Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@06:55:03 GMT

مجوز ساخت سیلوی جدید در خوزستان داده نمی شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۸۴۲۷۵

مجوز ساخت سیلوی جدید در خوزستان داده نمی شود

سیاوش حسین پور چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون چند سیلو و انبار ذخیره سازی گندم به میزان 412هزار تن در نقاط مختلف استان از جمله گتوند در دست ساخت است که با تکمیل این طرح ها نیاز استان به سیلو و انبار ذخیره سازی برطرف خواهد شد.
وی گفت:هم اکنون یک میلیون و 500هزار تن ظرفیت ذخیره سازی غلات در استان وجود دارد که با بهره برداری از سیلوهای فلزی و بتنی ظرفیت نهایی ذخیره سازی به حدود 2 میلیون تن خواهد رسید که منطبق با تولید غلات در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین پور افزود: ساخت سیلوی جدید با توجه به تامین نیاز استان ، توجیه اقتصادی ندارد از این رو مجوز جدید برای ساخت سیلو صادر نخواهد شد.
وی میزان تولید گندم در خوزستان را یک میلیون و 700هزار تن و میزان مصرف گندم و آرد در استان را 500تا 600هزار تن بیان کرد و گفت:تنها 10درصد گندم تولیدی استان در فضای باز نگهداری می شود.
به گفته وی استان خوزستان بیش از سه برابر نیاز خود ، گندم تولید می کند که همزمان با برداشت گندم ، بخشی از گندم تولیدی استان به سایر نقاط کشور انتقال می یابد.
در سال زراعی 97- 96خوزستان با تولید 1.7میلیون تن گندم برای سومین سال متوالی رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.
این استان زرخیز با داشتن 1.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیرکشت بیش از 120نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می کند.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم و کلزا تاکنون ۵۹۴ هزار و ۱۷ تن محصول از کشاورزان استان توسط مراکز تعاون روستایی خریداری شد.

زرگانی افزود: از این میزان ۵۴۶ هزار و ۳۴۶ تن گندم و ۴۸ هزار و ۶۷۱ تن کلزا می‌باشد. 

وی ادامه داد: در این مدت ۲۹۷ هزار و ۶۰ تن گندم به کارخانه‌های آرد و سیلو‌های گندم و ۴۴ هزار و ۱۵۱ تن کلزا با کارخانه روغن کشی مدلل ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج