Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دولت سوئیس اعلام کرد دارایی‌های زین العابدین بن علی و ویکتور یانوکوویچ یک سال دیگر نیز مسدود می‌ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت سوئیس اعلام کرد دارایی های زین العابدین بن علی و ویکتور یانوکوویچ، روسای جمهور سابق تونس و اوکراین در این کشور یک سال دیگر نیز مسدود می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد تصمیم دارد برای حمایت از همکاری قضایی با این دو کشور، حکم مسدود کردن دارایی های بن علی و یانوکوویچ و نزدیکانشان را یک سال دیگر تمدید کند. در ابتدای سال 2011 ، برن دستور داد دارایی های بن علی و نزدیکانش در سوئیس مسدود شود.

در فوریه سال 2014 نیز حکم مشابهی در پی بحران اوکراین برای پانوکوویچ اتخاذ شد. بر این اساس مبالغ 56 میلیون فرانک سوئیس (48 میلیون یورو) برای تونس و 70 میلیون فرانک سوئیس (60 میلیون یورو) برای اوکراین مسدود شد.

دولت سوئیس اعلام کرد: «سال ها پس از اجرای این قوانین، پرونده های مختلفی در حال بررسی است تا مشخص شود آیا این مبالغ غیر قانونی بوده است یا خیر؟ با وجود این هنوز حکمی صادر نشده است. تمدید یک ساله موجب پیشرفت های قابل توجه در این پرونده ها خواهد شد.» تصمیم در مورد مسدود کردن دارایی های سران سابق مصر نیز در سال 2011 اتخاذ شده بود. این دارایی ها در ابتدا 700 میلیون فرانک سوئیس بود که با درخواست مقامات مصری به 430 میلیون فرانک سوئیس کاهش یافت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد