Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله جوادپو،ر روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه یزد از لحاظ تولید محصول گلخانه ای مقام نخست کشور را دارد، یادآورشد: 70 درصد آن به عراق، روسیه ، آسیانه میانه و حوزه خلیج فارس صادر می شود.
وی با بیان اینکه در سال 1396، 30 هکتار به سطح زیرکشت گلخانه‌های استان افزوده شد، تصریح کرد: هم ‌اکنون هزار و 420 هکتار به کاشت محصولات گلخانه‌ای اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی کشت گیاهان گلخانه ای را با توجه به شرایط اقیلمی منطقه و کمبود منابع آبی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه دانست و افزود: از هرمتر مکعب آب در کشت فضای باز ، یک کیلوگرم خیار سبز تولید می شود.
وی بیان کرد: برای این میزان مصرف آب در کشت گلخانه ای 14 کیلوگرم خیار سبز تولید می شود و تولید به 14 برابر افزایش می یابد.
جوادپور ادامه داد : کشاورزان تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه و گیاهان گلخانه ای با روش آبیاری نوین از افت سطح آب های زیرزمینی جلوگیری کنند.
مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه تلاش به سمت کشت های محصولات کم آبخواه و بهره وری بالا در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد، افزود: افزایش تولید ، ارتقای کیفیت محصول و بی نیاز کردن کشور به واردات محصولات کشاورزی بهترین عمل به اقتصاد مقاومتی است .
این مسئول ادامه داد: با توجه به بحران کم آبی در استان یزد تغییر الگوی کشت و توسعه کاشت محصولات کم آبخواه همچون گلخانه ای ، پسته ، گیاهان دارویی و زعفران علاوه بر تولید و ارزش افزوده اقتصادی بالا در اقتصاد مقاومتی نقش تاثیرگذاری دارد.
هرچند یزد از استان های صنعتی کشور است، ولی با توجه به تجربه و پیشینه تاریخی مردمان آن یکی از استان های مهم تولید محصول گلخانه، انار، پسته، مواد لبنی و پروتئینی است.
سالانه از 118هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد، 340 هزار تن محصول زراعی و 650 هزار تن محصول باغی تولید می شود.
اراضی قابل کشت استان 158هزار هکتار است که به دلیل خشکسالی، کمبود منابع آبی و تغییر الگوی کشت حدود 40هزار هکتار آن کشت نمی شود.
7540/2047/*خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در حاشیه نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین اظهار کرد: دو هزار و ۱۹۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب سه پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های امیران در شهرستان قزوین و حصار نو و کبریت میان در شهرستان البرز پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۲۱ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6099888

دیگر خبرها

  • بازدید هیات اعزامی از کشور عراق از توان تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی در محصول سیب 
  • صادرات ۱۷ میلیون شاخه‌ گل نرگس از لرستان
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی