Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@03:17:04 GMT

رونمایی از انیمیشن کلیله و دمنه انجام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۹۴۱۷

رونمایی از انیمیشن کلیله و دمنه انجام شد

به گزارش صدای ایران؛ انیمیشن کودک دو بعدی به سبک پویانمایی سنتی کاملا دیجیتال به کارگردانی علیرضا توکلی بینا با حضور سفیر هند امروز در سینما فرهنگ رونمایی شد.
علیرضا توکلی بینا در نشست خبری پیش از اکران خصوصی این فیلم با حضور اصحاب رسانه به بیان جزییات فنی و نحوه ی ساخت این انیمیشن دو بعدی پرداخت.
کارگردان انیمیشن کلیله و دمنه در این نشست افزود:
این انیمیشن پس از سال‌ها مطالعه و تلاش جمعی از جوانان ایران زمین و با ارائه کتاب این فیلم در گذشته تولید و رسما رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد ما سعی نمودیم با معرفیه چندین پروسه ی مورف سازی به صورت دیجیتال ساخت این فیلم را تسهیل و بهینه سازیم تا حس سه بعدی در زمانی که شخصیت های داستانی نیاز به چرخش بدن و سر دارند به صورت طبیعی اجرا شود. تا به راحتی نیاز های انیمه سازی را بر اساس استوری برد برای هر پلان تعیین نماییم.
وی خاطر نشان کرد در حالی که صنعت سینما در غرب برای اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌ها برای کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری و لحظه شماری می‌کنند تا سود مالی و به خصوص معنوی زیادی حاصل شود در سینمای ایران نگاهی مایوسانه همراه با بد بینی در انتظار فیلم های کودک و انیمیشن است که ما با هدف نهادینه سازی فرهنگ غنی و قابل افتخار ایران عزیز این پروژه را به پیش بردیم.
توکلی بینا همچنین افزود پشتوانه و همراهی مردم در استقبال از اینچنین پروژه‌هایی باعث خواهد شد تا اولا ایده‌های جدیدی در این راستا شکل گرفته ودوما بهره ی ان را که میراث کهن میباشد را برای نسل اینده به ارمغان آوریم.
کارگردان این انیمیشن خاطر نشان کرد گوشنواز ترین داستانها و شیرین‌ترین قصه های سرزمین مادری مانند رودی جاری تمام وجودمان را فراگرفته و شاید منطقی به نظر نرسد که در کنار قهرمان های پرطرفدار انیمیشن های دنیا حرفی از تولیدات وطنی بزنیم اما جامعه هنری ما باید به فکر باشد و باید دوباره رویاپردازی را به فیلم های خود برگردانیم و با پرداخت استادانه به داستانهای کهن ایرانی دوباره مخاطبان زیادی از تمام سنین مخصوصا نوجوانان را به خود جذب نماییم.
وی گفت برای اولین بار پرده ی نقره ای، روایتگر یکی از زیباترین و ارزشمندترین گنجینه های ادبیات فارسی است. لذا فیلم انیمیشن بلند «کلیله و دمنه» با این نگاه ساخته شد تا شاید دوباره روحی تازه در سینمای کودک و نوجوان دمیده شود و باید بدانیم که نویسندگان قرون گذشته با تخیل ژرف خود شاهکارهای ادبی مانند کلیله و دمنه را آفریدند و ما نیز باید با قابلیت‌های خود به شخصیت‌های رویایی آن جان تازه بخشیده و ان را متعالی کنیم.


وی در پایان گفت تهیه کنندگی این فیلم توسط خانم زهرا هاشمی بهرمانی مدیریت موسسه طاهر صورت پذیرفته است که با بیش از دو دهه فعالیت ، آثار پرشمار و موفقی برای کودکان و نوجوانان خلق نموده است و هدف از ساخت این انیمیشن مشابه هدفی است که نویسندگان اصلی این داستان در هزاران سال پیش در نظر داشتند. یعنی آموزش نسلی از برترین‌ها که بتوانند با یادگیری این مفاهیم امور خود و مملکت را به خوبی بگردانند.

شایان ذکر است انیمیشن کلیله و دمنه از روز ششم دی ماه سال جاری در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی خواهد شد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، انیمیشن کوتاه «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن به بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن دومین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «ورونژ» در روسیه راه پیدا کرد.

پخش «ملودی» با واحد بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است. «ملودی» ماجرای دو کودک خردسال را روایت می‌کند که در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند. یکی از این دو کودک، «ملودی» نام دارد و دیگری پسر بچه‌ای است که روزی هنگام بازی دچار سانحه شده و ویلچیرنشین می‌شود...

جشنواره انیمیشن «ورونژ» از ۱۰ تا ۱۳ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

کد خبر 6085270

دیگر خبرها

  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • تاخت و تاز سینمای ژاپن در چین
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • بزودی یک طرح نوین رادیو دارویی رونمایی می‌شود
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه
  • سکانس‌هایی از فیلم لوپتو