Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قطعنامه پيشنهادي سالانه جمهوري اسلامي ايران با عنوان مقابله با ريزگردها در مجمع عمومي سازمان ملل متحد تصويب شد.
به گزارش ايسنا، غلامعلي خوشرو، سفير و نماينده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد تشريح در روند و اهميت تصويب اين قطعنامه گفت: "مردم کشورمان از بابت ريزگردها رنج مي برند. نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در نيويورک با اين آسيب ها بخوبي آشناست و به همين دليل مقابله با مساله ريزگردها را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
وي با اشاره به مذاکرات فشرده دو ماه و نيم گذشته که به حمايت و اجماع کليه کشورها در تصويب قطعنامه منجر شد، افزود: "قطعنامه به صراحت تاکيد دارد که ريزگردها بر سلامت مردم تاثيرات جدي دارد. به همين دليل از سازمان ملل متحد به ويژه سازمان بهداشت جهاني مي خواهد تا براي کمک به کشورهاي متاثر از ريزگردها يک راهبرد جهاني داشته باشند و به اين کشورها بطور جدي ياري رسانند.بخش ديگري از قطعنامه نيز از معاون دبيرکل سازمان ملل متحد مي خواهد تا يک سازوکار جهاني با حضور آژانس هاي سازمان ملل متحد براي مقابله جهاني با ريزگردها تشکيل دهد و براي مقابله با ريزگردها يک برنامه اقدام و يک استراتژي جهاني ميان مدت و بلند مدت تهيه گردد."
سفير کشورمان نتيجه اين اقدام را، قرار گرفتن مقابله با ريزگردها و برخورد با آن را در دستور کار کليه آژانس هاي ذيربط سازمان ملل متحد در سطح جهاني دانست و افزود: "اين قطعنامه براي اولين بار از دبيرکل سازمان ملل متحد مي خواهد تا گزارش اقدامات بعمل آمده در مورد اجراي قعطنامه را تهيه و در اختيار مجمع عمومي سازمان ملل متحد قرار دهد.
خوشرو همچنين با اشاره به برگزاري کنفرانس بين المللي تهران براي مقابله با ريزگردها، آن را به عنوان اولين کنفرانس مقابله با ريزگردها با همکاري سازمان ملل متحد دانست که به عنوان يک اقدام مهم جهاني بود براساس خواست جمهوري اسلامي ايران برگزار گرديد."
خوشرو در پايان تاکيد کرد که مقابله با ريزگردها نيازمند به يک عزم جدي ابتدا در سطح ملي و همين طور در سطح منطقه اي و بين المللي است و اين قطعنامه زمينه همکاري هاي منطقه اي و بين المللي را فراهم مي آورد. در عين حال داشتن يک رويکرد جامع در سطح ملي براي مقابله با ريزگردها در چارچوب برنامه کلان توسعه پايدار کشور ضروري است.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از کابل، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز در گزارشی اعلام کرد: از ماه «ژانویه» سال جاری میلادی تا ماه «مارس» امسال ۱۵۴ نفر براثر حملات داعش در افغانستان کشته یا زخمی شدند، شمار تلفات حملات داعش در این مدت ۳۶ نفر و تعداد مجروحان، ۱۱۸ نفر اعلام شده است.
سازمان ملل متحد با بیان اینکه در این حملات، عمدتا شیعیان افغانستان هدف حملات داعش قرار گرفته اند، افزود: سه انفجار بمب دستی در این مدت باعث کشته و زخمی شدن هفتاد و نه نفر شد.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد با اشاره به جان باختن پنج غیرنظامی براثر انفجار مین کارگذاشته شده در مینی بوس مسافربری در غرب شهر کابل و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در این انفجار اعلام کرد: حمله انتحاری در برابر شعبه «کابل بانک» در شهر قندهار در جنوب افغانستان نیز بیست و پنج کشته و پنجاه زخمی برجای گذاشت.
سازمان ملل با بیان اینکه مسئولیت همه انفجار‌های یاد شده را داعش برعهده گرفته است افزود: قربانیان این حملات، زنان، مردان و کودکان بوده اند.
این درحالی است که هفته جاری نیز نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در شهرستان «گذره» استان هرات هدف حمله داعش قرارگرفتند که بر اثر آن هشت نفر به شهادت رسیدند.
دفترنمایندگی سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور افغانستان در بیانیه‌های خود بر حفاظت از شیعیان این کشور در برابر حملات تروریستی تاکید کرده اند.

 

دیگر خبرها

  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد