Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مجيک ليپ بالاخره از پلتفرم سخت افزاري واقعيت افزوده خودش که سر و صداي زيادي طي سال هاي اخير به پا کرده بود پرده برداشت و وعده داد تا در سال آينده ميلادي آن را به بازار عرضه کند.
اين ها اولين نسل از کيت هاي توسعه خواهند بود ولي به هر حال براي هدف غايي مجيک ليپ يک گام رو به جلو خواهد بود: ساخت يک عينک سبک وزن همه گير که مي تواند اشياي مجازي را به دنياي واقعي بياورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و همين هدف، زنگ خطرهاي بسياري را در فضاي حريم شخصي به صدا در خواهد آورد.
همانند بسياري ديگر از عينک هاي هوشمند، هدست مجيک ليپ هم جريان دائمي از اطلاعات کاربران را جمع آوري مي کند. روي بدنه آن ها چندين دوربين و ميکروفون قرار گرفته که هر چه شما مي بينيد و مي شنويد را ضبط مي کند.
دوربين ها، اشياي اطراف شما را شناسايي مي کنند و ميکروفون ها نيز فرامين صوتي را مي شنوند. اما ثبت اختراع مجيک ليک نشان مي دهد که ماجرا پيچيده تر و وحشتناکتر از اين حرف ها است.

يکي از پتنت هاي مجيک ليک به همکاري فرضي با استارباکس اشاره دارد. براي مثال، زماني که کاربر به يک فنجان قهوه چشم مي دوزد، مجيک ليپ به شما نزديک ترين استارباکس يا کافه را پيشنهاد مي دهد.
يک قابليت ديگر اين است که به ميوه فروشي رفته ايد و مشغول نگاه کردن به ميوه ها هستيد. در اين حين، مجيک ليپ شروع به اسکن ميوه ها مي کند و قيمت ديگر فروشگاه هاي اطراف را نيز به شما ارائه مي دهد تا بدانيد ميوه را ارزان تر مي خريد يا گران تر.
چه بپسنديد و چه نه، مجيک ليپ همه اين کارها را انجام مي دهد و همه اين اطلاعات را در اختيار شرکت ها قرار مي دهد. حتي اپليکيشن هاي واقعيت افزوده غير تبليغاتي نيز اطلاعات جمع آوري کرده و با اطلاعات ديگران تطبيق مي دهد، حتي اگر اين اطلاعات به سادگي ليست آثار هنري يا بناهاي تاريخي مشاهده شده توسط شما باشد.
و سپس انبوهي از اطلاعات از اپليکيشن ها را داريم مثل بازي هايي که انجام داده ايد يا سريال هايي که روي نمايشگر تلويزيون مجازيتان ديده ايد و يا حتي گفتگوهايي که به دستيار صوتي مجيک ليپ داشته ايد. اين ها فقط يک سري نمونه هستند. با سنسورهاي تشخيص حرکت چشم، هدست مجيک ليپ دقيقا مي داند که تمرکز شما حالا روي چه نقطه اي است.
اگر شما يک آيفون، اسپيکر الکسا، پي سي يا بسياري ديگر از دستگاه هاي الکترونيک محبوب را داشته باشيد، قطعا بخشي از اين نگراني ها را داشته ايد اما رهايشان کرده ايد (که البته اين هم جاي بحث دارد). اما حداقل، آمازون، اپل و مايکروسافت تحت نظارت شديد متخصصين حوزه امنيت، قانون گذاران و مردم به درستي اداره مي شوند.

هيچ کدام اما در برابر نفوذ اطلاعاتي شوکه کننده ايمن نيستند ولي تحت نظارت تيم هاي بزرگ امنيتي و استانداردهاي بالايي هستند که جلوي هر آسيب پذيري را بگيرند.
ما واقعا هيچ اطلاعات در مورد اقدامات امنيتي مجيک ليپ نمي دانيم و علي رغم رشد سريع و سرمايه گذاران بزرگي که جذب کرده اما هيچ کدام منابع غول هاي حوزه تکنولوژي را ندارند.
خوشبختانه مجيک ليپ در حال کار روي يک سيستم امنيتي بزرگ و سياست هاي حريم شخصي در پس پرده است. اين عينک بيشتر شبيه به اينترنت اشياء است و پتانسيل عظيمي براي دسترسي هکرها به زندگي شخصي مردم مي دهد.
اگر مجيک ليپ بتواند قدرت خود را به شايستگي به کار بندد، مي تواند توسعه دهندگان اپليکيشن ها را با استانداردهاي شديد امنيتي پيوند دهد و براي کاربر اطمينان ايجاد کند که داده هايش جاي امني قرار گرفته و شرکت از طريق فروش سخت افزار و نرم افزارها درآمد کسب مي کند نه فروش اطلاعات کاربرانش.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آجرلو: اقای فرزین دلار تلگرامی واقعیت دارد

سعید آجرلو: دولت ناراضی، مردم ناراضی، خودروساز ناراضی؛ این چه معادله ای است؟ آقای منظور! چرا ارز خودرو را تخصیص نمی دهند؟ نظام تخصیص ارز ناعادلانه و ناکارآمد است. آقای فرزین! دلار تلگرامی واقعیت است.

دریافت 32 MB

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • فیلم/ آجرلو: اقای فرزین دلار تلگرامی واقعیت دارد
  • ببینید | سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ!
  • لیگ NBA| کلیولند به نیمه‌‌نهایی کنفرانس شرق رسید
  • بسکتبال NBA | مرگ جادو و جشن کلیولند با کامبک تاریخی
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟