Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

 

کارکرد نگهداری از معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد مثبت است

فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت:کارکرد نگهداری از معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد مثبت است که در صورت نبود این مراکز، تعداد معتادان خیابانی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اظهار کرد: برای پذیرش معتادان خیابانی در مراکز سرپناه شبانه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و در صورتی که هر یک از مراکز فوق بر خلاف مقررات عمل کنند، با آنها برخورد می‌شود.


91 کودک در زلزله کرمانشاه یتیم شدند

محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در زلزله کرمانشاه تاکنون 91 کودک یتیم شده‌اند و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش بهزیستی استان کرمانشاه، در زلزله اخیر استان کرمانشاه 31 کودک، مادر و 47 کودک نیز پدر خود را از دست داده اند و  به دنبال وقوع زلزله تاکنون 13 کودک هر دو والد خود را از دست داده اند و یتیم شده اند.


تعطیلی مهدکودک ها به دلیل آلودگی هوا زنان شاغل را سرگردان می کند

محمد نفریه مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: تعطیلی مهدکودک ها در تهران به دلیل آلودگی هوا، موجب سرگردانی مادران شاغل شده است که تنها مرخصی اضطراری می تواند کمک بزرگی به این زنان باشد.

وی اظهار کرد: تعطیلی مهدکودک ها در شهر تهران به دلیل آلودگی هوا، موجب سرگردانی مادران شاغل می شود و وقتی کمیته اضطرار به دلیل آلودگی هوا مراکز مهد کودک را تعطیل اعلام می کند، مادران شاغل که مجبور هستند فرزند خود را به مهدکودک ها بسپارند بلاتکلیف شده و با مشکلات بسیاری روبرو می شوند.


۲۰ هزار کشته در سال، دستاورد خودروسازان داخلی

محمد علی کوزه گر قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت:سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر از هموطنان در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و چندین برابر این آمار نیز در این حوادث دچار معلولیت می‌شوند.

وی در نشست خبری «جشنواره مسئولیت اجتماعی» اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها، سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر از هموطنان در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و چندین برابر این آمار نیز در این حوادث دچار معلولیت می‌شوند.


آغاز بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس از امروز

انو شیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت تا در صحن علنی مجلس آن را بررسی و تعیین تکلیف کنند.

وی بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ احساس تکلیف و تعهد در قبال سایر افراد جامعه، از جمله اهداف جشنواره مسئولیت اجتماعی است،مسئولیت اجتماعی در واقع باید این گونه تعریف شود که حمایت و احساس تکلیف نسبت به افرادی داشته باشیم که از فرصت‌های برابر اجتماعی برخوردار نیستند و یا در اثر سوانح مختلف دچار عارضه هایی چون معلولیت شده اند.


فعالیت ۱۵۰  کمپ ترک اعتیاد میان مدت در پایتخت

فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت:۱۵۰ کمپ ترک اعتیاد میان مدت در سطح شهر تهران وجود دارند که معتادان در آن بستری و خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: مراکز Tc که تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور، برای درمان اعتیاد فعالیت‌ می‌کنند، خدمات درمانی تخصصی را به مراجعه کنندگان خود ارائه می‌دهند و وجود روانپزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی و پزشک در مراکز Tc الزامی است و معتادان به طور تخصصی تحت درمان قرار می‌گیرند.


بهزیستی وضعیت دانش‌آموزان معلول بازمانده از تحصیل را با جدیت دنبال می‌کند

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دانش‌آموزان معلول نباید از تحصیل محروم شوند و از حضور در مدارس و مراکز آموزشی باز بمانند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تحصیل در مقطع ابتدایی برای سایر کودکان کشور اجباری است و سازمان بهزیستی کشور به صورت جدی و دقیق، وضعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را پیگیری می‌کند و بهتر است بگویم که به دلیل حساسیت و اهمیت مسئله بازماندگی از تحصیل کودکان، با نورافکن وضعیت این کودکان را بررسی می‌کنیم.


رامیلا معلولیت را شکست داد اما مغلوب مدیر مدرسه شد

 به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «معلولیت، محدودیت نیست» جمله ای کلیشه ای و تکرار مکرری است که با وجود اهمیت و درستی آن، هنوز آنقدر که باید به آن بها داده نمی‌شود.

بسیاری از افراد هنوز بر این باور غلط اصرار دارند که وجود معلولیت جسمی عاملی در محدود شدن انسان‌ها در دست یافتن به موفقیت‌های اجتماعی بوده، این در حالی است که تعداد بی‌شماری از معلولان جسمی تا کنون با اثبات توانمندی خود، مراحل موفقیت را پشت سر گذاشته و بر قله‌های افتخارآفرینی ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود