Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس پیامی به مناسبت ارتحال آیت الله حائری شیرازی، صادر کرد.

به گزارش دریافتی خبرگزاری شبستان از شیراز، به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس پیامی به مناسبت ارتحال آیت الله حائری شیرازی، صادر کرد، در این پیام آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

فقدان خادم الحسین(ع)، عالم روحانی و جلیل القدر، استاد اخلاق و یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت الله حاج شیخ محی الدین حائری شیرازی (رحمت الله علیه) نماینده سابق رهبرمعظم انقلاب اسلامی در استان فارس و امام جمعه اسبق و محبوب شهر مقدس شیراز که عمر با برکت خود را در جهت پیش برد اهداف عالیه اسلامی و ترویج فرهنگ ناب تشیع گذراند، موجب تاثر و تالم گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد اخلاق همواره با زبان و قلم ناب خود به نشر معارف اسلامی و اعتلای فرهنگ ناب ائمه معصومین علیهم‌السلام، همواره تلاش و جدیت داشتند و منشأ خدمات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی بودند.

اینجانب از طرف خود و همه خادمین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس رحلت این مجاهد نستوه را محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، ولی امرمسلمین جهان امام خامنه ای (مدظله العالی)، بیت مکرم ایشان و بالاخص مردم شریف و ولایتمدار استان فارس و شهرمقدس شیراز تسلیت عرض می نمایم.

انشاالله روح بزرگ این فقیه با اولیاء الهی و الخصوص حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و اباعبدالله الحسین (ع) محشور شود.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی

به گزارش قدس آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم. شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب،عشق،عرفان،حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی