Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب یلداست و یک دلتنگی عمیق برای ما زمینی‌ها، شبی که آسمانی‌ها با لبخند به استقبال می‌آیند و ما با بغض همراهی‌شان می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان،شهدا، همان‌ها که جسمشان نیست اما حضورشان در لحظه لحظه زندگی مان جاری است، همان‌ها که دلتنگی مان را با لبخند پاسخ می‌دهند و ما می‌مانیم و بغضی که خیال شکستن ندارد، شهدایی که رفتند تا برای لحظه‌ای آرامش رنگ سیاهی نگیرد و لبخندهای ما به بغض‌های شبانه تبدیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی دیگر یک شب به یادماندی آغاز می‌شود، شبی که خانواده‌ها و فامیل،  دوست و آشنا و کوچک و بزرگ دور هم جمع می‌شوند و تا صبح در گوش هم نوای مهربانی سر می‌دهند و همین کنار هم بودن یکی از بهترین خاطره‌های زندگی‌مان می‌شود، دور هم بودن و خاطره گویی و شب زنده داری رسم زیبای شب یلداست که هر ساله با برگزار کردن یک ورق به آلبوم خاطره‌هایمان اضافه می‌کنیم.

این در این میان خانواده‌هایی هستند که تکه‌ای از وجودشان را قاب کرده و به دیوار اتاق آویزان کرده‌اند، قاب عکس پدر خانواده امشب میزبان سفره یلداست، سفره‌ای که چیده می‌شود تا لبخندی بر لبان کودک منتظر بنشاند، اما امشب پدر به همراه فرشته‌ها به میهمانی خانه می‌آید.

سفره یلدا و قاب عکس شهید

شب یلدا سفره خانواده‌های شهدا باز هم مهیاست، همه هستند، مادربزرگ، پدربزرگ، عمه و مادر، همه چیز فراهم شده است، آجیل، میوه، هندوانه معروف و قاب عکسی که لبخند می‌زند.

کوثر، دختر یکی از شهدای دفاع مقدس است، او پیرامون شب یلدا به خبرنگار تسنیم گفت: خیلی سال است که پدر شهید شده، من 5 ساله بودم که دیگر او را ندیدم، خیلی دلتنگش هستم، اما وقتی به کار بزرگی که کرده فکر می‌کنم احساس غرور می‌کنم، یک عکس یادگاری از سه سالگی‌ام در شب یلدا در آغوش پدرم دارم، همان عکس را قاب گرفته‌ایم و هر سال شب یلدا کنار سفره‌مان می‌گذارم، وقتی این عکس کنارم است انگار آرامش دنیا را به من داده‌اند.

وی افزود: شهدا انسان‌های بزرگی هستند که از همه چیز این دنیا دل کندند و آسمانی شدند، درست است که ما زمینی‌ها خیلی دلتنگشان می‌شویم اما جایگاه آنها نزد خدا آنقدر والاست که ما که فرزندان آنها هستیم هم احساس غرور و شعف داریم، چه شب یلدا و چه هر مناسبت دیگری که باشد معتقدم که شهدا خانواده‌های خود را رها نمی‌کنند و کنارشان حضور دارند.

شب یلدا در گلستان شهدا اصفهان

هر سال شب یلدا خانواده‌های شهدا در گلستان شهدای اصفهان بر سر مزار عزیزان خود حاضر می‌شوند و با پهن کردن سفره یلدا بر سر مزار آنها این شب را جشن می‌گیرند. گلستان شهدا در شب‌های یلدا هر سال تا نزدیکی های صبح چراغش روشن است و میزبان خانواده‌های شهداست.

برادر یکی از شهدای مدافع حرم به خبرنگار تسنیم گفت: امسال سال دومی است که برادرم کنار ما نیست، سال گذشته شب یلدا را درگلستان شهدا بودیم، سر مزار برادرم سفره یلدا پهن کردیم و حتی از مردمی که به آنجا می آمدند هم پذیرایی می کردیم، مطمئنم برادرم خیلی خوشحال شد آن شب، چون او همیشه مهمان نواز و صمیمی بود و از مهمان خیلی استقبال می کرد، به هر بهانه ای مهمان دعوت می کرد و با رویی باز از آنها پذیرایی میکرد، امسال هم ما شب یلدا را کنار برادر شهیدم خواهیم بود.

توزیع نذری هر سال شب یلدا در گلستان شهدا اصفهان

مادر یکی از شهدای اصفهان هر سال در شب یلدا خوراکی‌هایی میان مردم توزیع می‌کند، او می‌گوید: هر سال به مناسبت‌های مختلف سر مزار پسرم می‌آیم و بین مردم نذری توزیع می‌کنم، گاهی نان و پنیر و سبزی ،گاهی مشکل گشا، یک سال آش پختم و با کمک همین مردم بین خودشان توزیع کردم، با این کار برای پسرم ثواب جمع می‌کنم، هرچند ما این کارها را برای دل خودمان انجام می‌دهیم و شهدا نزد خدا خیلی عزیز و بزرگ هستند و تازه ما باید از شهدا بخواهیم شفیع ما باشند در آن دنیا.

وی افزود: شب یلدا من و خواهرانم و گاهی هم خانواده‌های آنها سر مزار پسرم سفره پهن می‌کنیم و میزبان هر کسی هستیم که قدم بر چشم ما بگذارد، برایمان آشنا و غریبه هم فرقی ندارد، خدا می‌داند که چقدر خوشحال می‌شوم و قتی مردم سر مزار پسرم توقف می‌کنند، فاتحه می‌خوانند و از نذری‌های ما برمی‌دارند، من با این کار خودم به آرامش می‌رسم.

هر سال گلستان شهدا شب یلدا سرشار می‌شود از خانواده‌هایی که می‌خواهند بلندترین شب سال را کنار عزیزان سفر کرده‌شان بگذرانند، دلتنگی‌شان را کنار قاب عکس‌ شهیدشان بگذارند و بغض‌شان را خالی کنند، دختران کوچک شهدای مدافع حرم، پسران معصوم و خانواده‌هایی که با غرور از آنها یاد می‌کنند.

شب یلدا را با خانواده‌های انسان‌های بزرگی که درس شرافت و انسانیت را می‌آموزند همراه باشیم، آنها هم دلتنگ می‌شوند، بغض می‌کنند و انتظار چشمان مادران و همسران‌شان را کم سو می‌کند اما می‌دانند که شهیدشان برای هدفی والا و انسانی سفر کرده است.

انتهای پیام/

R41346/P1377/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر خشم به لبخند در یادگارامام (ره)

ایسنا/آذربایجان شرقی دیدار تراکتور و ذوب آهن با حواشی همراه بود.

به گزارش ایسنا، ۲ تیم تراکتور و ذوب‌آهن در مرحله یک هشتم نهایی جام‌حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (جمعه) به میزبانی ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز به دیدار هم رفتند که این بازی با برتری ۳ بر یک تی‌تی‌ها در ضربات پنالتی به اتمام رسید و قرمزپوشان به جمع ۸ تیم پایانی راه پیدا کردند.

این بازی با حواشی همراه بود که در ادامه می‌خوانید:

*قبل از شروع بازی هواداران به دلیل نتایج ضعیف تراکتور علیه بازیکنان شعار سر دادند.

*در خلال بازی از سمت سکو ها شعار علیه مالک و مدیریت باشگاه تراکتور به گوش می‌رسید.

*مصدومیت متوالی بازیکنان ذوب آهن اعتراض هواداران تراکتور را همراه داشت.

*چند تن از هواداران تراکتور به دلیل هیجان ناشی از بازی بی هوش شدند و سپس به صورت سرپایی مداوا انجام شد.

*در شرایطی که قبل از بازی هواداران تراکتور علیه بازیکنان شعار سر دادند غلبه بر ذوب‌آهن باعث شد تا پرشورها استقبال خوبی از بازیکنان داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • تغییر خشم به لبخند در یادگارامام (ره)
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت