Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان یاسوجی باز هم از بی کیفیتی نان و نانوایی های که نان نپخته به مردم تحویل می دهند، گلایه مند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، کیفیت مواد مصرفی مردم یکی از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه بازرسان مربوطه قرار بگیرد وقتی یکیفیت یک ماده پر مصرف مناسب نباشد نارضایتی شهروندان نیز بیشتر می شود و در نتیجه مشکلاتی را ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نان یکی از مواد خوراکی مهم در زندگی روزمره و به طور کلی قوت غالب مردم است و بی کیفتی در چنین ماده ای نارضایتی عمومی را به دنبال دارد و باعث می شود مردم از میان نانوایی ها یکی را انتخاب کنند و دیگری را به علت عدم کیفیت رها کنند.

در سال های گذشته نان یکی از پر بحث ترین مواد غذایی در کشور بوده است به گونه ای که در اوایل گرانی نان شاهد تخلفاتی آشکار بودیم برخی نانوایی ها اقدام به کم فروشی می کردند و چانه نان را کوچک تر از حد معلوم درست می کردند که واکنش هایی را در کشور به دنبال داشت هر چند تا اندازه ای وضعیت بهتر شد اما باز هم مواردی دیده می شود.

وقتی نارضایتی شهروندان به گوش نانوایی ها می رسد آنها نیز درد و دل های زیادی دارند و این بی کیفتی نان را دلیل بی کیفتی آرد می دانند اما دلیل هر بی کیفتی آرد نیست گاهی خود نانوایی ها نیز مقصر هستند که اگر دقت کنند بدون شک کیفیت نیز بهتر می شود.

برخی از نانوایی های شهر یاسوج به جای اینکه نان به مردم تحویل دهند در حقیقت به مردم خمیر شبیه نان می دهند انها اجازه نمی دهند که نانی که در تنور قرار گرفته است به پخت کافی برسد به دست مشتری می دهند حال باید پرسید دلیل این بی کیفتی ایا آرد است؟!

برخی از شهروندان یاسوجی از این وضعیت گلایه دارند و می گویند وقتی می خواهیم به یک نانوایی برویم اول باید نان آن را با دقت نگاه کنیم ببینم آیا به مقدار کافی پخته شده است یانه  آن وقت خرید کنیم که برخی از نانوایی ها وضعیت خوبی ندارند.

نانی که به مقدار کافی در تنور نمانده باشد حالت خمیری دارد و خیلی زود کپک می زند و به حالت خمیر تبدیل می شود که این خود نوعی تخلف محسوب می شود یا در نانوایی مشکلی وجود دارد و یا آتش به این نان نمی رسد.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد  در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: در هشت ماه گذشته بیش از 5 هزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای صنفی نانوایی ها در استان انجام شده است که نزدیک به 80 پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است و احکام این پرونده ها نیز صادر شده است و متصدیان نیز متعهد شده اند که دیگر تخلفی انجام ندهند.

امیر جانی پور با بیان ایکه بیشتر این پرونده ها در بحث کم فروشی بوده است عنوان کرد: این استان در مقایسه با سایر استان ها بدتر نیست اما بقیه استان ها شرایط ماشین الات کیفیت آرد بهتری دارند و منجر به بالا رفتن کیفیت نان آنها می شود.

وی افزود: گاها در زمینه کیفیت نان لواش مشکلاتی وجود دارد که برنامه ای چهارماه  برای کیفیت نان لواش داریم که از یک ماه قبل آغاز شده است در آینده شاهد بهبود و افزایش کیفیت در استان خواهیم بود.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ساماندهی ماشین های پخت، تجهیزکارخانجات تولیدات آرد، نظارت بر تولید و آرد کارخانه جات، گشت های نظارتی دوره ای علوم پزشکی و حوزه بهداشت است که از کارخانه ها بازدید و از آرد تولیدی نمونه برداری می شود آزمایش ها لازم نیز انجام می شود که در صورت نداشتن کیفیت تذکر و در غیر این صورت جهت صدور رای به تعزیرات معرفی می شود.

وی بیان کرد: به همه واحدهای صنفی در خصوص وضعیت بهداشت، پوشش مناسب و رعایت وزن چانه نان تذکرات لازم داده شده است قیمت نان پایین است و هزینه های مازاد تولید نان با قیمت نان خیلی سنخیت ندارد هر چند کیفیت باید مد نظر باشد حقوق مصرف کننده نیز باید رعایت شود.

جانی پور تصریح کرد: در برخی از استان ها افزودنی هایی به نان اضافه می کنند که به دلایلی در استان ما اضافه نمی شود و محدود شده است که در نانوایی های استان مواد غیر مجاز اضافه نکنند که نانوایی ها نیز به دلیل میزان هزینه ها وزن را کاهش می دهند.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: به مصرف کنندگان و شهروندان اعلام شده است که در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با سامانه 124 تماس بگیرند و در کمترین زمان پیگیری و نتیجه اعلام می شود فرم نظر سنجی بین مشتریان توزیع شده است که نظرشان را در خصوص کیفیت نان در استان اعلام کنند

وی بیان کرد: این نظرات جمع آوری می شوند و در مورد این معضلات و پیشنهادات ارتقاس کیفیت را انتخاب می کنیم ضمن اینکه عامل اصلی به نوع و تولید آرد بر می گردد که برای این موارد نیز برنامه هایی را مد نظر داریم که ان شالله جواب دهد و کیفیت بهبود یابد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: براساس آنالیز قیمتی که اتحادیه اعلام کرده در برخی نانوایی‌ها ۴۰۰ درصد افزایش نرخ وجود دارد در حالی‌که هیچ قانون و توجیهی نمی‌گنجد که برای یک نوع نان این میزان نرخ را افزایش دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی نوری ظهر امروز در کارگروه اصلاح نظام یارانه‌ای آرد و نان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وجود نابه‌سامانی‌ها در نرخ نان در نانوایی‌های آزادپز، قیمت مصوب به خبازی‌ها ابلاغ و هر گونه نرخ بالاتر غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه از امروز نرخ هر سنگک سنتی 10 هزار تومان، لواش 2هزار و 400 تومان، بربری 7 هزار و 900 تومان و تافتون  4 هزار و 800 تومان  مصوب شد، گفت: تمام خبازی‌های آزادپز موظف به رعایت این نرخ‌ها هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان درباره فروش سنگک یا بربری با کنجد تصریح کرد: البته باید بررسی شود که آیا خباز و نانوادار مجاز به استفاده از کنجد هست، در این صورت باید نرخ واقعی مشخص و اگر نیست بازاری که برای خودشان راه انداخته‌اند، ساماندهی شود، در همین سنندج نان (سنگک) را تا 20 هزار تومان هم فروخته‌اند که باید اینها از چرخه حذف شوند.

وی اذعان کرد: بر اساس آنالیز قیمتی که اتحادیه اعلام کرده در برخی جاها 400 درصد افزایش نرخ وجود دارد در حالی‌که هیچ قانون و توجیهی نمی‌گنجد که برای یک نوع نان این میزان نرخ را افزایش دهیم. 

نوری فروش نان به قیمت‌های آزاد دلخواهی نانوادار را غیرقابل قبول خواند و اظهار کرد: هم‌اکنون در استان‌های همجوار میزان نرخی که افزایش یافته، در حد نرخ‌های فعلی سنندج نیست یعنی هنوز به پای قیمت‌های ما نرسیده که 200 درصد نرخ‌ها را افزایش دهیم.

وی خطاب به مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کردستان تأکید کرد: کیفیت آرد نانوایی‌های استان باید به صورت منظم و مستمر رصد شود.

وقتی معاون اقتصادی استاندار کردستان قیمت مرغ را افزایش می‌دهد!

معاون استاندار کردستان درباره افزایش نرخ نان توضیح داد: مادامی که سود فروش آرد در بازار بیشتر از پخت باشد، افزایش نرخ نیز تأثیری بر ساماندهی حوزه نخواهد داشت. البته یقین قلبی داشته باشید که دغدغه بنده چندین برابر شما (نانواداران) است؛ همانگونه که رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان شاهد هستند اتحادیه و همه مرغداران بر سر قیمتِ هر کیلوگرم مرغ به 86 هزار تومان به توافق رسیده بودند و سر این نرخ با بنده دعوا می‌کردند که بر خلاف انتظار همه دوستان، در جمع‌بندی 87 هزار تومان تعیین کردم! اکنون نیز برای تعیین نرخ نان همه ملزومات در نظر گرفته خواهد شد.

وی از حمایت از نانواداران خبر داد و اظهار کرد: امسال از محل تسهیلات تبصره 18 جز 3 مجوزی برای اختصاص تسهیلات با هماهنگی فرمانداران در نظر گرفته شده است.

نوری در پایان جلسه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که منظورتان از افزایش 400 درصدی نرخ نان در سنندج چه بود؟ اظهار کرد: در برخی از استان‌ها نان سنگک 7 هزار تومان بوده که در سنندج تا 20 هزار تومان نیز به فروش رفته که امیدواریم با تعیین نرخ‌های مصوب شده جدید، نانوایی‌های آزادپز این قانون را رعایت کنند. 400 درصد نسبت به آنالیزی قیمتی که اتحادیه انجام داده بود وگرنه قبلاً در نانوایی‌های آزادپز نرخی تعیین نشده بود.

انتهای پیام/486/.

دیگر خبرها

  • تامین زمین در یاسوج برای طرح ملی مسکن
  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • نرخ انواع نان آزادپز در کردستان اعلام شد
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟