Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@16:57:31 GMT

ساماندهی وضعیت پردیس‌های خودگردان داروسازی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۷۲۲۷

ساماندهی وضعیت پردیس‌های خودگردان داروسازی

​دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت‌های این دبیرخانه از برگزاری نشست‌های مشترک با برخی دانشگاه‌های مجری رشته داروسازی برای ارتقای این رشته در کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمد شریف‌زاده با بیان اینکه اصلاح آزمون‌ها از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیت آموزش داشته باشد گفت: در نشستی با معاونان آموزشی دانشکده‌های داروسازی مناطق آمایشی برگزار کننده آزمــون ورودی رشته‌های تخصصی و PhD داروسازی، با بررسی فرآیندهای اجرایی آزمون و تجربیات واحدها برنامه‌ریزی برای برای اصلاح شیوه‌نامه اجرایی آزمون و رفع برخی چالش‌های اجرایی آزمون‌ها صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف‌زاده ساماندهی وضعیت پردیس‌های خودگردانی که دانشجوی داروسازی پذیرش می‌کنند را از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه ذکر کرد و گفت: نشست مشترکی با مسئولان دانشگاه مازندران و پردیس خودگردان آن دانشگاه برگزار شد و طبق توافق صورت گرفته مقرر شـــد برنامه‌ریزی‌های آموزشی با هدف ارتقای آموزش دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه مازندران، مورد بازنگری قرار گیرد.

وی افزود: در این جلسه الگوی مناسب جهت ارتقای سطح همکاری و رفع اشکالات اجرایی بین دانشگاه مازندران و پردیس خودگردان نیز مورد بحث قرار گرفت تا براین اساس مسیر پیشرفت دانشکده مذکور بیش از پیش فراهم شود.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی با اشاره به بازدید از دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی دامغان گفت: در این بازدید وضعیت آموزشی دانشکده مورد ارزیابی قرار گرفت و طبق مباحث مطرح شده با مسئولین دانشکده برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفی آموزش داروسازی در این دانشگاه نیز صورت گرفت.

شریف‌زاده از جلسه با مسئولین آموزش داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی البرز سخن گفت و عنوان کرد: دانشکده داروسازی البرز از سال 1394 پذیرش دانشجو داشته و در حال حاضر 103 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل می‌باشند. زیرساخت‌های خوبی در این دانشگاه فراهم شده و در نشست با مسئولین این دانشگاه مواردی که نیاز به برنامه‌ریزی برای ارتقا دارد مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، رامبد دانش پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف مستقر در ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری در خصوص مأموریت این سازمان گفت: ما به دنبال کشف دانش آموزان در رشته‌های برنامه نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت زندگی آنان و آمادگی آن‌ها برای ورود به دنیای فریلنسری (آزادکاری) و پیوند دانش‌آموزان برنامه‌نویس با شرکت‌های خصوصی و دولتی هستیم.

وی با بیان اینکه این شرکت عضو ناحیه نوآوری دانشگاه شریف است، گفت: هر دانشگاه مجموعه نوآوری مختص خود را دارد که این شرکت‌ها باید تاییدیه هر دانشگاه را داشته باشند و ما تاییدیه دانشگاه شریف را داریم.

وی ادامه داد: از ۱۲۰۰ دانش آموز ،۶۰۰ دانش آموز فارغ التحصیل داشتیم که از این تعداد ۸۰ نفر آزمون فری لنسری داده‌اند.

مدیرعامل لنسر شریف تصریح کرد: برنامه نویسی اینترنت اشیا، امنیت سایبری، هوش مصنوعی، هوش مالی، کامپیوتر، برنامه نویسی تلفن همراه از جمله مهارت‌هایی است که در این مرکز آموزش داده می‌شود و همچنین برای آموزش این مهارت‌ها حدود ۳ سال زمان باید طی شود.

وی ادامه داد: ما در این مجموعه برای اینکه بتوانیم انگیزه دانش‌آموزان برای آموزش دیدن را به سطح بالاتری ببریم از روش‌هایی مانند موسیقی و ورزش استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل مرکز لنسر شریف خاطر نشان کرد: در ۱۴ اردیبهشت سومین دوره مسابقات دانش آموزی به تعداد ۲۱۵۰ دانش آموز از سراسر کشور در رشته‌های رباتیک، برنامه نویسی و برنامه نویسی سخت افزار برگزار می‌شود که این ایونت در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

مدیر عامل مرکز نوآوری لنسر شریف افزود: ما سه نوع آموزش حضوری، آنلاین و آفلاین داریم که آموزش آفلاین مجموعه ما برای همه دانش آموزان ۷ تا ۱۷ ساله رایگان است و پشتیبان‌های آموزشی برای سوال‌ها و یا مشکلات دانش آموزان در دسترس آن‌ها هستند و همچنین در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش آموزش مجموعه ما قرار دارند.

وی یادآور شد: ما در این مرکز استعدادیابی و اختلالات یادگیری شرکت کنندگان را مورد سنجش قرار می‌دهیم و برای هر دانش آموز پرونده سلامت تشکیل می‌شود که محتواهای آموزشی مخصوص هر دانش آموز را تهیه و ارسال می‌کنیم.

دانش پژوه در پایان خاطر نشان کرد: تفاوت مرکز ما با مراکز دیگر در روش آموزش است به طوری که نقشه راه آموزش مختص با استعداد هر دانش آموز و متناسب با وضعیت سنی متفاوت است.

کد خبر 6087492

دیگر خبرها

  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری