Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@12:27:30 GMT

اضافه وزن در 20 درصد کرمانی‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۳۹۰۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 20 درصد مردم کرمان دارای اضافه وزن هستند که باید با تغذیه سالم از همان کودکی از بروز این عارضه جلوگیری کرد. ناطقان: دکتر «سید وحید احمدی طباطبایی» صبح امروز 29 آذرماه در مراسم اجرای طرح تغذیه سالم در مدارس کرمان گفت: هم‌اکنون در همه دنیا دغدغه اصلی بیماری‌های مزمن غیرواگیر مثل پرفشاری خون، دیابت، سکته های قلبی و مغزی و سرطان هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمدی طباطبایی با بیان این‌که به این بیماری‌ها، بیماری‌های سبک زندگی نیز می‌گویند، ادامه داد: عامل اصلی این بیماری‌ها تغذیه ناسالم، نداشتن تحرک و استعمال دخانیات هستند که با کنترل آن‌ها می‌توان از 80 درصد بیماری‌های قلبی عروقی و 40 درصد سرطان‌ها پیشگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 20 درصد مردم کرمان دارای اضافه وزن هستند که باید با تغذیه سالم از همان کودکی از بروز این عارضه جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: ما حتی به‌دنبال ایجاد رستوران‌های حامی سلامت هستیم تا رفتارهای حامی سلامت را در جامعه گسترش دهیم.

طباطبایی در تعریف طرح تغذیه سالم در مدارس گفت: این طرح کشوری نبوده و از ابتکارات کرمان است که با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اداره آموزش و پرورش استان و پس از یک سال و نیم کار کارشناسی به ثمر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که لقمه سالم را تهیه می‌کنند تا در اختیار مدارس بگذارند توسط کارشناسان معاونت بهداشتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه به طور مداوم بازدید و نظارت می‌شوند. منبع: ایسنا برچسب ها: اضافه وزن ، کرمانی ها ، عارضه

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز (یکشنبه) پس از اقامه نماز ظهر همزمان با تجمع سراسری دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت از مردم غزه و خیزش دانشجویان آمریکا که به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخته اند در محوطه این دانشگاه تجمع می‌کنند.

در این تجمع که اعضا هیئت‌علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه شهید باهنر کرمان حضور داشتند، دانشجویان علاوه بر حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید را محکوم کرده و شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را فریاد زدند.

کد خبر 6091234

دیگر خبرها

  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر