Web Analytics Made Easy - Statcounter


سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان اعلام کرد: تنها در صورتی که اشرف غنی شروط این حزب را بپذیرد، عطامحمد نور از ولایت بلخ کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای امتداد نیوز، در ادامه کشمکش‌ها بین حزب جمعیت اسلامی و ارگ ریاست جمهوری افغانستان این حزب موضع نهایی خود را درباره برکناری عطامحمد نور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه اشرف غنی استعفانامه والی بلخ را پذیرفت، عطامحمد نور اعلام کرد که این استعفانامه مشروط بوده و در شرایط کنونی اعتباری ندارد در نتیجه وی هنوز والی بلخ است.

«ذبیح‌الله فطرت» معاون سخنگوی حزب جمعیت اسلامی به «رادیوآزادی» گفت که اشرف غنی درباره تغییر در رهبری ولایت بلخ تجدید نظر کند این حزب شرایط خود را برای کناره‌گیری عطامحمد نور از ولایت بلخ اعلام خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد این حزب به «انجنیر داود» اجازه نخواهد داد تا به عنوان والی در ولایت بلخ فعالیت کند.

فطرت در ادامه تاکید کرد سپردن چندین وزارتخانه، ولایت، سفارت و گزینش رهبری ولایت بلخ، بخشی از شروط حزب جمعیت اسلامی برای کناره‌گیری عطامحمد نور است.

سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان اظهار داشت: ما خواستار عملی شدن تعهداتی هستیم که دولت افغانستان در جریان مذاکرات به این حزب سپرده بود. اگر حکومت وحدت ملی پاسخ مثبت دهد ما نیز شرایط این حزب را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: احتمالا داود زمانی از فرماندهان حزب جمعیت اسلامی بوده اما پس از دوران مهاجرت هیچ ارتباطی با این حزب نداشته و در فعالیت‌های سیاسی این حزب نیز سهیم نبوده است.

این در حالی است که کشمکش اشرف غنی با حزب جمعیت اسلامی سبب نگرانی سازمان ملل و به ویژه آلمان شده است.

«اسکات اسمیت» مسئول امور سیاسی سازمان ملل در افغانستان از رهبران سیاسی در این کشور خواسته تا با در نظر گرفتن مصالح این کشور از جدال سیاسی دست کشیده و برای برقراری صلح و رفاه در افغانستان متحد شوند.

برخی از کارشناسان معتقدند که اشرف غنی راهی جز تفاهم با حزب جمعیت اسلامی افغانستان ندارد زیرا عطامحمد نور در بین مردم شمال افغانستان نفوذ دارد و دولت افغانستان نمی‌تواند با وی برخورد کند.

انتهای پیام/.

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه در صفحه‌ای اکس‌ نوشته است که وی با نیسفور مغندی، رئیس هیأت فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و هما ذکریا نادر، مدیر تعامل و مشارکت استراتژیک این نهاد دیدار داشته است.

وی افزود: «ما در مورد کمک‌های بشردوستانه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف در افغانستان، به ویژه، کمک به بیوه‌ها، یتیمان و کودکان مبتلا به مشکلات قلبی گفتگو کردیم.»

وی گفت در این دیدار تأکید کردیم که نیاز روزافزونی به کمک‌های بشردوستانه و پروژه‌های توسعه اساسی وجود دارد.

این درحالیست که امروز سفیر چین در کابل کمک ۱۰۰ هزار دلاری کشورش را به سرپرست هلال‌احمر افغانی اهدا کرد.

سفیر چین در کابل گفته است که این مبلغ را برای رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد