Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - «جمال الخضری» رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گفت: سال 2017 میلادی، سخت ترین سال به لحاظ اقتصادی و شرایط انسانی برای مردم نوار غزه بوده است.

به گزارش خبرگزاری معا فلسطین، الخضری در بیانیه ای ضمن درخواست از جوامع بین المللی برای جبران نتایج وخیم محاصره رژیم صهیونیستی بر نوار غزه، خواستار مداخله این جوامع شد و از آنها خواست با پایان دادن به تحریم های غزه گام های موثر در برپایی آشتی میان گروه های فلسطینی، بر اختلاف میان این گروه ها غلبه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: محاصره غزه در سال 2006، یک مجازات گروهی بود و با قوانین و منشور جهانی حقوق بشر در تعارض کامل قرار داشت، این اقدام ظالمانه به معنای پایمال کردن تمامی کنوانسیون های بین المللی است.
الخضری باردیگر از تمامی طرف های درگیر خواست برای پایان دادن به شرایط انسانی و اقتصادی بحرانی غزه، اقدامی فوری انجام دهند.
این مقام فلسطینی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: 80 درصد از ساکنان غزه زیر خطر فقر قرار دارند، نرخ بیکاری در میان مردم غزه 50 درصد و این پدیده در میان جوانان تحصیلکرده 60 درصد است، درحالی که 250 هزار تن از ساکنان این منطقه نیز همچنان بیکار هستند.
الخضری با اشاره به این که رژیم صهیونیستی همچنان ورود مصالح ساختمانی و بسیاری از تجهیزات و ادوات بازسازی به نوار غزه را محدود کرده است، گفت: بسیاری از کشورها نیز به تعهدات خود در کنفرانس قاهره در مساله بازسازی عمل نکرده اند.
این مقام فلسطینی با اشاره به این که همچنان 40 درصد از منازل تخریب شده در جنگ سال 2014 با رژیم صهیونیستی، هنوز بازسازی نشده است، افزود: 80 درصد از کارخانجات غزه نیز به دلیل محاصره این منطقه تعطیل است، به همین دلیل سالانه حدود 250 میلیون دلار شرکت های مذکور خسارت می بینند.
وی در پایان افزود: اسرائیل همچنان از سفر بیماران فلسطینی، بازرگانان خودداری می کند و به بازداشت مسافران در گذرگاه های خروجی دست می زند و با بهانه های واهی، مانع از عبور هزاران فلسطینی از گذرگاه بیت حانون می شود.
رژیم صهیونیستی از سال 2006 و پس از پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی فلسطین در همین سال، اقدام به محاصره زمینی و دریایی ساکنان غزه است که این امر منجر به وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی و انسانی مردم این منطقه شده است.
شبس**9363*1613* مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید حمله‌های زمینی و هوایی علیه نوار غزه

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با گذشت بیش از ۱۹۰ روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله‌های زمینی و هوایی صهیونیست‌ها علیه این باریکه همچنان ادامه داشته و شدت گرفته است.

از سرگیری حمله‌های زمینی و هوایی علیه غزه

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در اطراف منطقه الفخاری واقع در جنوب شرق خان یونس هدف قرار دادند.

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم تاکید کرد که این جنگنده‌های متجاوز حمله‌هایی را علیه اطراف بیمارستان شرق شهر خان یونس طی بامداد امروز انجام دادند.

همچنین یک پهپاد متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی ساکنان اردوگاه النصیرات را هدف قرار داد.

غرب شهر غزه طی ساعت‌های گذشته شاهد حمله‌های گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

در این میان توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مجدداً نوار غزه را زیر آتش گرفته و حمله‌هایی را علیه منطقه مرکزی شمال اردوگاه النصیرات انجام داد.

شادمانی آوارگان فلسطینی از بازگشت به منازل خود

این در حالی است که با وجود تشدید حمله‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه برخی از آوارگان فلسطینی به منازل خود در شمال این باریکه بازگشتند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که در سایه تدابیر شدید نظامیان صهیونیست در شمال نوار غزه، روز گذشته برخی از فلسطینی‌هایی که خانه‌های خود را در این منطقه ترک کرده بودند به منازل خود بازگشتند.

آنها تاکید کردند: ما به قدری خوشحال هستیم که انگار روز عید است. خسته شده‌ایم و می‌خواهیم خانه‌های خود و خویشاوندانمان را ببینیم.

این در حالی است که حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه سراسر نوار غزه و شمال این باریکه همچنان ادامه دارد.

یورش بامدادی نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

از سوی دیگر عناصر ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته به تجاوزات خود علیه شهرهای سراسر کرانه باختری ادامه دادند. این عناصر متجاوز به منطقه کفر اللبد واقع در شرق طولکرم حمله کردند.

شهرک نشینان صهیونیست نیز با پرتاب سنگ خودروهای فلسطینی‌ها را در نزدیکی اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله هدف قرار دادند.

منطقه السموع واقع در جنوب الخلیل و منطقه یعبد در جنوب غرب جنین نیز شاهد حمله این عناصر متجاوز بوده است.

نظامیان صهیونیست به روستای فقوعه واقع در شمال شرق شهر جنین نیز یورش بردند.

در جریان این حمله‌های عناصر صهیونیست به کرانه باختری تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی بازداشت شدند. آنها حین حمله به منطقه حبله واقع در جنوب قلقیلیه از بمب‌های صوتی نیز استفاده کردند.

منطقه‌های بلعا در شرق طولکرم و مزرعه شرقی در شمال شرق رام الله نیز شاهد حمله‌های عناصر صهیونیست بوده است.

درگیری جوانان فلسطینی با متجاوزان در کرانه باختری

حمله نظامیان صهیونیست به شهرهای مختلف کرانه باختری طی بامداد امروز با واکنش ساکنان این منطقه‌ها رو به رو شد.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که در جریان یورش عناصر متجاوز به منطقه بیت امر واقع در شمال الخلیل جوانان این منطقه به مقابله با نظامیان صهیونیست برخواسته و با آنها درگیر شدند.

همچنین گزارش شده است که درگیری‌هایی میان صهیونیست‌ها و جوانان فلسطینی در منطقه کفر اللبد واقع در شرق طولکرم به وقوع پیوسته است.

نیروهای مقاومت نیز از پای ننشسته و برای متوقف کردن پیشروی عناصر متجاوز وارد عمل شدند. این نیروها نظامیان صهیونیست را در نزدیکی طوباس با بمب‌های دستی هدف قرار دادند.

طی ساعت‌های گذشته گروهان‌های قدس اعلام کردند مقر فرماندهی و کنترل نیروهای اشغالگر را در اطراف دانشگاه فلسطین در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

روز گذشته نیز منابع فلسطینی از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در بخش‌های شمالی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه خبر دادند.

کد خبر 6078441

دیگر خبرها

  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه | ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه/ ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • برنامه جهانی غذا: برای مهار قحطی در غزه به آتش‌بس نیاز داریم
  • بمباران یک مسجد و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در غزه
  • بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه
  • حملات شدید اسرائیل به نوار غزه
  • اوضاع ناگوار اسیران شکنجه شده فلسطینی
  • مقام امنیتی: مصر احداث منطقه حائل با غزه را تکمیل کرد
  • تشدید حمله‌های زمینی و هوایی علیه نوار غزه