Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: برای مستقل شدن ری باید بررسی های کارشناسی صورت بگیرد و منافع مردم در نظر گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، شهرستان ری در مجلس شورای اسلامی نماینده مستقل ندارد و 30نماینده تهران موظف به رسیدگی به امور ری نیز هستند.

شهرستان ری دارای معضلات و مشکلات زیادی است و باتوجه به اینکه در آستانه ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هستیم، آیت الله ری‌شهری تاکید دارند که نمایندگان مجلس نظارت بیشتری بر مشکلات ری داشته و در جهت رفع آنها اقدامات مقتضی را انجام بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا گفت‌وگویی با محمدرضا عارف نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم.

عارف با بیان اینکه پس از تشکیل مجلس دهم، دفتر مجمع نمایندگان در شهرری دایر شده است، افزود: این دفتر به منظور تعامل و ارتباط متداوم با مردم شهرری تشکیل شده و با حضور مستمر نمایندگان تهران برای دیدار با مردم ری، در حال فعالیت است.

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: در آستانه ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جلسه ای برای رسیدگی به مشکلات ری با حضور فرماندار و مدیران شهرستان ری برگزار کردیم امیدوارم از برکت وجود این امامزاده بزرگوار در شهرری برای حل مشکلات و کاهش معظلات این منطقه ارزشمند و مهم استفاده کنیم.

عارف در تشریح نتایج برگزاری این نشست بیان کرد: در این جلسه مقرر شد فرماندار ری در شورای اداری اولویت ها و مسائل شهرستان را جمع بندی کنند و در طول دو سه هفته آینده در مجمع نمایندگان تهران ارائه دهد و سعی کنیم با توجه به امکاناتی که داریم درخصوص بودجه سال آینده شهرستان و موارد دیگر اقدامات لازم را انجام دهیم.

ارتقای جایگاه ادارات مهمترین مطالبه شهرستان ری

وی درخصوص مسائل ساختاری و نرم افزاری شهرستان اظهار داشت: ارتقای مدیریت شهری یکی از مطالبات شهرستان است و لذا پیگیری های لازم را برای ارتقای جایگاه ادارات که از طرف فرماندار ری پیشنهاد شده است، انجام می دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مستقل شدن شهرستان از نظر شورای شهر و نمایندگان مجلس مورد دیگری است که از بحث های مهم در سطح شهرستان است و باید آنچه که به نفع شهرستان ری است، صورت بگیرد لذا باید بررسی کارشناسی بشود که آیا داشتن یک یا دو نماینده مستقل به نفع مردم است یا اینکه هر 30 نماینده تهران موظف باشند مسائل ری را پیگیری کنند.

عارف ادامه داد: اگر جمع بندی مسئولین شهرستان این باشد که داشتن نماینده مستقل به نفعشان است این موضوع را دنبال خواهیم کرد و اگر هم وضع موجود را تایید کنند همین شرایط را ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه بررسی این موضوع نیاز به نظرات کارشناسی دارد، گفت: بنابر قانون اساسی هر ده سال یکبار تعدادی نماینده می تواند به نمایندگان مجلس اضافه شود که معمولا این تعداد محدود بین شهرستانها توزیع می شود. اگر قرار باشد نمایندگان ری مستقل باشد، باید در لایحه تقدیمی دولت گنجانده شود و یا ما در مجلس اصلاح کنیم که به طور مسلم آنچه به نفع مردم باشد پیگیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: برای بحث مستقل‌شدن شورای اسلامی شهر ری نیز باید بررسی کارشناسی صورت بگیرد و مشخص شود همراه با شورای شهر تهران به نفع مردم است یا مستقل شدن. که برای این کار باید به جمع بندی مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس، اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

کد خبر 6092229 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات