Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@04:58:34 GMT

زلزله شب گذشته پس لرزه بود یا پیش لرزه؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۶۵۹۷

زلزله شب گذشته پس لرزه بود یا پیش لرزه؟

پول‌نیوز -ربیس شبکه شتاب نگاری کشور از ثبت شتاب بالا در ایستگاه مرد آباد در نزدیک کرج خبر داد و گفت این میزان شتاب زیاد بوده است.

دکتر اسماعیل فرزانگان با بیان اینکه در حال استخراج اطلاعات از ایستگاه‌های شتاب نگاری استان های تهران و البرز هستیم، افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه مرد آباد شتاب ۲ دهم ثقل زمین به ثبت رسیده است که شتاب بالایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اطلاعات یک ایستگاه از تهران استخراج شده است، اظهار کرد: بر اساس این اطلاعات شتاب ثبت شده در تهران 7 هزارم ثقل زمین است که این عدد نشان می دهد شتاب در تهران نسبت به شتاب استان البرز کمتر بوده است.

رییس شبکه شتاب نگاری با تاکید بر اینکه نمی توان به طور قاطع اعلام شود زلزله روز چهارشنبه با بزرگای 5.2 پیش لرزه یا زلزله اصلی ادامه داد: ما پس از ثبت اطلاعات می‌توانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم.

وی در عین حال اضافه کرد: بر اساس تجربیات کسب شده در زلزله 21 آبان در سرپل ذهاب و جو روانی، بهتر است مردم جوانب احتیاط را رعایت کنند.
زلزله‌ای بزرگ دیگر با وسعت زیاد

دکتر مهدی زارع عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله در گفت‌وگو با ایسنا گفت: یک چهارم جمعیت ایران زلزله ۵.۲ ریشتری ملارد را حس کردند.

وی ادامه داد: این زلزله ناشی از گسل کرج بوده و در مجاورت گسل‌های بزرگ شمال تهران و اشتهارد قرار دارد.

به گفته این محقق این گسل منتهی الیه گسل‌های بزرگ بوده است.

زارع عمق این زلزله را در ٧ کیلومتری زمین ذکر کرد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا فلاح، با بیان اینکه در ساعت ۱۷:۰۴ دقیقه امروز چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر منطقه سیرچ کرمان را در عمق ١٠ کیلومتری زمین در ساعت ۱۷:۰۴ به لرزه درآورد گفت: در پی این حادثه ۲ تیم امداد و نجات برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان کرمان به حالت آماده باش درآمده اند.

کد خبر 6094536

دیگر خبرها

  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • کرمان لرزید
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود