Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

خوردن بعضي از غذاهادر شب به کاهش چربي شکم کمک مي کنند
کاهش چربي شکم و داشتن اندامي متناسب دغدغه بسياري از ماست که تنها از طريق ورزش حاصل نمي شود، بلکه تغديه سالم نيز نقش مهمي ايفا مي کند. در اين مقاله غذاهايي معرفي مي شوند که خوردن آنها در شب به کاهش چربي شکم کمک مي کنند.
8 خوراکي براي کاهش حجم چربي شکم
براي رسيدن به اهداف کاهش وزن و تناسب اندام بايد ترکيبي از غذاهاي سالم، ديورتيک (ادرار آور) و چربي سوز را وارد رژيم غذايي تان کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جز جنبه فيزيکي، کاهش چربي شکم يک دليل بسيار مهم ديگر هم دارد و آن بالا بردن کيفيت سلامتي است. اين در حالي است که افزايش چربي شکمي باعث افزايش خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي عروقي و *سندرم متابوليک را بالا مي برد.
*سندرم متابوليک Metabolic syndrome:به مجموعه‌اي از شرايط گفته مي‌شود که عبارت هستند از: فشار خون بالا، سطوح افزايش يافتهٔ انسولين در خون، چربي انباشتهٔ اضافي در اطراف شکم و سطوح افزايش يافتهٔ چربي خون، بنابه گفتهٔ محققان سندروم متابوليک گروهي از عوامل خطر شامل چربي دور کمر، چاقي شکمي، فشارخون بالا، ديابت، تري گليسيريد بالا و HDL (چربي خوب) پايين است که با هم رخ مي‌دهند و خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، سکته و ديابت را افزايش مي‌دهند.
با اين اوصاف بهترين گام ها براي کاهش حجم چربي شکمي، مصرف برخي مواد غذايي خاص در هنگام شب است.
1. کاهش چربي شکم: خوردن سبزيجات تيره رنگ در شب
سريع ترين راه براي کاهش چربي شکمي، خوردن سبزيجات تيره رنگ است. براي اين کار بهتر است سبزيجاتي را انتخاب کنيد که باعث سوء هاضمه نمي شوند و به کيفيت خواب شما لطمه نمي زنند. بهترين سبزيجات تيره رنگ براي کاهش چربي شکمي عبارتند از کاهو، اسفناج و مارچوبه. بهترين راه براي استفاده از اين سبزيجات، بخارپز کردن آنها است.
2. کاهش چربي شکم: خوردن روغن زيتون
اين نوع روغن بهترين گزينه غذايي براي کاهش چربي شکمي است. اسيدهاي چرب موجود در روغن زيتون مانند اسيد اولئيک Oleic acid مي توانند به کاهش چربي هاي مقاوم در بدن کمک کنند بخصوص در مناطق شکمي.
* اسيد اولئيک Oleic acid :اين اسيد چرب با يک پيوند غيراشباع در بسياري از جانوران و روغن‌هاي گياهي يافت مي‌شود و اولئيک از نام زيتون مشتق شده است.
3.کاهش چربي شکم: نوشيدن چاي نعناع قبل از خواب
نوشيدن اين نوع چاي قبل از رفتن به خواب را از خود دريغ نکنيد. نعناع علاوه بر اين که آرامبخش عضلاني است، به عنوان يک ضد التهاب قوي نيز عمل مي کنند و افزايش دهنده سلامت کبد است.
4. کاهش چربي شکم: نوشيدن چاي سبز
چاي سبز در ترکيب با ورزش مي تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند. محققان مي گويند موادي در چاي سبز شناخته شده است که سبب تحريک بدن براي سوزاندن کالري و افزايش از دست دادن چربي شکم مي شود.
5. کاهش چربي شکم: خوردن مارچوبه
مارچوبه سفيد بهترين سبزي براي کاهش سايز شکم است. مارچوبه سرشار از ويتامين هايي مانند ويتامين سي C، ويتامين ب کمپلکسB complex، ويتامين هاي آ A و اي E، پتاسيم و روي است. تمام اين ريزمغذي ها منجر به کاهش چربي هاي مقاوم بدن مي شوند.
6. کاهش چربي شکم: خوردن گوجه فرنگي
يک گزينه سرشار از آنتي اکسيدان است که به مبارزه با التهاب بدن مي رود. لپتين leptin يک نوع پروتئين موجود در گوجه فرنگي است که مي تواند متابوليسم را تنظيم کرده و به کاهش چربي شکمي کمک کند.
7. کاهش چربي شکم: خوردن سيب
سيب همه ويژگي‌ هاي لازم براي حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد. هرعدد سيب حاوي پنج گرم فيبر و به ‌طور خاص پکتين* Pectin است. با خوردن هر عدد از آن حجم معده پر شده و مانع از پرخوري مي‌ شود. قند طبيعي سيب نيز با کنترل قند خون مانع از پرخوري به دليل افت قند خون در طول روز مي‌ شود.با خوردن روزانه يک عدد سيب نبايد نگران اضافه وزن باشيد. همه اين ويژگي ‌ها، سيب را به خوراکي منحصر به فرد براي سوختن چربي تبديل کرده است.
* پکتين Pectin: که بعنوان عامل پيوند بين سلولهاي گياهي عمل ميکند يک پليمر اشتقاقي قندي- اسيدي است که از ساختارهاي ژلاتيني گياهي موجود در ميوه‌جات و سبزيجات به دست مي‌آيد. حداکثر پکتين موجود در ميوه‌هاي نارس يافت مي‌شود که پس از فرارسيدن مرحله رسيدن ميزان وحتي کيفيت پکتين استحصال شده کاهش مي‌يابند.
8. کاهش چربي شکم: خوردن ماهي
براي کاهش وزن بايد با دريا دوست باشيد. منظور فقط شنا کردن نيست، بلکه مصرف ماهي يکي از راهکارهاي آب کردن چربي ناحيه شکم و کمر است. به اين دليل که ماهي متابوليسم را سرعت داده و اشتهايتان را کنترل کرده و کاهش مي ‌دهد. پروتئين موجود در ماهي خاصيت سيرکنندگي دارد. ماهي، به‌ ويژه انواع چرب آن مانند تن و سالمون سرشار از اسيدچرب امگا3 هستند. فراموش نکنيد، ماهي زماني اين تاثير مثبت را دارد که به صورت بخارپز تهيه شده و بدون اضافه کردن سس و فقط با اضافه کردن آبليمو و ادويه مصرف شود.
منبع: avayesalamat.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب

آبلیمو به عنوان ماده‌ای موءثر در زدودن چربی بدن سناخته شده است، اما شاید کمتر درباره اهمیت سرکه در کاهش وزن سخن به میان رفته باشد. اگر در تلاش برای کاهش سریع‌ وزن هستید، حتما با پیشنهاداتی برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه مواجه شده‌اید، اما سرکه سیب دقیقا چیست؟ و آیا در کاهش وزن موءثر است؟

 همشهری آنلاین، سرکه سیب نوعی سرکه است که از آب سیب تخمیر شده تهیه می‌شود. این فرآیند شامل خرد کردن سیب برای استخراج آب آن، سپس اضافه کردن مخمر برای تخمیر قندهای آن است.

سرکه سیب به دلیل مزایای بالقوه سلامتی خود، از جمله کمک به هضم، مدیریت سطح قند خون، و کاهش وزن شناخته شده است، اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری برای اثبات تاثیر آن بر مدیریت وزن مورد نیاز است. در این مطلب به چند راه ساده برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه اشاره شده است.

مواد مغذی موجود در سرکه سیب؟

سرکه سیب حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و برخی ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم و همچنین آنتی اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول‌ها است. همچنین حاوی اسید استیک است که مزایای سلامتی بالقوه سرکه سیب از آن نشات می‌گیرد. در این مطلب به ۷ راهی اشاره شده که می توانید سرکه سیب را در برنامه کاهش وزن خود قرار دهید:

به عنوان سس سالاد: با ترکیب سرکه سیب با روغن زیتون، کمی عسل یا خردل و گیاهان و ادویه‌های مورد علاقه خود، یک وینگرت ساده (یک سالاد روسی است که مواد اولیه‌ آن شامل چغندر، سیب زمینی و هویج آب‌پز، پیاز و همین‌طور خیارشور می‌شود.) درست کنید. آن را روی سالاد بریزید تا بدون کالری اضافی طعم آن را افزایش دهید.

نوشیدنی سم زدایی صبحگاهی: روز خود را با یک لیوان آب مخلوط با یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب شروع کنید. برخی از افراد برای طعم دادن، کمی آب لیمو و کمی عسل نیز اضافه می‌کنند. این می‌تواند به شروع متابولیسم (سوخت وساز) و هضم کمک کند.

استفاده پیش از غذا به عنوان سرکوب کننده اشتها: نوشیدن مقدار کمی سرکه سیب رقیق شده قبل از غذا ممکن است به کاهش اشتها و تقویت احساس سیری کمک کند و به طور بالقوه منجر به مصرف کالری کمتر شود.

استفاده در اسموتی‌ها: یک قطره سرکه سیب را به دستور اسموتی مورد علاقه خود بیافزائید. آن را با میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، موز و سبزیجات همراه کنید.

در آشپزی استفاده کنید: از سرکه سیب به عنوان ماریناد (مایع چاشنی برای طعم دادن به غذا) برای طعم دادن به گوشت یا توفو یا به عنوان تقویت کننده طعم در سس‌ها، سوپ‌ها و سرخ کردنی‌ها استفاده کنید.

برای کمک به دستگاه گوارش: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کنید و بعد از یک وعده غذایی سنگین میل کنید. متوجه خواهید شد که به کاهش نفخ و سوء هاضمه کمک می‌کند.

به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین ورزشی: سرکه سیب را با آب و کمی نمک دریا مخلوط کنید تا یک نوشیدنی ورزشی طبیعی بسازید. این نوشیدنی می‌تواند به جبران الکترولیت‌های از دست رفته در طول ورزش کمک کرده و ممکن است از هیدراتاسیون (آبرسانی) حمایت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان