Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - استاندار مازندران بیکاری را از مشکلات استان برشمرد و گفت: مراجعه افراد بیکار با تحصیلات بالا برای بنده خجالت آور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی ظهر پنجشنبه در کارگروه اشتغال استان مهمترین خدمت در جامعه را کاهش فقر در کشور بیان کرد و با بیان اینکه گسترش فقر و آسیب های اجتماعی معلول فقر در کشور بوده است ، گفت: همه نهادها باید در توانمندسازی قشر ضعیف جامعه تلاش کنند و افزایش قشر آسیب پذیر در جامعه افتخاری برای مدیران و دستگاههای اجرایی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه توانمندسازی فکری از توانمند سازی مالی مهمتر است ، افزود: هدف دولت در نظر گرفتن منابع اشتغال در کشور فقرزدایی در کشور بوده است.استاندار مازندران بیان کرد: خانواده ها از بی کاری فرزندان و جوانان خود رنج می برندو رفع این دغدغه مهمترین وظیفه مسئولان است.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به اینکه مراجعه افراد بیکار با تحصیلات بسیار بالا برای بنده بسیار خجالت آور است ، گفت : باید اشتغال موجود را دراستان حفظ کنیم و تسهیل گری در ایجاد اشتغال را داشته باشیم.

وی مهمترین مشکل استان را تولید و اشتغال بیان کرد و تصربح کرد : ظرفیتهای استان بسیار بالاست و دلیلی بر وجود این مشکلات و بیکاری در استان وجود ندارد.

اسلامی بیان کرد : آمار ارائه شده در اشتغال استان قابل اعتماد نبوده است که با یکسری کارها و آسان گرفتن ها وضعیت اشتغال رونق پیدا خواهد کرد.

وی بررسی اشتغال مورد نیاز استان را مهم برشمرد وگفت : اشتغال در روستاها را باید رونق ببخشیم واز افراد فعال و دارای ایده  برای اشتغال جدید در مازندران بهره مند شویم و مهلت وام اشتغال در روستاها  تا پایان بهمن ماه بوده است و باید در این زمینه کارها را تسریع ببخشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در این جلسه با بیان اینکه در سالجاری ۱۳۰ میلیارد تومان از محل قانونی تسهیلات اشتغال در اختیار استان قرار گرفته است، گفت: تابحال چهار هزارو ۳۵۲ نفر به مبلغ ۷۳ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان از اعتبارات اشتغال استان برخوردار شدند و ۶ هزار و ۸۹ نفر دیگر به بانکهای عامل معرفی شدند که بانکهای عامل باید تسریع بیشتری در پرداخت تسهیلات داشته باشند.

حسن خیریانپور سهمیه اشتغال استان براساس برنامه ششم توسعه را ۳۲ هزار نفر بیان کرد ، خاطرنشان کرد : هدف گذاری استان مازندران دراین خصوص بیش از  ۴۴ هزار نفر درنظر گرفته شده است و در سامانه رصد اشتغال ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر ثبت نام کرده اندو ۵۷/۷  درصد هدف گزاری اشتغال استان محقق شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عبدالناصر درخشان درباره ظرفیت ایران در تولید فولاد گفت: ما جزء ده کشور برتر تولید فولاد در جهان هستیم. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی ما بهانه افزایش قیمت محصولاتشان را افزایش قیما مقاطغ فولادی می‌دانند. به‌طور کلی مصرف‌کنندگان فولاد کشور ما دچار مشکل هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ضمن حمایت از افرایش ظرفیت تولیدی فولاد در ایران و با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت توسط گروه مالی گردشگری اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدی مشکلات مصرف‌کنندگان را کم می‌کند. در عین حال باید اقتصاد این بخش را سر و سامان دهیم. افزایش روزانه قیمت میلگرد و دیگر زنجیره‌های فولادی با توجه به توان تولیدی ایران ، غیرمنطقی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به افرایش توان تولیدی فولاد بافت افزود: هر چه توان تولیدی ما بیشتر شود و تنوع تولیدی ما افرایش یابد، به‌نفع کشور است. افرایش ظرفیت تولید و تنوع تولیدی باعث رقابتی شدن فضای اقتصاد می‌شود. ایجاد مزیت رقابتی و کاهش انحصار قیمت‌ها را می‌شکند؛ چرا که مصرف‌کننده قدرت انتخاب بهتری خواهد شد.

درخشان درباره اشغالزایی پروژه جدید فولاد بافت گفت: بدون شک افزایش ظرفیت تولیدی در صنعت فولاد، بنگاه‌های ما را فعال‌تر می‌کند و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد. در دل هر اشتغال مستقیمی چند اشتغال غیرمستقیم نهفته است که در نهایت به جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کند و اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

گفتنی است، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت پس از ۳۲ ماه و با حمایت گروه مالی گردشگری به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • خجالت بکشید!
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری