Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@05:17:39 GMT

سالانه چند میلیون تن گوشت مرغ تولید مى شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۳۲۵۹

سالانه چند میلیون تن گوشت مرغ تولید مى شود؟

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ حسن رکنی افزود: ایران امروز در زمره تولیدکنندگان بزرگ گوشت مرغ در جهان قرار دارد.

او با اشاره به این که انواع پروتئین از جمله گوشت مرغ در سبد غذایی خانوارهای ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: سرانه مصرف گوشت مرغ در دنیا ۱۳ تا ۱۵ کیلوگرم و در ایران ۲۶ تا ۲۷ کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد افزود: اهمیت گوشت مرغ در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی روز به روز در حال افزایش است.

رکنی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بحث ارسال نامه مرغداران به «اسحاق جهانگیری» معاون اول ریاست جمهوری اظهارداشت: هر تغییری در قیمت نهاده های دام و طیور می تواند منتج به تغییر در قیمت محصول نهایی در این حوزه شود.

او گفت: در حال حاضر برخی از اقلام مورد نیاز مرغداری ها افزایش معنی داری پیدا کرده که این رشد قیمتی موجب افزایش گوشت مرغ می شود و قدرت خرید مصرف کنندگان را کاهش می دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین موضوع نامه مرغداران به معاون اول رئیس جمهور مبنی بر افزایش معنی دار قیمت نهاده های دام و طیور را بحثی بجا و منطقی دانست و بر لزوم تعدیل قیمت ها تاکید کرد.

منبع: خبرگزارى صدا و سیما

401

وزیر جهاد کشاورزی مرغداران اسحاق جهانگیرى گوشت مرغ وزارت جهاد کشاورزى

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»