Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواست تا ماموریت مطالعات در باب خلق ظرفیت‌های کارآفرینی، مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی در متون درسی دانشگاه‌ها را به این پژوهشگاه واگذار کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر قبادی در جشنواره ملی نقد متون و کتب علوم انسانی که از صبح امروز با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر اشرف بروجردی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس کتابخانه ملی و رئیس فرهنگستان علوم در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آغاز به کار کرده است، گفت: امروز انسجام تشکیلاتی و حضور در ساختار گروه‌های مختلف دانشگاه‌ها، شورای بررسی متون و نقد کتب علوم انسانی را به ساحت سرمایه اجتماعی انتقال داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ادامه داد: این شورا در سال 74 بر اثر نیاز جدی به نقد متون علوم انسانی دانشگاهی شکل گرفته است و اکنون با عضویت 2 هزار استاد کشور به یک شبکه نخبگانی عظیم تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: برنده‌شدن مجله شورا با عنوان «پژوهش‌نامه انتقادی» در جشنواره بین‌المللی فارابی، برنده شدن چهار مقاله از اعضای شورا در جشنوراه نقد وزارت ارشاد، داشتن ماهیانه حداقل 4 کتاب انتقادی علوم انسانی و ... نمونه‌هایی از موفقیت این شورا از دید مسئولان و عموم جامعه است.

قبادی گفت: پژوهشگاه علوم انسانی با 51 سال سابقه، 14 پژوهشکده، 2 مرکز علمی فرهنگی، 107 عضو هیات علمی برگزیده و در پیش گرفتن مسیر به ثمر رسیدن طرح اعتلای علوم انسانی و با صعود 250 رتبه‌ای در رتبه‌بندی وبومتریک و تولید علم در فضای مجازی و رابط میان انجمن‌های علمی خوشبختامه توانسته است این جشنواره را برگزار کند که در واقع با هدف بازبینی و افزایش مشارکت و بهره‌وری بیشتر در این زمینه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در اسفند ماه امسال پژوهشگاه نخستین جشنواره قدردانی از رساله‌های دانشجویی در زمینه تولید اشتغال را برگزار می‌کند.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه باید در حل مسائل جامعه کارآمد باشیم گفت: من از وزیر علوم تقاضا دارم مشخصا ماموریت مطالعات در باب خلق ظرفیت‌های کارآفرینی، مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی در متون درسی دانشگاه‌ها را به پژوهشگاه‌ها واگذار کنند تا با همکاهنگی شورای عالی برنامه‌ریزی و سایر نهادها گامی مهم در راستای تحقق برنامه ششم توسعه برداشته شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا رحیمی محمودآبادی نایب رئیس کمیسیون تلفیق به همراه حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج و همچنین معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج از پروژه‌های پلاتو، استاد شهریار و مصلی بزرگ امام خمینی (ره) کرج بازدید کرد.

علیرضا رحیمی توجه به ساخت و توسعه زیرساخت‌های اماکن فرهنگی و هنری را از جمله اقدامات شورای ششم برشمرد و اظهار داشت: احداث گالری، پلاتو، تکمیل و توسعه ساختمان استاد شهریار و همچنین تکمیل فرهنگسرای غدیر از پروژه‌هایی است که به توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند که می‌توان به آن پرداخت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در حاشیه بازدید از پروژه ساخت پلاتو گفت: عملیات احداث این ساختمان در بوستان خانواده با پیشرفت ۷۰% در حال اجراست که امیدواریم در مردادماه سال جاری به بهره برداری برسد و تقدیم هنرمندان عزیز و علاقمندان به اجرای هنر‌های نمایشی شود.

رحیمی از تکمیل شبستان مصلی امام خمینی (ره) و ساختمان فرهنگی استاد شهریار در جهت افزایش سرانه و زیرساخت‌های فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: ساختمان استاد شهریار با مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با یادآوری این موضوع که تمرکز اصلی پروژه ساخت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بر روی شبستان آن است، گفت: فاز اول این پروژه با مساحت حدود ۷ هزار متر مربع که مسقف شده و زیرساخت‌های دیگر آن نیز در حال انجام می‌باشد به زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی سیل و توفان بود
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج