Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله رضا استادی مقدم، استاد حوزه علمیه قم در سومین همایش تفسیر و تفسیرنگاری که با محوریت شخصیت آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی امروز، 30 آذرماه در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی به دلیل جامعیت علمی هیچگاه یک مکتب را به طور کامل رد یا قبول نمی‌کنند، گفت: با توجه به روایات معصومین(ع)، ثمره علم تقوا، تواضع و عمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد آیت‌الله واعظ‌زاده با بیان اینکه ایشان یک شخصیت چند بعدی داشت و در طول حیات خود حوزوی بود، اضافه کرد: ایشان حتی در دانشگاه‌ نیز خدمات زیادی ارائه کرد و این خط مشی در طول زندگی ادامه داشت.
آیت‌الله استادی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد به مردم خدمت کند باید باسواد باشد، عنوان کرد: اگر ما مجهز به علم نباشیم، نمی‌توانیم خدمت کنیم واز همین رو برای خدمت باید به معنای واقعی کلمه و به مانند آیت‌الله واعظ‌زاده استاد باشیم.
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی کار علمی خود را از مشهد آغاز کرد و پس از قم و نجف دوباره به مشهد بازگشت و در نجف سه سال به درس خواندن مشغول بود.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه استاد واعظ‌زاده خراسانی در حوزه نجف اصول ادبیات خود را کامل کرد، اضافه کرد: ایشان از محضر علمای مختلف که با یکدیگر هم‌راستا نبودند، بهره برد و این امر سبب شد که ایشان انسان معتدلی پرورش یابد.
آیت‌الله استادی با بیان اینکه آیت‌الله واعظ‎‌زاده بعد از عزیمت به مشهد در حوزه‌های مختلف نیز به فراگیری و آموختن مشغول شد، ابراز کرد: وقتی آیت‌الله واعظ زاده خراسانی به قم رفت با توجه به اینکه باسواد و از غنای شخصیتی برخوردار بود، مورد توجه آیت‌الله بروجردی قرار گرفت.
آیت‌الله استادی عنوان کرد: آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی در نجف محضر امام خمینی(ره) رفت و در آنجا در کنار آیت‌الله منتظری و شهید مطهری درس آموخت، همچنین ایشان در ادامه به محضر علامه طباطبایی رسید و از ایشان تفسیر آموخت و از محضر علامه اجازه اجتهاد گرفت.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی تألیفات بسیار ارزشمندی دارد، اضافه کرد: ایشان مقالات گسترده‌ و نوشته‌های پراکنده‌ای دارد که هنوز به چاپ نرسیده و نیاز است که اهل فن برای گردآوری این آثار اقدام جدی انجام دهند.
وی بیان کرد: آیت‌الله واعظ زاده بر تشکیل یک مکتب اقتصادی اسلامی خاص تاکید داشت و این گونه بیان می کرد که اگر این نظام تدوین نشود، ممکن است آسیب‌های بسیاری از جمله التقاط رخ دهد.
آیت‌الله استادی اضافه کرد: امروز وضعیت صداوسیما مانند اقتصاد التقاطی است و برنامه‌هایی را پخش می‌کند که بخشی از فرهنگ ما و فرهنگ بیگانه را با هم تلفیق کرده است.
این استاد حوزه علمیه قم عنوا نکرد: من بارها گفته و نوشته‌ام که خودم تا اول انقلاب، فردی انقلابی نبودم، کسانی که در حوزه، انقلابی بودند بسیار رنج و زحمت کشیدند، از طرفی آیت‌الله واعظ‌زاده در یکی از مقلات خود این‌گونه نوشتند که من با نگارش این مقاله به دنبال اینکه خود را انقلابی بدانم، نیستم، بلکه امروز با گذر زمان وقتی که به اصول مختلف تاریخی و انقلابی فکر می‌کنم، در خود تمایل به تفکرات انقلابی و اسلام انقلابی را حس می‌کنم و از همین رو همواره همراه و همگام با انقلاب خواهم بود.
امام جمعه قم در پایان گفت: این رفتار آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی بسیار ارزش و اهمیت دارد زیرا بسیاری از افراد انقلابی نبودند و امروز خود را انقلابی می‌نامند و برخی هم که قبلا انقلابی بودند، امروز انقلابی نیستند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقاً و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجادشده در رابطه با روایتی از آیت‌الله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشرشده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده‌شده برای ایشان نه‌تنها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشورها مواجه شده است، تأکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه‌تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب‌زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت‌تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تأکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های‌مان، متعهد می‌باشیم، علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکوهای برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

کد خبر: 1228911 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش