Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس مجیدی‌نژاد امروز در حاشیه دومین نمایشگاه حمل‌ونقل در تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: معاینه فنی برای ایمنی تردد محیط زیست و رفتار حمل‌ونقلی کشور مؤثر است. 

وی ادامه داد: معاینه فنی متأسفانه فقط زمانی که آلودگی هوا به شدت افزایش می‌یابد، مطرح می‌شود که آن هم به دلیل نبود فرهنگ‌سازی از سوی سازمان‌های دولتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودروی کشور با بیان اینکه معاینه فنی به دو بخش خودروهای سبک و سنگین تقسیم می‌شود، گفت: در بخش برون‌شهری طی همکاری با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کلاس‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه تربیت مدرس و انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو برگزار شد و در حال حاضر حدود 200 نفر مدیر فنی و 200 نفر کاربر خط این دوره‌ها را گذرانده‌اند و برای اولین بار استانداردهای آموزشی برای این مورد تدوین شده است. 

مجیدی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر 140 مرکز معاینه فنی خودرو سنگین در کشور فعال است، گفت: مجوز این مراکز از سوی سازمان راهداری صادر شده است. 

وی فاصله زمان مراجعه خودروها را برای معاینه فنی از سال ساخت برای خودروهای ساخت 4 سال و برای خودروهای سنگین یک سال اعلام کرد و گفت: اگر کامیون تا 10 سال عمر داشته باشد، باید هر 6 ماه و اگر بیش از 10 سال عمر داشته باشد، باید هر سه ماه یکبار بابت اخذ برگه معاینه فنی مراجعه شود. 

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور تأکید کرد: اگر ناوگان عمومی جاده‌ای برگه معاینه سنگین دریافت نکنند، کارت هوشمند آنها غیرفعال می‌شود. 

مجیدی‌نژاد گفت: در حال حاضر 140 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در کشور فعال است؛ سال قبل تعداد یک میلیون و 300 هزار برگه معاینه فنی در بخش کامیونی صادر شد. 

وی افزود: هم اکنون تعداد خودروهای موجود در کشور حدود 22 میلیون دستگاه خودرو سبک و سنگین است که شامل 2 میلیون دستگاه خودرو سنگین و 20 میلیون دستگاه خودرو سبک است که از این 2 میلیون دستگاه خودرو سنگین یک سوم آنها برگه معاینه فنی نمی‌گیرند که اغلب کامیون‌های درون‌شهری هستند، چون کارت هوشمند ندارند و سیستم نظارت بر آنها و جود ندارد.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور ادامه داد: تفاهم‌نامه ما با سازمان راهداری همچنان برقرار است.

مجیدی‌نژاد افزود: طبق دستورالعمل ماده 4 سال 95 مراکز معاینه فنی سبک و سنگین باید از یکدیگر جدا باشند.

وی ادامه داد: از سال 94 مراکز معاینه فنی آنلاین شده‌اند، اما مشکلی در بخش ناوگان سبک با خودروهای دوگانه‌سوز داریم، زیرا نبود زیرساخت‌ و ساختارهای غلط گذشته امروز برای مراکز معاینه فنی مشکل ایجاد کرده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودروی کشور ادامه داد: در واقع خودروها به سه سبک دوگانه‌سوز می‌شوند، یا دوگانه‌سوز شرکتی هستند و یا توسط کارگاه‌های مجاز دوگانه‌سوز شده‌اند و یا کلاً غیرمجاز دوگانه شده‌اند که البته کارگاه‌های مجاز دوگانه‌سوز کردن خودرو اکنون غیرفعال هستند.

مجیدی‌نژاد ادامه داد: 2.4 میلیون خودرو سبک در کشور داریم که توسط خودروسازها دوگانه‌سوز شده‌اند و در کارت آنها نیز قید شده است. همچنین یک میلیون خودرو توسط کارگاه‌های مجاز دوگانه‌سوز شده‌اند و طبق شواهد حدود 1.7 میلیون خودرو توسط کارگاه‌های غیرمجاز دوگانه‌سوز شده‌اند که در این حوزه مشکل داریم.

وی اظهار داشت: پیشنهاد شده است که از این پس به خودروهایی که معاینه فنی ندارند، سوخت ارائه نشود، اما این موضوع نهایی نشده است و لازم است در این حوزه سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور افزود: مشکل دیگری که در بحث خودروهای دوگانه‌سوز و معاینه فنی آنها داریم کمبود آزمایشگاه‌های هیدروتست است که مجوز آنها باید از سوی وزارت صنعت صادر شود و سازمان استاندارد نظارت کند، اما استاندارد اعلام کرده است که هیچ یک از این کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های هیدروتست تحت نظارت آنها نیستند. 

مجیدی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کارگاه مجاز دوگانه‌سوز کردن خودرو نداریم، گفت: هم اکنون 60 واحد فعال هیدروتست در حوزه دوگانه‌سوز کردن خودرو و مخازن آنها داریم و 200 واحد نیز در شرف راه‌اندازی است.

وی ادامه داد: 470 مرکز معاینه خودرو سبک داریم که 200 مرکز آن مجهز به تست چشمی هستند و می‌توانند در تشخیص استانداردهای خودروهای گازسوز، تست چشمی انجام دهند. 

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودروی کشور همچنین درباره نرخ تعرفه صدور معاینه فنی برای خودروهای سبک و سنگین گفت: این رقم برای خودروهای سنگین 350 هزار ریال و برای خودروهای سبک 220 هزار ریال است.

مجیدی‌نژاد افزود: نرخ ما توسط هیأت وزیران تصویب می‌شود که نرخ کنونی 2 سال پیش تصویب شد و ثابت مانده است، در حالی که ما مالیات زیادی می‌دهیم و مالیات نیز افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده از دیگر مشکلات ما است، گفت: نرخ‌های مراکز معاینه فنی مصوب دولتی است، اما بخش‌های شرکتی و حقوقی ارزش افزوده را پرداخت می‌کنند، در حالی که بخش‌های حقیقی این رقم را نمی‌پردازند و این موجب ایجاد تعرفه‌های دو نرخی شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودروی کشور با اشاره به اینکه دولت و بانک‌ها هیچ حمایتی در راه‌اندازی مراکز معاینه فنی خودروها ندارند، گفت: راه‌اندازی یک خط سبک مراکز معاینه فنی با جک حدود 200 میلیون تومان هزینه دارد و این غیر از مکان و دوربین‌های پلاک‌خوان است. 

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش گفت: در حوزه گردشگری در بخش پرداخت بر پایه ارز در کشور مشکل داریم، ما نیز در مراکز تفریحی شهر با این دغدغه روبه‌رو هستیم و اگر شرکت‌های دانش‌بنیان‌ محصول آماده‌ای دارند که بتواند به حوزه گردشگری کمک کند، از آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرهاد گلی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: زیر ساخت‌های سرویس‌هایی که ارائه می‌شود، توسط گروه‌های مختلف دانش‌بنیان ایجاد شده است و رشد ایجاد شده به‌واسطه تعامل با بخش خصوصی است.

وی افزود: در ۱۵ سال گذشته فعالیت‌هایی که انجام شده در دو بخش توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ضریب نفوذ بوده است.

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش با تاکید بر اینکه هاب هماهنگی میان بانک‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها و گروهی از سرویس گیرنده‌ها هستیم که سازمان یا پذیرنده هستند، یادآور شد: نخستین تراکنش به سال ۱۳۸۹ بازمی‌گردد، اما سال به سال ضریب نفوذ را افزایش دادیم و سال جاری نیز به‌دنبال توسعه سیستم هستیم.

گلی با تشریح سرویس‌های مختلف اصفهان کارت اظهار کرد: هفت میلیون کارت با نام و بدون نام در دست مردم است که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کارت فعال که در شش ماه گذشته تراکنش داشته است، داریم.

وی ادامه داد: جمع تراکنش (شارژ) مصرف روزانه ۵۰۰ هزار تراکنش است، در حالی که در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بلیت در مراکز تفریحی صادر شده است.

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش ادامه داد: کسب و کارهایی که در حوزه خصوصی با ما تعامل دارند، در سال ۱۰۰ میلیارد تومان پول به سمت خودشان می‌برند، در این راستا روزانه یک میلیارد تومان تراکنش مختلف در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

گلی با اشاره به نیازها و چالش‌ها در این بخش تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل گردشگری و پرداخت بر پایه ارز در کشور مشکل و ضعف داریم، ما نیز در مراکز تفریحی با این دغدغه روبه‌رو هستیم، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان محصول آماده‌ای دارند که بتواند به حوزه گردشگری کمک کند، از آن استقبال می‌کنیم؛ موضوع مهمی که در هر نشست برای توسعه حوزه گردشگری به آن تاکید می‌شود، اما نتوانستیم درباره آن پیشرفتی داشته باشیم.

وی همکاری با سایر سامانه‌های گردشگری برای فروش بلیت در مراکز زیرمجموعه شهرداری را با تعامل مشترک مهم دانست و گفت: برای ایجاد پکیج حمل‌ونقل گردشگری جهت مدیریت تقاضا و عرضه در ساماندهی گردشگران داخلی و خارجی در حوزه شهری ضعف داریم که دلیل آن سخت بودن هماهنگی‌های بین بخشی است.

وی با اشاره به تأمین مالی جمعی پروژه‌های مختلف شهرداری اصفهان گفت: علاقمند هستیم تا از سرمایه‌های کوچک برای پروژه‌های بزرگ استفاده کنیم.

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش تصریح کرد: اعطای اعتبار مالی به شهروندان یا سازمان‌ها، ارائه زیرساخت اعتباری به عموم شهروندان، اجرای مدل‌های شبیه «برات کارت» برای پیمانکاران شهرداری، راه‌اندازی «اصفهان مارکت» با هزینه بسیار کم با توجه به شبکه گسترده فروشگاه‌ها و کاربران اصفهان کارت از دیگر نیازهای این مجموعه است.

کد خبر 747801

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران