Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@03:35:43 GMT

۲۵۰۰ گشت راهداری در کشور فعال شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۸۰۷۵۹

۲۵۰۰ گشت راهداری در کشور فعال شده است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ داریوش نصر، در حاشیه تجلیل از راهداران نمونه استان اردبیل اظهار کرد: راهداران پرتلاش ما از ۱۵ آذرماه در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی و صعب‌العبور کشور شروع کردند به طوری که تا ۲۵ فروردین سال آینده این برنامه ادامه خواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: ما رزمایشی را با حضور پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و امدادخودرو از ۲۰ آذرماه آغاز کردیم و تا ۲۰ اسفندماه این رزمایش در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: سازمان راهداری با ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک فعالیت خود را در قالب طرح زمستانی شروع کرده و با بهره‌گیری از ۱۸ هزار پرسنل که ۱۴ هزار نفر از آنها به صورت مستقیم در عملیات راهداری زمستانی فعالیت می‌کنند انجام وظیفه کرده و در خدمت هموطنان خواهند بود.

نصر از فعال شدن ۲ هزار و ۵۰۰ گشت راهداری در کشور خبر داد و افزود: این راهداران پرتلاش در ۶۴۹ راهدارخانه سراسر کشور فعالیت خواهند کرد و با استقرار در مناطق مختلف به ارائه خدمات می‌پردازند.

او گفت: عملیات راهداری ما در سه بخش شامل قبل، حین و بعد از بارش تدارک دیده شده که قطعا این عملیات با استفاده از تمام ظرفیت و توان سازمان و نهادهای مرتبط انجام خواهد شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: با تشکیل کمیته‌های استانی و شهرستانی و همچنین کمیته‌های متعدد در ستاد سعی داریم با توافقی که با پلیس راهور، هلال احمر و امداد و نجات داشتیم براساس شرح وظایفی که مشخص شده در عملیات راهداری و ترافیک زمستانی محورهای مختلف کشور خدمات مناسب، مطلوب و رضایت‌بخشی را انجام دهیم.

نصر در ادامه اضافه کرد: این نیروها در یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی، بزرگراه‌ها و شریان‌های حیاتی کشور حاضر شده و اجازه نخواهند داد تا در زمستان بارش برف و یا برخی از حوادث دیگر مانع از تردد و گذر هموطنانمان شود.

او در ادامه در مورد نوسازی ناوگان راهداری نیز گفت: ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۲۰۰ خودروی کمک‌دار در شهریور ماه امسال به استان‌ها تحویل دادیم و قرار است ۲۸۰ دستگاه دیگر نیز خریداری و در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اذعان کرد: ۶۰ دستگاه نمک‌پاش هوشمند به ناوگان راهداری کشور افزوده شده و سعی می‌کنیم تا ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید را نیز به سرعت به راهدارخانه‌ها تزریق کنیم تا به ناوگان توانمند این مجموعه افزوده شود.

نصر در مورد وضعیت استان اردبیل نیز اضافه کررد: استان اردبیل جزو ۱۰ استانی است که در تخصیص اعتبارات سعی کردیم با توجه به شرایط خاص آب و هوایی در این استان منابع خوبی تزریق شود به طوری که به این استان ۷ دستگاه ماشین‌آلات جدید راهداری واگذار خواهیم کرد و در مجموع ۲۳ دستگاه فرسوده راهداری این استان نیز در مرحله بازسازی و نوسازی است.

او گفت: از این ۷ دستگاه ماشین‌آلات جدیدی که به استان اردبیل تحویل خواهیم داد دو دستگاه به ستاد مرکزی تحویل داده شده و ۵ دستگاه دیگر نیز در راهدارخانه‌ها فعالیت خواهد کرد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه در تجهیز امکانات و ماشین‌آلات به استان اردبیل در سال‌های اخیر توجه ویژه شده است، افزود: ما هیچ مشکلی در نوسازی، تعمیر و تجهیز و همچنین تزریق دستگاه‌ها و ماشین‌آلات جدید نداریم و امیدواریم با آمادگی کامل بتوانیم به هموطنان خود در مناطق کوهستانی و سردسیر استان اردبیل ارائه خدمات کنیم.

نصر اظهار کرد: ما در ۶۴۹ راهدارخانه کشور به اندازه کافی نمک، شن و آذوقه مورد نیاز مسافران عبوری و گذری را نیز تامین کردیم تا در صورت وقوع بحران احتمالی بتوانیم به هموطنان به سرعت ارائه خدمات کنیم.

منبع: ایسنا

402

راهداری تجهیز ماشین آلات پلیس راهور حمل و نقل جاده ای مدیریت بحران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار گیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید جوهری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای استان اصفهان با اشاره به مشکلات زیرساختی دفتر امور روستایی اظهار کرد: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار بگیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

وی افزود: با این اعتبار می‌توان طبق مصوبه ۳۱۳ ماشین‌آلات کشاورزی و عمرانی و خدماتی خریداری کرد؛ حدود ۱۳۰ ماشین‌آلات خریداری شده است که سال گذشته تعدادی از آن‌ها به‌کار گرفته شد و بنا داریم سال جاری نیز تعداد دیگری را افتتاح کنیم، همچنین با پیگیری شوراهای شهرستان‌ها در اختیار شرکت تعاونی شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تاکید کرد: سال جاری در مصوبه برای منطقه پشتکوه سه ظرفیت خرید با سود ۸ درصد در نظر گرفتیم، اما مسئولان آن بخش گفتند که ما به آن نیاز نداریم، با این حال چادگان در سال گذشته ۷ دستگاه ماشین کشاورزی خریداری کرد، بنابراین شهرستان‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که چیزی به آنها اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که کل کشور علیه اعتبار دریافتی اصفهان موضع گرفتند، اما شهرستان‌های این استان از ظرفیت به‌وجود آمده استفاده نمی‌کنند.

جوهری گفت: آموزش شوراها را در دستور کار داریم، این در شرایطی است که در سنوات قبل بودجه برای این کار نبود.

وی در رابطه با بحث اعتبارات ارزش افزوده، تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار میلیارد اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده انجام شد که به‌واسطه قانون ۳۰ درصد افزایش یافته است و امسال به جای اینکه زیاد شود کاهش یافته است، از طرفی تورم مزید بر علت شده است؛ در سال ۱۴۰۲ این میزان به دلیل برداشت اعتباراتی که دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برداشت کرده کاهش یافت و باید پیگیری شود در عین حال محدودیت‌های دولت را هم درک می‌کنیم.

کد خبر 750044

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین