Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@22:48:17 GMT

تاب آوری جامعه ما برابر مشکلات پایین است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۸۴۵۸۸

تاب آوری جامعه ما برابر مشکلات پایین است

به گزارش ایرنا، معصومه مرادیان روز چهارشنبه در نشست تخصصی امور بانوان آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تاب آوری اجتماعی از مولفه‌های سلامت اجتماعی است،افزود: تاب آوری اجتماعی‌ جامعه ما به دلایل مختلف پایین آمده و افراد در شرایط عصبی، عصبیت خود را از خانه به جامعه و از جامعه به خانه منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول اظهار کرد: با توجه به آنکه آموزش و پرورش بخش بزرگی از جامعه را در برمی گیرد طرح افزایش تاب آوری اجتماعی را باید از این حوزه آغاز کنیم.
وی، کاهش خشونت ها و اختلافات در خانواده ها و اجتماع را از مهم ترین رویکردهای این طرح عنوان کرد و افزود: یکی از معضلات و چالش های موجود که زمینه ساز بسیاری از آسیب هاست، کاهش تحمل مردم در مواجهه با مشکلات است.
مرادیان اضافه کرد: تاب آور شدن افراد به این معنا نیست که آنها آزار و رنج کمتر را نسبت به سایر مردم تجربه کنند، بلکه آنها می توانند با فراگیری آموزش های لازم مشکلات خود را مدیریت کرده و در رویارویی با مسائل قوی ظاهر شوند.
وی تاکید کرد: افراد تاب آور قادر هستند مهارت‌ها و توانایی‌های خود را برای فائق آمدن بر مسائل و مشکلات به کار گیرند و خود را پس از رویارویی با چالش‌ها بازیابی کنند.
این مسئول افزود: افراد تاب آور به جای ناامید شدن یا پنهان کردن مشکلات و یا اتخاذ استراتژی‌های ناسالم مقابله، با مشکلات پیش رو به درستی مقابله می‌کنند.
وی با بیان اینکه فرهنگ تاب آوری باید در جامعه نهادینه شود، تاکید کرد: برای رسیدن به جامعه تاب آور باید افراد، خانواده‌ها و سازمان های تاب آور داشت.

** 60 درصد جامعه هدف طرح تاب اوری زنان هستند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه 60 درصد خانواده اموزش و پرورش، زنان و دختران هستند، گفت: هنوز مشکلاتی در مورد این قشر وجود دارد که به آن ورود پیدا نکرده ایم و باید این اتفاق هرچه سریع رخ دهد.
مرادیان تصریح کرد: برخی تابوها در این حوزه وجود دارد که باید آنها را از میان برداریم و در این رابطه به خود تلنگر بزنیم.
وی اظهار کرد: ازدواج های زودرس و تبعیض های جنسیتی بویژه در روستاها از جمله مشکلات بانوان ما هستند که باید آنها را از میان برداریم.
این مسئول با بیان اینکه برخورداری از آموزش و مهارت به بانوان ما برای رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی کمک می کند، گفت: اگر این 2 مولفه را در رابطه با برخورد با مسایل و مشکلات اجتماعی داشته باشیم آسیب کمتری ما را تهدید می کند.
طرح تاب اوری اجتماعی براساس ماده 230‌قانون برنامه توسعه ذیل برنامه سلامت بر مبنای اطلس زنان و خانواده در استان قزوین در حال اجرا است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار اصلی شخصیت افراد در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر سه شنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان شفت که با حضور مسؤولان و فرهنگیان در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد ضمن یاد و خاطر شهید استاد مطهری و امید زاده معلم فداکار شفتی و تبریک این هفته اظهار کرد: تعالی رشد و توسعه هر جامعه درگرو آموزش و پرورش صحیح است.

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به اینکه معلمان نقش بسزایی در آینده فرزندان این سرزمین دارند بیان کرد: رفتار و منش یک معلم باعث می‌شود که دانش آموزان آینده خود را هدف گذاری کنند.

فرماندار شفت با بیان اینکه امروزه سکانداران علم و فرهنگ معلمان هستند، ادامه داد: معلمان نقش بسیار بالایی در توسعه و پیشرفت کشور دارند و همه ما باید قدردان این قشر از جامعه باشیم.

وی آموزش و پرورش را مهم‌ترین رکن جامعه با رسالت تربیت انسان‌ها دانست و افزود: فرهنگ در هر جامعه‌ای زیربنای رشد و توسعه پایدار است و خط مشی پیشرفت را مشخص خواهد کرد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال سوق می‌دهد، تصریح کرد: معلم، نقش راهبری و تربیت نسلی را برعهده دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور عهده‌دار مسوولیت‌های مهم آن جامعه می‌شوند.

فرماندار شفت گفت: معلمان معمار اصلی شخصیت افراد جامعه بوده و نسل آینده کشور مدیون تلاش، کوشش و فداکاری آن‌ها است.

گفتنی است، در پایان این همایش از معلمان نمونه شهرستان شفت با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6099498

دیگر خبرها

  • تایید حقانیت بانوان تماشاگر در رای بازی سپاهان پرسپولیس
  • معتادین متجاهر در شیروان جمع‌آوری شدند
  • هدف‌گذاری برای ارتقای سیستم آموزشی/ معلمان درصدر حل مسائل هستند
  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • معلمان معمار اصلی شخصیت افراد در جامعه هستند
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند