Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد صفایی در گفتگو با خبرنگار برنا در سرخس در خصوص ویژگی های این شهرستان، گفت: این شهر مرزی در فاصله 185 کیلومتری مشهد واقع شده که از شمال و شرق با ترکمنستان، از جنوب به تربت جام و از غرب به دشت مشهد محدود می شود.

وی افزود: جمعیت این شهر بار اساس آخرین سرشماری بالغ بر ۴۰ هزار نفر می باشد و اقوام مختلف در آن سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار سرخس با اشاره به ظرفیتهای فراوان گردشگری این منطقه، ادامه داد: وجود دریاچه بزنگان در فاصله در 70 کیلومتری این شهر، آبگرم معدنی رها شده خانگیران، مقبره تاریخی بابا لقمان، کاروانسرای تاریخی رباط شرف و سد دوستی از جاذبه های خوبی است که می توان با برنامه ریزی و تدوین طرح های سرمایه گذاری، از این فرصتها به خوبی استفاده کرد.

وی به ظرفیتهای اقتصادی این شهر اشاره کرد و افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و تردد و قرار سرخس در مسیر مواصلاتی ترانزتی بین المللی نیز فرصتهای سرمایه گذاری خوبی در این حوزه  در منطقه ایجاد کرده است که طرح هایی در جهت استفاده از این پتانسیل ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.

صفایی با تاکید بر لزوم همکاری و حمایت سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی از طرح ها و برنامه های شهرداریهای استان عنوان کرد: نگاه راهبردی سازمان همیاری را برای شهرداری سرخس غنیمت می شماریم چرا که به جهت گستردگی و چند وجهی بودن فعالیتها و رسالتهای این نهاد، تجربیات گرانبهایی در حوزه های مختلف در این مجموعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه به کار مشورتی و توان بالای سازمان همیاری اعتقاد داریم، بیان کرد: قطعا اگر این سازمان در برنامه ها و طرح های مختلف به شهرداری سرخس کمک کند، ما در مسیر حرکتمان با سرعت بیشتری پیش خواهیم رفت. هرچند که عدم حمایت های دولتی از این نهاد در اختیار قرار دادن اقلام یارانه ای همچون گذشته برای تامین نیازهای شهرداریهای استان باعث شده که رسالت واقعی سازمان کم رنگتر شود.

شهردار سرخس با اشاره به ظرفیتهای سرمایه گذاری این شهر در بخش توسعه شاخصه های شهری اشاره و بیان کرد: ایجاد تالار پذیرایی، مهمانسرا، توسعه مراکز CNG، کارخانجات آسفالت، المان های شهری،  توسعه معابر، بافت فرسوده و  بروز رسانی حوزه حمل و نقل، وسایل بازی پارکها و ... از جمله نیازهای است که می توان با استفاده از علم روز دنیا و توان و مشارکت سازمان همیاری در جهت رفع هر کدام گام برداریم.

وی یکی از شاخص ترین فرصت های سرمایه گذاری شهر سرخس را احداث تیرپارک عنوان کرد و افزود:تردد بیش از هزار و 80 دستگاه کامیون ترانزیت داخلی و بین المللی از سرخس و مجاورت محل جانمایی این تیرپارک در نزدیکی خط آهن و امکانات منطقه ویژه اقتصادی سرخس، بستر مناسبی را برای بهره گیری از این ظرفیت درجهت درآمدزایی پایدار ایجاد کرده است.

صفایی و با بیان اینکه احداث این تیرپارک و بهره برداری صحیح از آن 50 درصد درآمدهای شهرداری سرخس را تامین خواهد کرد، اظهار داشت: اقدامات مطالعاتی این پروژه انجام شده است و امیدواریم با جذب سرمایه گذار و حمایت های مسوولان استانی به ویژه جدیت سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در همیاری با شهرداری در اجرای این طرح سرمایه گذاری بزرگ، این تیرپارک به همراه یک شهرک حمل و نقل در محل نمایی شده که در دهانه منطقه ویژه و در مجاورت جاده مشهد به سرخس قرار دارد، احداث شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

محمدحسن اسدی شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت سعدی شیرازی با بیان اینکه میزان گردشگر پذیری آرامگاه سعدی در ایام نوروز، مسئولیت ما را بسیار سنگین و دو چندان می‌کند، اظهار کرد: یکی از مشکلات آرامگاه در چند ماه گذشته موضوع استحکام بخشی مقبره شیخ اجل سعدی شیرازی بوده است.

او افزود: شهرداری شیراز تا آنجا که در توانش بوده برای بهسازی آرامگاه قدم برداشته است، البته این یک حرکت بسیار ناچیز بود و لازم است شهرداری و شورای شهر بیش از پیش برای معرفی این شاعر شیرین سخن تلاش کنند.

شهردار شیراز اضافه کرد: شهرداری نسبت به نصب سردیس سعدی در محل سفارت جمهوری اسلامی در تاشکند و همچنین نصب سردیس سعدی در پارک بین‌المللی دوستی شهر نانجینگ چین اقدام کرده و سال گذشته هم با برگزاری نمایشگاه عکس در سئول کره جنوبی و پچ مجارستان تلاش کرده بخشی از دین خود را در خصوص این شاعر نامی و حضرت حافظ و سایر مفاخر بلند آوازه این شهر و کشور ادا کند.

اسدی در عین حال گفت: برای معرفی شاعران، بزرگان و مفاخر شهر شیراز آن طور که باید تلاش نشده و جا دارد که مقامات وزارت ارشاد و نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه اهتمام بیشتری بورزند.

شهردار شیراز گفت: این برنامه‌ها نیازمند اعتبار، مجوز و انجام یک سری اقداماتی است که امیدوارم در سال ۱۴۰۳ یک تحول بنیادی در این آرامگاه اتفاق بیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود
  • ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر