Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه ایرنا کشاورزان معترض با در دست داشتن نوشته هایی با مضمون ' آب حق ماست و بی آبی مساوی با مرگ شادگان'،' کلانتری استعفا ' ، ' سرزمین من تشنه است' ، خواستار رها سازی آب در رودخانه حراجی و تامین حق آبه کشاورزی شهرستان شادگان شدند.
برخی از تجمع کنندگان با بالا بردن دست نوشته ای با مضمون 'فرماندار و نماینده محترم به داد ما کشاورزان برسید' خواهان پیگیری موضوع از طریق این دو مقام مسوول شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شادگان در گفت و گو با ایرنا دراین باره اظهار کرد :اگر مشکل آب مورد نیاز کشاورزی مردم برطرف نشود شاهد مشکلات به مراتب بیشتری در این شهرستان خواهیم بود.
حجت الاسلام سیدمجید شرفی اظهار کرد: متاسفانه زمین های کشاورزی و نخلستان های شادگان بدلیل بی آبی در حال نابود شدن هستند و این وضعیت موجب قطع تنها منبع درآمد اغلب کشاورزان منطقه می شود.
امام جمعه شادگان گفت: شادگان با 231 روستا از بافتی روستایی برخوردار است وحیات و چرخه اقتصاد روستاها به آب بستگی دارد لذا کمبود آب کشاورزی معیشت مردم را به خطر انداخته است.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز پیشتر گفته بود : تنها راه معیشتی شادگانی ها، کشاورزی است و اکثر نخلستان های این شهرستان بدلیل بی آبی یا خشک شده یا در حال خشک شدن است.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد افزود: این موضوع اصلا قابل تحمل نیست و از همه نمایندگان خوزستان عاجزانه می خواهم که برای احیای حق آبه شادگان از کارون و جراحی کمک کنند.
وی ادامه داد: برخی از کشاورزان شادگان بدلیل بی آبی و از بین رفتن زمین های کشاورزی شان مهاجرت کرده اند.
تجمع صنفی کشاورزان پس از قول مساعد فرماندار شادگان جهت پیگیری موضوع ظهر چهارشنبه پایان رسید.
احمد جعفری نسب فرماندار شادگان اعلام کرد تا روز یکشنبه آینده جلسه ای با حضور فرماندار و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان در رابطه با رها سازی آب شادگان برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا شادگان با 57 هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مرکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.
گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به‌شمار می‌روند و حیات اقتصادی مردم شادگان بر پایه کشاورزی است.
3015/7165 / 6002
خبرنگار: عدنان جواهری* تنظیم: حمیدرضا ترابی فرد* انتشاردهنده: کبری آقازری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میزان غرامت بیمه در بخش‌های دام، طیور، آبزیان و زراعت پرداخت شده است که بیشترین آن در بخش طیور بود.

حیدری با بیان اینکه در سال قبل با وجود محدودیت‌ها و با هدف کنترل تورم، بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی داشت، گفت: در این مدت ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت هزارو ۳۲۷ فقره وام قرض الحسنه ازدواج نیز در سال گذشته گفت: در این زمینه ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی پرداخت شد.

مدیر امور بانک کشاورزی کردستان افزود: در مدت یاد شده هزارو ۶۹۳ فقره وام قرض الحسنه فرزند آوری نیز پرداخت شد.

حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی کردستان، گفت: سال گذشته ۴۶۶ فقره وام مکانیزاسیون به کشاورزان متقاضی پرداخت شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته گفت: پنج فقره وام نیز در این زمینه پرداخت شد که ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی را شامل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه