Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار قوچان گفت: در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی مالک کارخانه دوچرخه سازی قوچان برای راه اندازی مجدد این واحد صنعتی و با توجه به تعهد محضری وی، این کارخانه به فروش خواهد رسید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوچان خبر، تعطیلی صنایع و کارخانه های قوچان و بیکار شدن صدها کارگر به قصه ای پرغصه برای شهروندان این شهرستان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا قامتی، فرماندار قوچان در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون سرنوشت دو کارخانه صنعتی و بزرگ این شهرستان که هم اکنون تعطیل شده اند، گفت: در شاخص های اقتصادی قوچان تغییرات چندانی نداشته ایم اما در حوزه اشتغال باتوجه به تعطیلی و مشکلات دو کارخانه کاشی و دوچرخه سازی وضعیت مثبت نیست.

وی ادامه داد: طی ماه های اخیر جلسات متعددی با حضور تمام مدیران و دستگاه های اجرایی از جمله، دستگاه قضایی، انتظامی و نظامی، پیرامون سرنوشت کارخانه دوچرخه سازی برگزار شده است و رویکرد تمام مسئولین و نتیجه آن  جلسات حمایت همه جانبه  از راه اندازی مجدد این کارخانه به شرط اجرای تعهدات از سوی مالک در ظرف مدت زمان مشخص، بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ تلاش و حرکت خاصی از سوی مالک این کارخانه ندیده ایم، تصریح کرد: اگر مالک دست به اقدام نزند، باتوجه به تعهد محضری وی، این کارخانه به قیمت کارشناسی به فروش خواهد رسید.

قامتی با تشریح وضعیت کارخانه کاشی طوس قوچان نیز گفت: در گذشته تسهیلات سی میلیارد ریالی برای تامین نیاز مالی کارخانه اخذ شد اما به تسویه بدهکاری ها که اکثر آنها بدهکاری به بانک ها بود، اختصاص یافت.

رئیس شورای اداری قوچان با بیان اینکه تاکنون جلسات متعددی برای ارائه راهکار و کمک به این واحد صنعتی برگزار شده است، خاطر نشان کرد: نهایت تلاش بخش دولتی برای کمک به این واحد انجام شده که از آن جمله می توان به همکاری اداراتی همچون گاز، آب و برق اشاره کرد و طی دو سال گذشته کمتر از 20 درصد بهای گاز، برق و آب مصرفی توسط کارفرما پرداخت شده است.

وی با اشاره به عدم پرداخت مطالبات 14 ماهه کارگران یادآور شد: طی ماه های اخیر فقط 50 درصد از حقوق کارگران پرداخت شده و گاهی اوقات همان 50 درصد نیز با محدودیت های بیشتر پرداخت شده است.

فرماندار قوچان با بیان اینکه هم اکنون این کارخانه هیچگونه فعالیت و تولیدی ندارد، گفت: مالک کارخانه پیشنهاد تعطیلی سه ماهه کارخانه را ارائه داده  اما با این درخواست موافقت نکرده ایم و طی روزهای آتی برای دریافت تسهیلات اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند

قائم مقام مدیرعامل شرکت پلور سبز با حضور در فرمانداری ضمن دیدار با فرماندار زرند گزارشی از آخرین وضعیت این کارخانه را ارائه کرد.

 سید رضا حسینی نژاد، فرماندار در این دیدار با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت از تولید گفت: واگن سازی زرند با توجه به توان و بستری که در حوزه قطعه سازی دارد، باید جدا از ساخت واگن نسبت به جلب سرمایه‌های جدید اقدام کندو در این مسیر مقدمات بازدید چند شرکت خودرو سازی برای تولید بخشی از قطعات خود را در کارخانه واگن سازی فراهم کرده ایم که امیدواریم مجموعه مدیریتی این کارخانه از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اخذ مجوزات لازم خط تولید جدید این شرکت راه اندازی شود.

 همچنین در این جلسه برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود
  • فیلم| احیای کارخانه کاشی ۷ آسمان سمنان بعد از ۱۱ سال تعطیلی
  • فیلم/ احیای کارخانه کاشی سمنان بعد از ۱۱ سال تعطیلی
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است