Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@20:02:28 GMT

جای بن سلمان در فهرست تحریم‌هاست نه مجله تایم

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۸۶۳۸

جای بن سلمان در فهرست تحریم‌هاست نه مجله تایم

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد وقت آن رسیده که سازمان ملل تحریم‌هایی علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به عنوان مسئول تجاوزها در جنگ یمن وضع کند.این سازمان افزود: جای بن سلمان در فهرست تحریم‌های شورای امنیت است نه اینکه او به عنوان شخصیت سال در مجله تایم معرفی شود، زیرا او اولین مسئول ادامه فاجعه انسانی در یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه می‌افزاید: با توجه به نقش برجسته‌ محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع کشوری که ائتلاف نظامی در یمن را مدیریت می‌کند، او مسئول نقض حقوق بشری است که ائتلاف متجاوز سعودی آن را مرتکب می‌شود.
دیده‌بان حقوق بشر در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرد: نباید ولیعهد عربستان برای انجام این کارها آزاد باشد، بلکه باید تحریم‌هایی علیه او و دیگر فرماندهان بلندپایه این ائتلاف وضع شود.

این سازمان خاطر نشان کرد که شورای امنیت اختیار تحمیل هرگونه تحریم علیه هر طرفی که قوانین جنگی را نقض می‌کند، دارد و این شرط بر همه فرماندهان ائتلاف از جمله محمد بن سلمان، قابل اجرا است.سازمان دیده بان حقوق بشر درباره دفاع از سیاست‌های عربستان هشدار داد و افزود: این اقدام ملیون‌ها یمنی را در چنگال مرگ و بدبختی رها می‌کند.
دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که نباید بن سلمان با سخن گفتن از اصلاحات در داخل، بر تخلفات خود در خارج، سرپوش بگذارد.

 عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.
 مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز سه‌شنبه در گزارش آماری خود اعلام کرد: شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن ــ در طول یک‌هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور ــ به 35 هزار و 415 نفر رسید.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در مراسم آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: شهدای علمی نشان دادند که دشمن از پیشرفت علم و فناوری در هراس است. در دوران شیوع بیماری کرونا دانشمندان پزشکی، مهندسی و انسانی کمک کرده تا سلامت جسمی و روحی مردم ایران حفظ شود. 

وی ادامه داد: دنیای مدعی حقوق بشر و آزادی واردات واکسن کرونا را تحریم کرده بودند. 

زلفی گل ادامه داد: افتخار وعده صادق و اقتدار ایران خروجی دانشگاه های کشور است.علم و فناوری جدید فرهنگ تازه ای را خرق خواهد کرد. 

وزیر علوم بیان کرد: استادان سرمایه های نمادین کشور هستند و استادان در هر نقطه ای سبب ارزش بیشتر پیدا کردن آن مناطق خواهد شد. مرجعیت علمی. شاکرد پروری از جمله الویت های وزارت علوم است. 

زلفی گل تاکید کرد: کشورگشایی مشروع از طریق علم و فناوری همچنین تولید دانش است. جامعه فرهیخته دانشگاهی را باید قدر بدانیم و سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری بهترین سرمایه گذاری کشور است.

وزیر علوم افزود: بر اساس ابلاغیه ها ۱۵ درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش و ۵ درصدنیز به امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. 

وی گفت: علامه مطهری با خون خودش رسالت انبیا را تقویت کرد و به ما آموخت که شهدا و استادان بعد از حیات نیز اقدامات سان اثر بخش است.

در ادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در مراسم   جریان مداوم علمی در کشور بسیار درخشان بوده است. 

وی ادامه داد:  اگر بنا بر بروز اتفاقات مورد نظردر کشور هستیم باید به سمت علم و دانش همچنین تکریم استادان علمی حرکت کنیم. 

وی بیان کرد: اگر جریان علمی کشور در کنار دفاعی قرار نمی گرفت،  وعده صادق به خوبی انجام نمی گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • صلاح در فهرست فروش لیورپول
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!