Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه تکیه حسینی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله جاودان هر هفته چهارشنبه ها در حسینیه آیت‌الله شیخ مرتضی زاهد جلساتی را برگزار می کنندبه پیرامون موضوعاتی می پردازند.در جلسه 22آذر ماه آیت الله جاودان درباره «چگونگی محبت خاص خداوند به بندگان و شرط جلب این محبت» صحبت  کردند.شمامی توانید فایل صوتی همچنین گزیده سخنرانی آیت‌الله جاودان در حسینیه آیت‌الله شیخ مرتضی زاهد را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلسه سخنرانی استاد جاودان

 

چگونگی محبت خاص خداوند به بندگان و شرط جلب این محبت

خداوند در آیۀ ۳۱ سورۀ آل عمران خطاب به پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم می‌فرماید: «بگو: اگر خدا را دوست داريد (اگر ادعای دوست داشتن خدا را دارید)، از من (پیامبر اکرم) پيروی كنيد تا خدا دوستتان بدارد»

خداوند مثل ما دل ندارد که در دلش ما را دوست بدارد؛ دوست داشتن خدا به این معناست که خداوند در عمل مثل کسی رفتار می‌کند که شخصی را دوست دارد. به این معنا اگر خداوند کسی را دوست داشته باشد، کاری می‌کند که او به نهایت طرح ساختمان انسان برسد.

اگر خداوند کسی را دوست داشته باشد، امور او را خودش به عهده می‌گیرد. اگر خدا امور ما را به عهده بگیرد، پایمان در چاله نمی‌رود! خدا دست ما را می‌گیرد و ما را به مقصدمان می‌رساند. خلقت ما مقصدی دارد. ما مثل یک بذر به دنیا آمدیم که اگر روی ما کار شود، درختی می‌شویم که شاخه‌هایش تا آسمان‌ها می‌رود.

خداوند اگر دوستمان داشته باشد، کاری می‌کند که در راه راست حرکت کنیم. چپ و راست نرویم؛ به عقب برنگردیم. پدر و مادر هم فرزندشان را دوست دارند و برای او دلسوزی می‌کنند. اما مگر آن‌ها چقدر مصلحت فرزندشان را تشخیص می‌دهند و چقدر قدرت دارند؟ خداوند هم مصلحت ما را به‌خوبی می‌داند و هم توانایی کمک کردن به ما را دارد.

ما دنیا را دوست داریم و این دوست داشتن، بعدها برای ما زحمت می‌شود. کسی نمی‌گوید دنیا را رها کنیم، می‌گویند شیفتۀ دنیا نباشیم تا بتوانیم در جایی که لازم است از منافع دنیوی بگذریم و برای پول و مقام و ... هر کاری نکنیم. آدم اگر دلبستۀ دنیا باشد، به آسمان نمی‌رود! این دلبستگی را اگر خدا کمک کند، می‌توان از بین برد. برای نجات از این دلبستگی بی‌خود و بی‌اثر فقط باید خدا کمک کند تا انسان آزاد شود.

مقدمۀ اینکه خداوند ما را (به طور ویژه) دوست داشته باشد، تبعیت از پیامبر است؛ یعنی عمل به همین دین و قرآن. ممکن است کسی در ۶۰ سالگی به تبعیت برسد و از آن موقع مورد محبت خداوند واقع شود؛ اما آن موقع کمی دیر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم، ضمن گرامی‌داشتن یاد معلم شهید آیت‌الله مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد، اظهار کرد: اهمیت کار معلم و استاد به‌حدی است که اگر بخواهیم شرایط آینده کشور را بدانیم، باید به شرایط و تلاش امروز اساتید نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه در هر دوره‌ای نسلی که منشأ تحول و پیشرفت می‌شود، ریشه آن در تلاش معلم‌های نسل قبل است، گفت: نسل امروزی که در حال تحصیل است، در آینده نزدیک عهده‌دار مدیریت کشور در همه جهات خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه اهمیت کار تعلیم و تربیت در این است که معلم با انسان، به‌عنوان پیچیده‌ترین موجودات، عالم سروکار دارد؛ تصریح کرد: انسان اشرف مخلوقات است و خداوند او را به‌دست معلمان بشریت سپرده است تا او را رشد بدهند و به کمال برسانند. در رأس معلمان عالم انبیای الهی بوده‌اند که وظیفه داشتند انسان‌ها را از رذائل اخلاقی پاک کنند و به آن‌ها حکمت بیاموزند؛ تا هم خودشان عالم بشوند و هم نسل‌های بعد را آموزش دهند.

امام‌جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه اسلام و قرآن جهل را در مقابل عقل قرار داده‌اند، عنوان کرد: عقل و جهل هر دو جنودی دارند که جنود عقل انسان را به اعلا علیین انسانیت می‌رساند و جنود جهل او را تا پایین‌ترین درجات، تنزل می‌دهد. هنر معلم این است که شاگردان را با کتاب وحی الهی که منشأ همه علوم است آشنا کند و عقل و تدبیر را در او تقویت نماید.

وی افزود: جایگاه تعلیم‌وتربیت معنوی و آسمانی است و این وظیفه در امتداد مسیر انبیا و اولیای الهی به معلمان سپرده شده است.

حجت‌الاسلام غفوری با یادآوری اینکه قلوب به‌دست خداوند است، اضافه کرد: کار تربیتی با عالم معنا پیوند دارد و معلم باید در این مسیر از خداوند منان استمداد کند؛ زیرا توفیق در تعلیم‌وتربیت باید از سمت حضرت حق عطا بشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با ذکر این نکته که به‌همان اندازه که تعلیم‌وتربیت عظیم است؛ مسئولیت آن نیز بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: می‌شود گفت که معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است؛ زیرا امانت‌هایی که به‌دست معلم سپرده می‌شود در عالم هستی بی‌نظیر و بسیار حساس هستند. ما که عهده‌دار این عنوان شده‌ایم در پیشگاه خدا از ما سوال خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که معلم باید با توکل و توسل در کلاس درس حاضر بشود و ضمن به‌کارگیری تمام همت خود اساس کار را از خدا بداند، بیان کرد: حق معلم قابل اداکردن نیست؛ چرا که جنس کار، معنویت محض است. آنچه که حکومت‌ها می‌پردازند صرفاً حق‌القدم معلم است و ارزش آموزه‌های معلم به‌هیچ‌عنوان قابل قیمت‌گذاری نیست.

کد خبر 6091332

دیگر خبرها

  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت