Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@07:33:39 GMT

رازهای موفقیت جک ما، موسس علی بابا

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۸۴۷۰۴

رازهای موفقیت جک ما، موسس علی بابا

به گزارش زومیت، علی بابا یکی از موفق‌ترین رقبای آمازون در فروش آنلاین است. این وب‌سایت چینی با دارا بودن رکورد بزرگ‌ترین عرضه‌ی عمومی سهام، توسط یک معلم چینی تاسیس شده است. جک ما، چهره‌ای که پشت علی بابا قرار دارد، قطعا راه و روش‌های خاصی به کار گرفته است تا به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند. در ادامه‌ی این مقاله زومیت به بررسی رازهای موفقیت او که از رفتار و تصمیم‌هایش استنباط شده است، می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- از قدرت ارتباطات استفاده کنید

دنیای امروزی اتصال و ارتباط بین افراد و حتی ماشین‌ها با افراد را بسیار آسان کرده است. جک ما فردی بود که در ابتدای این دوران از پتاننسیل‌های آن استفاده کرد. او از همان ابتدا جهانی فکر می‌کرد و با طراحی و ساخت یک وب‌سایت ساده، هدفش را بازارهای جهانی قرار داد و به موفقیت رسید.

۲- با آنچه که در توان دارید شروع کنید و از فرصت‌های رشد استقبال کنید

جک ما با تغییری ساده در روند کاری، وارد فرآیند کارآفرینی شد. او ابتدا یک معلم زبان بود. او سپس تصمیم گرفت با تغییر روش،‌ شغل خود را به مترجمی تغییر دهد. پس از مدتی یکی از دوستان جک او را با اینرتنت و وب آشنا کرد. این کارآفرین چینی به‌سرعت فرصت پیش‌آمده را غنیمت شمرد و از توانایی‌هایش برای توسعه‌ی کسب و کار جدید استفاده کرد.

۳- از شکست نترسید

افراد موفق بر این باورند که چیزی به نام شکست وجود ندارد و این تغییر مسیر است که در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد. جک ما یک همکاری با شرکت‌های دولتی را در کارنامه دارد. او پس از مدتی که از شروع این همکاری گذشت، متوجه ایرادات کاغذبازی‌ اداری دولتی شد و در این همکاری موفق نبود. اما این اتفاق باعث شد که او برای مدتی در شرکت دولتی مشغول به کار شود و در آنجا با موسس یاهو آشنا شود. این آشنایی منجر به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری یاهو در علی بابا شد. در نتیجه آن اتفاق نیز شکست نبود و تنها یک تغییر مسیر در زندگی جک شد.

۴- وقتی کارها به‌خوبی پیش نمی‌رود، به فکر تغییر مسیر باشید

جک ما از شراکت با دولتی‌ها درس‌های زیادی گرفت. او متوجه شد که برخی روندهای کاری برای شرکت او جواب نمی‌دهند و باید به فکر نوآوری‌های بیشتری باشد. علاوه بر آن، تغییر مسیر از شرکت‌های دولتی به سمت سرمایه‌گذاری خصوصی، او را به فردی با دانش بالا تبدیل کرد. پس از مدتی همان شرکت‌های دولتی از او درخواست کمک فنی کردند و در ازای آن، تسهیلات تاسیس کسب و کار در اختیارش گذاشتند.

۵- آینده‌نگری، راهکار پیشرفت است

کارآفرینی فرآیندی طولانی‌مدت است. جک ما نیز مانند بسیاری از کارآفرینان موفق این حقیقت را درک کرد و با صبر و حوصله به کار خود ادامه داد. او همیشه به آینده توجه داشت و برنامه‌ریزی برای بازارهای جهانی هیچ‌گاه از ذهنش خارج نشد. او در یکی از مصاحبه‌هایش عنوان کرد که موفقیت علی بابا نه به عملکرد امروز و امسال، بلکه به تلاش‌های ۱۵ ساله‌ی آن‌ وابسته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی ساخت موتورهای ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافتند و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست‌جمهوری از آن رونمایی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در راستای تحقق اهداف نهضت نرم‌افزاری و توسعه صنایع کشور، گامی مهم در پژوهشکده سامانه‌های هوشمند شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برداشته شد.

در این پژوهشکده، با همکاری اعضای هیات علمی و جمعی از محققان ایرانی، موتوری 6 سیلندر خورجینی با ظرفیت 4000 سی‌سی بنزینی طراحی و ساخته شد.

این دستاورد ارزشمند که حاصل 4 سال تلاش و پشتکار دانشمندان ایرانی است، به خودی خود گامی بزرگ در راستای استقلال علمی و صنعتی کشور محسوب می‌شود. موتورهای 6 سیلندر خورجینی که کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع نظامی و تفریحی دارند، پیش از این در داخل کشور تولید نمی‌شدند و نیاز به آنها از طریق واردات تامین می‌شد.

رونمایی از این موتور در حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشان‌دهنده اهمیت این دستاورد و عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به خودکفایی در حوزه‌های  فناوری پیشرفته است.

احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/ رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این مراسم گفت: قوای محرکه با حجم و توان بالای بنزینی، انواعی از قوای محرکه هستند که در بسیاری از خودروهای استراتژیک و راهبردی و تاکتیکی کاربرد دارند. این نوع موتورها همچنین دارای کاربردهای تفریحی مانند خودروهای افرود را نیز دارند و از این رو، دستیابی به دانش فنی ساخت این نوع موتورها یک نیاز کاملا راهبردی برای کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری اعضای هیات علمی و جمعی از محققان ایرانی، پس از 4 سال تحقیق و توسعه عمیق، به دانش فنی ساخت موتورهای 6 سیلندر خورجینی 4 لیتری دنیا دست یافت.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به رونمایی از نمونه مهندسی معکوس شده این موتور با استانداردهای بالا، تأکید کرد: این دستاورد نشان‌دهنده اثبات فناوری‌های موتور خورجینی 6 سیلندر حجم بالا است. دانش فنی این محصول توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف و محققان این شرکت دانش‌بنیان به دست آمده و امیدواریم شاهد توسعه این جریان علمی قوی در کشور و تولید این موتورها برای کاربردهای خاص در آینده باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در پایان سخنان خود، فناوری‌های موتور را از فناوری‌های اصلی و کلیدی در هر سامانه‌ای دانست و گفت: دانش فنی که در این شرکت و با حجم و کیفیت به دست آمده بسیار ارزشمندتر از خود محصول است، چرا که این دانش فنی قابل تسری به سایر حوزه‌ها نیز است.

وی همچنین از حمایت‌های معاونت علمی از این طرح خبر داد و گفت: ما به عنوان پشتوانه اصلی حمایتی شرکت‌ها، بخشی از سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفتیم. یکی از خوشحالی‌های ما این است که این شرکت در همکاری با چندین نفر از محققان ایرانی که در شرکت‌های بزرگ دنیا فعال بودند شکل گرفته و اجرای این تحقیقات سبب شد تا این افراد به کشور بازگردند و دانش اصولی در کشور شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • حدادی: عدد شش برای ما مقدس است!
  • (ویدیو) ضرغامی: هر دولتی مردم را شاد کند موفق است
  • شاهد آخرین نفسِ پدرم در دنیا
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است