Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سمنان با اشاره به نتیجه مثبت اقدامات علمی در جلوگیری از مصرف مواد مخدر گفت: طرح‌های علمی ترک اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید عباس دانایی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه مبارزه با مواد مخدر در سمنان اظهار داشت: مراکز ترک اعتیاد در جامعه بادی سامان‌دهی شوند و نسبت به فعالیت آنان باید نظارت ویژه‌ای انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ترک اعتیاد در چند مرحله تکمیل می‌شود افزود: در مرحله درمان و بازپروری معتادان باید نظارت ویژه‌ای داشته باشیم چراکه اگر این مسئله بدون در نظر گرفتن مباحث علمی و پزشکی اجرا شود می‌تواند به‌سلامت این افراد آسیب وارد کند.

فرماندار سمنان با اشاره به اجرای طرح‌های نوین علمی در مراکز ترک اعتیاد این شهرستان بیان کرد: 2 مرکز ترک اعتیاد به‌صورت میان‌مدت در سمنان فعالیت دارند و فعالیت آن‌ها از سوی دستگاه‌های مرتبط ارزیابی می‌شود و با توجه به اثربخشی اقدامات آنان و میزان بهبودی معتادان می‌توان برنامه‌های متعددی را برای تقویت فعالیت آنان انجام داد.

وی با تأکید بر لزوم اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در این عرصه خاطرنشان کرد: دولت نیز از اقدامات فرهنگی برای جلوگیری از معضل بزرگ اعتیاد در جامعه حمایت می‌کند.

دانایی با اشاره به اینکه اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی در بنیان خانواده می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه را در این حوزه مرتفع کند افزود: تعدادی متقاضی برای راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد وجود دارد که دولت تنها به افرادی که صلاحیت علمی، اجتماعی و فرهنگی لازم را برای تحقق این موضوع دارا هستند مجوز تأسیس ترک اعتیاد می‌دهد.

وی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری نیروهای متخصص در کمپ‌های ترک اعتیاد بیان کرد: عده‌ای از معتادان پس از حضور در کمپ به‌صورت موقت اعتیاد خود را ترک می‌کنند و پس از گذشت یک بازه زمانی مجدد درگیر این معضل می‌شوند.

فرماندار سمنان تصریح کرد: استانداردسازی کمپ‌های ترک اعتیاد نقش ویژه‌ای در بهبود کامل معتادان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۸۸ برنامه و فعالیت در قالب ۴۰ محور مختلف همزمان با دهه کرامت در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حسن سعدالدین در نشست خبری با حضور خبرنگاران و در تبیین برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در این استان گفت: دهه کرامت امسال با شعار "ما با شما سربلندیم" از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت برگزار می شود.

وی اعزام کاروانهایی به نقاط محختلف استان سمنان با حضور خادمیاران رضوی اظهار داشت: اعزام کاروان درمانی به منطقه کالپوش از جمله این برنامه ها است.

وی سفر خادمان حرم رضوی و برگزاری جشن های زیر سایه خورشید را نیز از دیگر برنامه های مهم بزرگداشت دهه کرامت در استان سمنان بیان کرد.

وی با اشاره به بین الحرمین بودن استان سمنان و حضور و تردد زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: دو طرح سپاس معلم ویژه دهه کرامت در این استان در حال برگزاری است و بر اساس آن با همکاری آموزش و پرورش از ۵۰ نفر از معلمان این استان با اهدای آستان قدس رضوی تجلیل می شوند.

سعدالدین اعزام ۳۰ تن از معلمان و کارگران به مشهد مقدس برای زیارت حرم رضوی را از دیگر برنامه ها برشمرد و ادامه داد: جشن خادمیاران همراه با تجلیل از خادمیاران نمونه ۲۶ اردیبهشت در سمنان برگزار خواهد شد.

وی، برگزاری نشست های ادبی و شعرخوانی، گسترده کردن سفره مهربانی با اطعام ۲۰ هزار نفر، گلباران مزار شهدا، آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد و برگزاری جشن های ویژه دختران را از دیگر برنامه های مهم مدیریت کانون های خدمت رضوی در استان سمنان برشمرد.

برنامه های بزرگداشت دهه کرامت از سالروز فرخنده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا سالروز ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می شود.

در استان سمنان قریب شش هزار خادم و یاور رضوی فعالیت دارند که از این تعداد بیش از پنج هزارنفر آنها را خادمان رضوی شامل می شوند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904381

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۸۸ برنامه و فعالیت در قالب ۴۰ محور مختلف همزمان با دهه کرامت در استان سمنان
  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران