Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا صدراعظم نوری در گفت و گو با خبرنگار شهری ایسکانیوز در خصوص ایمن سازی ساختمان های فرسوده پایتخت گفت: یکی از ماموریت های کمیته ایمنی شورا شهر تهران شناسایی ساختمان های نا ایمن با همکاری سازمان آتش نشانی در سطح شهر تهران است.

وی با بیان اینکه برای ایمنی این ساختمان ها تمهیداتی را در نظر گرفته ایم ، ادامه داد: اگر ساختمانی به طور کلی نا ایمن باشد و یا وضعیت آن به نحوی باشد که جزو ساختمان های پر خطر شهر تهران محسوب شود، طبیعی است که ساز و کاری مانند تعطیلی یا عدم بهره برداری را برای آن اتخاذ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از ساختمان ها قابلیت ایمن سازی را دارند، گفت: برای این دسته از بناها که تعدادشان در پایتخت بسیار است تمهیداتی را در نظر گرفته ایم تا به خوبی ایمن سازی شوند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که ایمن سازی به خصوص برای ساختمان های قدیمی با سرعت انجام نمی شود زیرا موضوعات دست و پاگیر متعددی دارد و از طرفی مالکان و ذی نفعان امکان ایمن سازی را در کوتاه مدت ندارند.

صدر اعظم نوری از وجود 7300 ساختمان فرسوده و ناایمن در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: آتش نشانی تا به امروز توانسته است 7300 ساختمان نا ایمن را شناسایی و در بازدید هایی که داشته برای آن دسته از ساختمان هایی که در وضعیت بحرانی قرار دارند دستور العمل ایمن سازی ابلاغ کند.

عضو کمیسیون شورا شهر تهران، بالا بودن تعداد این ساختمان را دلیلی بر اولویت بندی آن ها دانست و افزود: طبیعی است که باید با اولویت بندی به این ساختمان ها رسیدگی و پرداخته شود تا سازمان اتش نشانی فرصت نظارت و پیگیری دقیق تر این بنا ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه با دستگاه قضایی تعامل و همکاری خوبی را در جهت شناسایی ساختمان های فرسوده برقرار کرده ایم، بیان کرد: با صلاح دید دستگاه قضایی توانستیم ابتدا 10 ساختمان پرخطر را مورد بازبینی و رسیدگی قرار دهیم که یکی از آن ها پاساژ علاء الدین است. البته ناگفته نماند که متاسفانه برخی از پاساژ ها به اخطار ها توجه نکردند و پلمپ شدند .

صدر اعظم نوری با تاکید بر اینکه پاساژهایی که اخطار گرفتند و پلمپ شدند طبیعتا الزام بیشتری برای ایمن سازی دارند، خاطرنشان کرد: قطعا در نظر داریم اقدامات بیشتر و بهتری برای این ساختمان ها انجام دهیم و جای نگرانی نیست زیرا شورا شهر تهران پیگیر این مساله خواهد بود.

خبرنگار : نیوشا یعقوبی

701

آتش نشانی زهرا صدراعظم نوری پایتخت ایمن سازی بافت فرسوده پاساژ علاالدین شورای شهر تهران رئیس کمیسیون ایمنی و خدمات شهری پلمپ

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

47نقطه پرتصادف راههای گلستان در سال 1403 ایمن سازی می شود

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، عادل مصدقی در اولین جلسه شورای اداری اداره کل با حضور معاونین و روسای ستادی و شهرستانی با اشاره به وجود 47 نقطه پرتصادف در حوزه راههای استان، اظهارداشت: تعهد استان در سال 1402 ایمن سازی 39 نقطه بوده در حالی که 47 نقطه ایمن سازی و رفع شده که عملکرد اداره کل بالاتر از تعهدات بوده است.وی، تعداد کل نقاط پرتصادف راههای استان را 95 نقطه اعلام کرد.به گفته مصدقی، تمام تلاش را در سال جاری بر این می گذاریم که اعتبارات پروژه های نقاط پرتصادف را از محل مولدسازی های استان و همچنین منابع ملی تامین کرده تا بموقع بتوان این نقاط را رفع و ایمن سازی کرد.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در ادامه با بیان برنامه های دیگر سال جاری تصریح کرد: با حسب الامر قراردادن شعار امسال رهبری و با سلامت، صداقت و پشتکار و ارتقای اعتماد و امید به مردم و تسریع و تسهیل امور مردمی و کرامت و تکریم مردم، برنامه ها را پیش می بریم.

مصدقی ادامه داد: اجرا و پیگیری مصوبات ریاست جمهوری و سفرهای درون استانی استاندار جزو برنامه های مهم دیگری است که در سال جاری دنبال خواهد شد.

وی افزود: کتابچه ای از عملکرد و برنامه های سال جاری برای اعلام به نمایندگان مجلس تهیه می شود تا با همکاری نمایندگان امور عمرانی استان را بخوبی به پیش ببریم.

به گفته مصدقی، توجه به پایانه مرزی اینچه برون و افزایش ترانزیت کالا و ترددهای مرزی موضوع مهم دیگر سال جاری محسوب می شود.

در ادامه هریک از معاونین فنی و نظارت و راههای روستایی، حمل و نقل، راهداری و مدیریت و توسعه منابع و روسای ستادی و شهرستانی به بیان موفقیت ها و چالش های موجود پرداخته و راهکارها و تصمیمات لازم ااتخاذ شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم فروردین ماه 7 نفر از کاربران جاده ای در تصادفات جاده ای جان باختند که به نسبت آمار سال گذشته 59 درصد کاهش را نشان می دهد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، سلیم اصغری در اولین جلسه شورای اداری اداره کل با حضور معاونین و روسای ستادی و شهرستانی با اشاره به کاهش 59 درصدی تلفات جاده ای استان در طرح نوروزی امسال، اظهارداشت: تعداد تصادفات فوتی استان در این مدت 5 فقره و تعداد فوتی ها 7 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه آمار تلفات جاده ای در شهرستان های گنبد، آق قلا و بندرترکمن که دارای محورهای شمالی هستند، بیشتر است، گفت: لازم است گشت های راهداری در این شهرستان ها بیشتر حضور داشته تا تلفات رخ به رخ در این محورها کاهش پیداکند.

اصغری، آمار کلی تصادفات جاده ای را از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم فروردین 104 فقره و تعداد مجروحین را 151 نفر بیان کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک در زرند
  • 47نقطه پرتصادف راههای گلستان در سال 1403 ایمن سازی می شود
  • دوربرگردان ایمن در تقاطع اورکت حاجی محور بندرترکمن به آق قلا احداث می شود 
  • ۴۷نقطه پرتصادف راه های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می شود
  • جای خالی مبحث ۱۹ در ساختمان‌سازی
  • ۴۷ نقطه پرتصادف راه‌های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می‌شود
  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • پروژه ایمن سازی آزادراه قزوین-تهران در سطح ملی مطرح شده است
  • اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های مازندران
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان