Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@20:10:50 GMT

نوسان بهاي نفت خام در بازار آسيا

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۸۲۵۳۰

­

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ در بازار معاملات نفتي آسيا بهاي ‏نفت خام سبک و شيرين شاخص ‏‏نيويورک(وست تگزاس ‏‏اينترميديت) و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت درياي شمال(نفت خام ‏شاخص اروپا)‏، در نوسان بود.
بهاي هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شيرين، وست تگزاس اينترمدييت ‏‏‏(دبليو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تي.آي) که بيشتر براي ‏‏قيمت گذاري نفتي که در ‏‏آمريکا ‏مصرف مي شود به کار ‏برده مي ‏شود در آغاز معاملات امروز ‏بازار نفتي ‏سنگاپور، ‏براي تحويل ‏در ماه فوريه با هشت سنت کاهش به 58 دلار و يک سنت رسيد.
بهاي نفت خام سبک ‏برنت درياي شمال‏، سبد نفتي اروپا، نيز در آغاز معاملات روز پنجنشبه با يک دلار و 17 سنت افزايش نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين به 64 دلار و 40سنت رسيد.
کاهش ذخاير راهبردي نفت خام آمريکا در نوسان قيمت نفت در بازار جهاني تاثير داشته است.
بر اساس گزارشي که وزارت انرژي آمريکا روز گذشته منتشر کرد ميزان ذخاير راهبردي نفت خام اين کشور تا هفته گذشته(هفته منتهي به 15 دسامبر) با شش و نيم ميليون بشکه کاهش به 436 ميليون و 500 هزار بشکه رسيده است.
اين درحالي است که تحليلگراني که خبرگزاري مالي و اقتصادي بلومبرگ(Bloomberg) نظرآنها را درباره ميزان ذخاير هفتگي نفت خام آمريکا جويا شده بود پيش‌بيني کرده بودند که رقم اين شاخص تا هفته گذشته، احتمالا سه ميليون و 150 هزار بشکه کاهش يافته باشد.
وزارت انرژي آمريکا همچنين در گزارش روز گذشته خود اعلام کرد توليد نفت اين کشور اکنون به رقم بي سابقه 9 ميليون و 789 هزار بشکه در روز رسيده است. توليد نفت آمريکا در حالي افزايش مي يابد که همين حالا نيز بازار نفت کاملا اشباع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی