Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@03:54:53 GMT

طرز تهیه کیک باقلوا با تزیین پودر پسته/ویژه شب یلدا

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۷۵۹۰

طرز تهیه کیک باقلوا با تزیین پودر پسته/ویژه شب یلدا

رکنا:کیک باقلوا برای شب یلدا بهترین شیرینی است که خاطرات خوش این شب به یاد ماندنی را در ذهن ها حفظ می کند.

مواد لازم

برای خمیر:

کره ذوب شده 200 گرم

شکر 1 پیمانه

ماست 1 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

جوش شیرین 1 قاشق چایخوری

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

آرد سفید 5 پیمانه

برای وسط کیک:

پودر هل 2 قاشق چایخوری

پودر دارچین 2 قاشق چایخوری

پودر قند 3/4 پیمانه

گردوی خرد شده 1 و 1/2 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

برای شربت باقلوا:

آب 1 و 1/2 پیمانه

شکر 1 و 1/2 پیمانه

عسل 1 و 1/2 قاشق غذاخوری

گلاب 1 قاشق غذاخوری+1 قاشق چایخوری

پودر پسته برای تزیین

کیک باقلوا نوعی کیک شربتی فوق العاده خوشمزه است که وسط آن لایه ای از مغز گردو با هل و دارچین قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این کیک کالری و قند خیلی بالایی دارد و به هیچ وجه نباید در خوردن آن زیاده روی کنید اما برای مهمانی Party ها و مناسبت هایی مثل شب یلدا فوق العاده است و بدون شک مورد استقبال همه مهمانان شما قرار خواهد گرفت.

مواد میانی وسط دو لایه خمیر ریخته میشوند. بعد از پخته شدن این کیک مغزدار، مقدار زیادی شربت روی کیک داغ ریخته میشود و به خورد آن میرود. در آخر هم روی کیک باقلوا با مغز پسته خرد شده تزیین میشود و به شکل جذابی که میبینید در می آید.

فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم کنید و طبقه وسط را آماده کنید. قالب مستطیلی بزرگ را با کمی کره چرب کنید و روی آن مقداری آرد بپاشید. قالب را داخل سینک بتکانید تا آرد اضافی بریزد.اول مواد میانی را آماده کنید. سفیده و زرده دو تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده را با سرعت بالای همزن بزنید تا کف کند. زرده ها را با یک قاشق آب سرد مخلوط کنید و برای روی کیک باقلوا کنار بگذارید.

در کاسه کوچکی هل، دارچین، پودر قند و گردوی خرد شده را با هم مخلوط کنید و آن را کنار بگذارید.

همه مواد لازم برای خمیر به جز آرد را در کاسه بزرگی بریزید و خیلی خوب با یکدیگر مخلوط نمایید تا یکدست شود. آرد را به تدریج اضافه کنید و هر بار با یک قاشق چوبی مواد را هم بزنید. آنقدر آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد. ممکن است مقداری آرد اضافه بیاورید. خمیر را به شکل یک مستطیل در بیاورید و سپس آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.با وردنه یکی از خمیرها را روی سطح آردپاشی شده باز کنید طوری که تقریبا هم اندازه با کف قالب شود. سپس به آرامی خمیر را بردارید و کف قالب بیاندازید. با انگشت لبه های خمیر را به دیواره های قالب برسانید تا کاملاً کف آن را بپوشاند.مقداری از سفیده تخم مرغ را روی خمیر داخل قالب بمالید. سپس کل مخلوط گردو را روی سطح خمیر بپاشید.بقیه سفیده تخم مرغ را هم به صورت یک لایه یکنواخت روی مواد بریزید. سپس، نیمه دوم خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کنید. سپس آن را به آرامی بردارید و داخل قالب روی بقیه مواد قرار دهید. با انگشت خمیر را بکشید تا کاملاً روی قالب را بپوشاند و در ضمن کمی هم فشار بدهید تا به لایه وسط بچسبد.

به کمک چاقو روی خمیر خطوط عمودی و افقی بکشید تا کیک باقلوا به 20 مربع هم اندازه تقسیم شود. سپس برش ها را عمیق کنید و تا کف قالب ببرید.

زرده تخم مرغ زده شده با آب را با یک قلمو روی خمیر باقلوا بمالید.قالب را به مدت 35-40 دقیقه در فر گرم شده قرار دهید یا تا زمانی که سطح کیک باقلوا به رنگ طلایی تیره در بیاید.15 دقیقه که از زمان پخت گذشت شروع به تهیه شربت باقلوا کنید: آب و شکر و عسل را در شیرجوشی بریزید و روی شعله قرار دهید تا جوش بیاید. 2-3 دقیقه بگذارید قل بخورد. سپس آن را از روی شعله بردارید و گلاب را با آن مخلوط کنید. شربت را تا زمان آماده شدن کیک کنار بگذارید.

وقتی کیک آماده شد آن را از فر خارج کنید. قالب را داخل یک سینی یا روی سفره بگذارید چون ممکن است شربت از کناره های قالب بریزد.

دوباره با چاقو برش های کیک را از هم جدا کنید (چاقو را روی همان خطوط قبلی بکشید). سپس شربت را روی کیک داغ بریزید. ممکن است به نظر برسد که همه شربت در کیک جا نمیشود ولی این طور نیست. کل شربت باید روی این کیک ریخته شود تا کیک باقلوا به خوبی شیره دار و فوق العاده خوشمزه شود. لبه ها را فراموش نکنید و شربت را در همه جا به طور یکنواخت بریزید. صبر کنید کیک باقلوا به دمای اتاق برسد و شربت به خورد آن برود. سپس آن را به صورت یک لایه در ظرف سرو بچینید و نوش جان کنید.نکته: برای نگه داشتن کیک باقلوای اضافی در فریزر، آنها را به صورت یک لایه در ظرف در دار بچینید. یک کاغذ روغنی را به آرامی روی آنها بگذارید (ولی فشار ندهید). سپس در ظرف را بگذارید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور تولید آلومینیوم کشور از مرز ۶۳۵ هزار تن

به گزارش قدس آنلاین، طبق آمار ایمیدرو، چهار شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم کشور، از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه سال گذشته، تولید ۶۳۵ هزار و ۵۹۷ تن شمش آلومینیوم را ثبت کرده و رقم زده‌اند؛ با توجه به آمار تولید در یکساله ۱۴۰۱، ۶۳۲ هزار و ۱۶۶ تن شمش آلومینیوم در کشور تولید شده بود. بر این اساس تولید در این مقایسه آماری حدود ۳۴۳۱ تن (۰.۵ درصد) بیشتر شده است.

از این میزان شمش آلومینیوم تولیدی ظرف یکسال، به ترتیب شرکت‌ آلومینیوم جنوب ۲۷۷ هزار و ۶۷۹ تن، ایرالکو ۱۷۴ هزار و ۶۶۲ تن، المهدی ۱۴۷ هزار و ۵۵ تن و آلومینای ایران ۳۶ هزار و ۲۰۱ تن تولید محصول داشته‌اند.

علاو بر این طبق آمار در مجموع یکساله ۱۴۰۲، شرکت آلومینای ایران حدود ۲۲۲ هزار و ۱۳۸ تن پودر آلومینا، ۴۱۰۶ هیدرات آلومینیوم و ۵۹۸ هزار و ۵۹۹ تن بوکسیت (ماده اولیه تولید پودر آلومینا) تولید شد.

بررسی‌های ایسنا، از آمار تولید در یکساله ۱۴۰۱، نشان می‌دهد که این شرکت در مجموع ۱۲ ماهه ۱۴۰۱، حدود ۲۲۵ هزار و ۹۴۲ تن پودر آلومینا و حدود ۵۷۱‌ هزار و ۶۸۰ تن بوکسیت تولید شده است.

بر این اساس تولید پودر آلومینا  ۱.۶ درصد افت کرده اما تولید بوکسیت ۴.۷ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عکس پیام تهدیدآمیز دانش آموز به معلم در برگه امتحانی
  • طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم)
  • اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • عبور تولید آلومینیوم کشور از مرز ۶۳۵ هزار تن