Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@12:56:26 GMT

پیش بینی نفت ۶۰ دلاری در سال ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۴۱۶۷

پیش بینی نفت ۶۰ دلاری در سال ۲۰۱۸

۲۷ تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده اند که به طور متوسط قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۸ به بشکه ای ۶۰ دلار برسد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از بلومبرگ، مسیر قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ در تگزاس تعیین خواهد شد. به دنبال کاهش تولید‌های اوپک که موجب تقویت قیمت‌ها شده، انتظار می‌رود تولید نفت خام در آمریکا در سال آینده میلادی به ارقام بی سابقه‌ای برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برای تحلیلگرانی که قیمت نفت در سال آینده میلادی را پیش بینی می‌کنند دو سوال کلیدی مطرح است: میزان تولید نفت آمریکا دقیقا به چه میزان افزایش خواهد یافت و اینکه آیا اقتصاد جهانی به اندازه کافی تقویت شده که بتواند رشد اضافی تولید را در خود جذب کند؟

۲۷ تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده اند که به طور متوسط قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۸ به بشکه‌ای ۶۰ دلار برسد، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا نیز حدود ۵۵ دلار در هر بشکه پیش بینی شده است. این ارقام پایین‌تر از قیمت‌های فعلی شاخص‌های نفتی است. در حال حاضر قیمت نفت برنت حدود ۶۳ دلار و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت حدود ۵۷ دلار است.

هری تچینگوئیریان، رئیس بخش استراتژی بازار‌های کالا در بانک بی ان پی پاریبا در لندن که قیمت متوسط نفت برنت برای سال ۲۰۱۸ را ۵۵ دلار پیش بینی کرده گفت: «بخش عمده‌ای از اختلاف میان قیمت پیش بینی شده توسط تحلیلگران و قیمت‌های واقعی مربوط به میزان رشد تولید نفت آمریکاست... ما نسبت به رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال آینده بسیار خوش بین هستیم.»

موسسات مختلف پیش بینی‌های متفاوتی را از میزان رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال ۲۰۱۸ ارائه کرده اند. بیشترین پیش بینی مربوط به موسسه ریستاد انرژی است که پیش بینی کرده رشد تولید به ۱.۲ میلیون بشکه در روز برسد. بانک جی پی مورگان هم میزان رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال ۲۰۱۸ را ۹۰۰ هزار بشکه در روز ارزیابی کرده است. همچنین آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که میزان تولید نفت شیل آمریکا در سال ۲۰۱۸ به ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد. کمترین پیش بینی رشد مربوط به بانک آمریکا مریل لینچ است که رشدی نیم میلیون بشکه‌ای را برای نفت شیل آمریک پیش بینی کرده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت

سی بی اس نیوز گزارش داد, یک پهپاد ام کیو ۹ریپر این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است. به اذعان این شبکه آمریکایی، انصارالله یمن از ماه نوامبر تاکنون دو فروند این نوع پهپاد را سرنگون کرده‌است.

به گفته سرویس تحقیقات کنگره، هر پهپاد ام کیو ۹ ریپر تقریباً ۳۰ میلیون دلار قیمت دارد.

 ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای