Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:06:00 GMT

تغییر الگوی کشت از رویکردهای جهاد کشاورزی یزد است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۸۴۰۵۸

تغییر الگوی کشت از رویکردهای جهاد کشاورزی یزد است

یزد- رئیس جهاد کشاورزی یزد با اشاره به بحران آب در استان گفت: تغییر الگوی کشت از رویکردهای جهاد کشاورزی یزد است.

سیدجمال سجادی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی که در کویر قرار گرفته و شرایط اقلیمی خشکی که دارد با مشکل بی آبی روبرو است و با توجه به بحرانی شدن کمبود آب در برخی مناطق این استان، اجرای طرح تغییر الگوی کشت با جدیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کاهش شدید منابع آبی در سطح کشور و افزوده شدن مناطق خشک و بیابانی در استان‌ های آسیب پذیر طی سال‌ های اخیر همواره از تریبون‌ های مختلف گوشزد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی یزد با تاکید بر ضرورت اجرای طرح تغییر الگوی کشت در استان بیان داشت: توسعه آبیاری با بهره گیری از سیستم‌ های تحت فشار، تغییر الگوی کشت و پرهیز از کشت محصولات آب بر راهکاری مناسب در مصرف منابع آبی است.

وی با بیان اینکه بحران آب و کمبود نقدینگی از مهمترین چالش‌ های اساسی کشاورزان استان است گفت: یزد یکی از استان‌ های پیشرو در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری مانند تولید انواع گل ‌ها و ماهیان، پسته، انار، زعفران و محصولات گلخانه ای و محصولات مختلف باغی است.

سجادی پور مدیریت بهینه منابع آب را مهمترین راهکار تثبیت و رونق بخش کشاورزی استان دانست و ادامه داد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری و اجرای آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله موجب جلوگیری از هدر رفت آب می شود.

وی بهره مندی از طرح خاموشی چاه ها را از دیگر راهکار های موثر دانست و افزود: این طرح در برخی شهرستان ها در سال های گذشته نیز اجرا شده که نتیجه خوبی داشته است اما در مجموع باید به سمت اجرای روش های نوین در کشاورزی برویم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت