Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@12:32:20 GMT

زنگنه: سیستم مدیریت ما، من درآوردی است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۸۳۲۹۷

زنگنه: سیستم مدیریت ما، من درآوردی است

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، بیژن زنگنه در همایش ملی شناسایی و پرورش مدیران آینده که امروز برگزار شد، در مورد سیستم ملی مدیریت کشورمان اظهار کرد: مدیریتی که ما داریم سنتی نیست، زیرا سنت بر پایه یکسری دستاوردهای تاریخی است. آنچه ما اکنون در کشورمان داریم یک سیستم من درآوردی است. ما همیشه کسانی را به عنوان مدیر انتخاب می‌کنیم که پیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن اشاره به اینکه مدیر پیر محافظه‌کار و محتاط عمل می‌کند و به دنبال حفظ شرایط موجود است، بیان کرد: ما با سیستم مدیریتمان راه جوانان و ایجاد تحول را هم بستیم.



زنگنه افزود: در بحث‌هایی که داشتیم این موضوع را مطرح کردیم که یک فرد برای مدیریت گاز یک استان یا کشور باید چه توانایی‌هایی داشته باشد و چگونه می‌توان آن را ارزیابی کرد و چند سال طول می‌کشد. بنابراین گفتیم دو تا سه سال زمان لازم است که فرد با حوزه نفت آشنا شود. سپس در بخش‌های کوچک‌تر مثل شهرستان‌ها و زیر نظر مدیران دیگر فعالیت کند و به تدریج به عنوان مدیر یک شهرستان آموزش‌های لازم را ببیند تا با فضای مدیریتی و فضای شرکت‌ها آشنا شود.


زنگنه در مورد مقررات اداری و انتخاب مدیران گفت: اگر مدیر می‌خواهد کسی را منصوب کند، باید به صلاحیت حرفه‌ای فرد توجه کند و آن را به عنوان اصل در نظر بگیرد. این صلاحیت حرفه‌ای برای کسانی که طی یک پروسه و فرآیند از مدیریت شرکت‌های کوچک تا بزرگ می‌تواند مدیرعامل می‌شوند، ضروری است. به همین دلیل باید وارد این فضا شویم.



زنگنه مدیریت را یک حرفه دانست و گفت: ادامه تخصص‌های مهندسی صنعتی یا اقتصادی به مدیریت منجر نمی‌شود بلکه مدیریت خود یک حرفه ویژه است و همان‌گونه که هیچ دانشگاه نظامی وجود ندارد که سرلشگر تربیت کند و فرد باید به تدریج دوره‌های آموزشی مختلف را طی کند، مدیریت نیز همان گونه است.


وزیر نفت تعامل بین المللی را لازمه بهبود و ارتقای مدیریت دانست و گفت: برای بهبود و ارتقای مدیریت کشور، دستگاه‌های ما به یک تعامل بین المللی نیاز دارند. نمی‌توان در انزوا زندگی کرد و به دنبال ارتقا و فناوری بود. به همین دلیل نیازمند تعامل و تسریع فرآیند یادگیری هستیم.



وی در زمینه جوانگرایی گفت: جوانگرایی معقول و منطقی از این رویه به دست می‌آید که ما بتوانیم به فرآیند صلاحیت حرفه‌ای توجه کنیم و همان گونه که یک دانشجوی دکترا و فوق‌لیسانس برای پایان‌نامه خود به استاد راهنما نیاز دارد، کسی که دوره‌های آموزشی را ‌گذراند و صلاحیت حرفه‌ای را دریافت کرد، برای مراحل بعد به یک استاد راهنما نیاز دارد تا در یک فرآیند استاد و شاگردی او را هدایت کند.



وزیر نفت در تشریح هدف تاسیس مرکز توسعه مدیریتی در شرکت نفت، گفت: هدف اصلی این مرکز این است که در زمینه تربیت مدیران کار کند و بخشی از این فرآیند، آموزش و طراحی یک سیستم است که هر کسی نتواند مدیر شود. هر چند من مدیریت را تخصص می‌دانم اما انتخاب مدیران فرآیندی بی‌حساب و بدون صلاحیت نیست.


زنگنه گفت: مهم‌ترین مورد برای یک وزیر برجسته نظام‌مندی شغلی است. اینکه ببیند امید برای کارش دارد و می‌تواند کارش را رشد دهد. همچنین بفهمد که توانمندی‌هایش درک می‌شود و راه برای پیشرفت و توسعه پیش روی اوست. بنابراین باید خودش هم کمک و تلاش کند.


وی در پایان ضمن اشاره به این نکته که رکن اساسی و اجتناب‌ناپذیر برای کشور داشتن مدیریت برجسته و تربیت آنهاست، گفت: مدیریت را نمی‌توانیم وارد کنیم. باید به توانمندسازی بپردازیم و برای دستیابی به تکنولوژی برتر به آموزش نیاز داریم، امیدوارم این نوع همایش‌ها برای فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ مدیریت استفاده از فناوری‌های امروز در دنیا و تعامل با دنیا مفید هستند.

ایسنا

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با تاکید اهتمام جدی مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی گفت: برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تامین منابع صورت بگیرد.

ابوطالب شفقت شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم کلیه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان

شفقت با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان گفت: به زودی یک نفر در استان به عنوان مسئول تامین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد، که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به عنوان مسئول تامین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تامین منابع صورت بگیرد افزود: بدون تامین منابع،  امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

صرف هزینه‌های تملک دارایی دستگاه‌ها حداکثر تا پایان تیرماه 

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: با توجه به مهلت قانونی خرج‌کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

تاکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها

 استاندار لرستان با تاکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کلیدی‌ترین جلسه استان است

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقدیر شهردار گناباد از مجموعه مدرسه فنی حرفه ای شهید عباسپور
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است