Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص عفونی گفت: افزودن آنتی‌بیوتیک به تغذیه گاو در گاوداری‌ها نه تنها بیماری‌های دامی را کنترل نمی‌کند، بلکه باقی‌مانده دارو در شیر و گوشت دام باقی می‌ماند و در مصرف‌کننده مقاومت ضد میکروبی ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس، حسین معصومی متخصص عفونی، گفت: در اکثر گاوداری‌ها برای جلوگیری از انتشار میکروب و دیگر عوامل، همراه تغذیه به گاو آنتی‌بیوتیک می‌خورانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتی‌بیوتیک در گاوداری‌ها بدون هیچ‌گونه ضوابطی و به دو دلیل استفاده می‌شود، اول اینکه بیماری‌های دامی را کنترل کند و در دومین مرحله به‌عنوان فاکتور رشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معصومی در ادامه گفت: اگر آنتی‌بیوتیک بدون نظر و کنترل دامپزشک و سازمان دامپزشکی به تغذیه دام‌ها اضافه شود و صاحبان دامداری‌ها به صورت آزاد آن را تهیه و استفاده کنند، باقیمانده آنتی‌بیوتیک در گوشت و شیر احشام باقی می‌ماند. همچنین علی‌الخصوص در شیر آنها ترشح می‌شود و در شیری که مردم مصرف می‌کنند، باقیمان آنتی‌بیوتیک وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور باید مسئله افزودن آنتی‌بیوتیک به شیر را کنترل و غلظتش را اندازه‌گیری کند و اگر دارای استانداردهای لازم نباشد، باید از مصرف آن جلوگیری شود.

وی عارضه وجود آنتی‌بیوتیک در شیر را ورود مقادیر زیادی از آنتی‌بیوتیک به داخل آن دانست و گفت:‌ این مسئله باعث بروز مقاومت ضدمیکروبی می‌شود، یعنی بدن افراد در مقابل میکروب‌ها مقاوم شده و اگر در آینده بدن آنها به عفونتی دچار شود، آنتی‌بیوتیک‌هایی که برای درمان از آنها استفاده می‌شد، دیگر کاربردی نخواهد داشت.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد

نصیریانی رئیس هیئت مدیره شرکت فناور گفت: روزانه ۲۰۰ تن نخ در این شرکت تولید می‌شود که اکنون با بهره گیری از روش دانش بنیان، دارای ویژگی ضد باکتری هستند.

وی افزود: نخ‌های آنتی باکتریال با نانو ذرات اکسید روی به هر دو روشِ افزودن حین ذوب ریسی و افزودن به روغن تکمیل تولید می‌شود و در نتیجه ماندگاری بالاتر نانو ذرات در بافت پلیمر خواص منسوجات تهیه شده به این روش تا مدت طولانی تری باقی می‌ماند.

نصیریانی اظهار داشت: نخ‌های ضد میکروب قابلیت شست وشو بدون کاهش اثر و جلوگیری از بوی نامطبوع این محصولات را برای استفاده در تولید فرش ها، روفرشی ها، و همچنین تولید البسه و پوشاک مناسب کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولید نخ در یزد گفت: نانو ذرات اکسید روی علاوه بر خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی و به طبع آن کاهش بوی نامطبوع، همچنین سبب بازتاب نور می‌گردد و به همین دلیل مقاومت منسوجات را به پرتو یووی افزایش می‌دهد. این ویژگی می‌تواند از بدن انسان در مقابل این پرتو‌ها محافظت کند.

نصیریانی افزود: نانوذرات اکسید روی به دلیل سمیت کمتر و پایداری بالاتر جز بهترین انتخاب‌ها برای تولید نخ ضد باکتریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • درمان گیاهی ریزش مو