  به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با تاکید بر هنر دست هنرمندان آذربایجانی، بر پاس‌داشت صنایع دستی اصیل استان تأکید کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، بهمن ارک، آرش رصافی، مونا زندی حقیقی، بهروز شعیبی و نقی نعمتی به‌عنوان داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه نخستین دوره این رویداد هنری انتخاب شدند.
۶۵ فیلم‌ داستانی کوتاه از نقاط مختلف کشور و از میان فرهنگ‌ها و اقوام متنوع برای رقابت در این بخش انتخاب شده‌اند.
آشنایی کوتاه با پیشینه اعضای داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه:
بهمن ارک، کارگردان و برادرش بهرام با فیلم کوتاه «حیوان» به شهرت رسیدند. این فیلم جوایز ملی و بین‌المللی زیادی دریافت کرد، ازجمله در جشنواره کن جایزه سینه فونداسیون شد. فیلم بلند سینمایی «پوست» به کارگردانی این دو برادر نیز با استقبال مواجه شد.
آرش رصافی، کارگردان، تدوینگر و تصویربردار و مؤلف کتاب «رباعی سینما» درباره فیلمنامه کوتاه است. او سابقه مدیریت در سطوح مختلف انجمن سینمای جوانان ایران را دارد.
مونا زندی حقیقی کارگردان سینما  در سال ۱۳۸۴ پس از ساخت چند مستند و فیلم کوتاه، اولین فیلم سینمایی خود، «عصر جمعه» را ساخت که جوایز متعدد داخلی و خارجی کسب کرد. او همچنین کارگردان فیلم «بنفشه آفریقایی» با بازی فاطمه معتمدآریا است. که این فیلم نیز بسیار تحسین برانگیخت.
بهروز شعیبی، کارگردان و بازیگر و سازنده فیلم‌هایی چون «دهلیز»، «سیانور»، «دارکوب» و «بدون قرار قبلی» است و در بیش از ۱۰ فیلم ازجمله «طلا و مس»، «مهمان داریم» و «مغز استخوان» بازی کرده است. او برای کارگردانی «دهلیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش «نگاه نو» (مسابقه فیلم‌های اول) از جشنواره فجر شد.
نقی نعمتی، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و مستندساز و سازنده فیلم‌های سینمایی «سه و نیم»، «آن سه» و فیلم کوتاه «تکلیف گمشده» است.
نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در تهران برگزار می‌شود.
بخش اصلی شامل فیلم‌های داستانی (بلند و کوتاه)، مستند، انیمیشن و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره‌ زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.
اسامی داوران دیگر بخش‌ها متعاقباً اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • معرفی آثار بخش پویانمایی و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام
  • برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی - ورزشی آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت در کلیبر
  • معرفی رقبای بخش انیمیشن و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • حضور دو مستندساز هرمزگانی در اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • فروش نوروزی ۷۷ میلیارد ریالی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی
  • پیش‌بینی اجرای ۳۵ طرح آماری اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آذربایجان شرقی
  • برتری دو مستند چهارمحال و بختیاری در نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی