Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه به مسکو سفر می کند و با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، 'ماریا زاخارووا' سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: دیدار وزیران خارجه روسیه و انگلیس فردا (جمعه) انجام خواهد گرفت و در جریان مذاکرات دو طرف وضع و دورنمای روابط دو کشور به منظور جستجوی راه های بهبودی مناسبات و فعال سازی ساختار همکاری ها بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سرگئی لاوروف و بوریس جانسون در دیدار خود مسائل مهم بین المللی و منطقه ای را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.
براساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، زاخارووا گفت: برگزاری کنفرانس مطبوعاتی وزیران خارجه دو کشور نیز پیش بینی شده و امیدواریم طرف انگلیسی در برنامه دیدار تغییراتی ایجاد نکند.
وزیر امور خارجه روسیه 29 شهریورماه با بوریس جانسون همتای انگلیسی خود در نیویورک دیدار و آمادگی مسکو را برای بهبودی روابط با لندن که به دلایل مختلف تیره شده است، اعلام کرده بود.
دیدار وزیران خارجه روسیه و انگلیس در حاشیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک انجام گرفت و لاوروف و جانسون درباره دورنمای از سرگیری همکاری ها و دیدارهای مقام های دو کشور در عرصه های مختلف گفت وگو و تبادل نظر کردند.
طرف روسی بر اهمیت بهبودی روابط از راه مذاکرات برابر، با احترام متقابل و توجه دو طرف به منافع یکدیگر تاکید کرد.
وزیر خارجه روسیه همچنین برای انجام اقدامات لازم به منظور بهبودی روابط با انگلیس درصورت اصلاح سیاست های لندن در برابر مسکو اعلام آمادگی کرد.
روابط روسیه و انگلیس در سال های اخیر تیره شده و بحران اوکراین نیز بیشترین نقش را در این شرایط داشته است.
انگلیس از متحدان نزدیک آمریکا و از کشورهای پیشرو اتحادیه اروپا در تحریم روسیه بر افزایش محدودیت ها علیه این کشور پافشاری می کند که نتیجه آن از سال 2014 تاکنون اجرای چندین بسته تحریم های اقتصادی و مالی ضدروسی بوده است.
از سوی دیگر در چارچوب وضعیت تیره کنونی روابط، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس نیز در مصاحبه با رادیو بی.بی.سی گفت که لندن حق حمله پیشگیرانه به دشمن با استفاده از سلاح هسته ای را برای خود محفوظ می دارد.
مقام های روس نیز این اظهارات را تهدیدی برای روسیه محسوب کرده و به آن پاسخ دادند.
'فرانتس کلینتسویچ' معاون کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه در گفت وگو با خبرنگاران درباره این تهدید اظهار کرد: سخنان وزیر دفاع انگلیس در مورد حمله پیشگیرانه هسته ای شایسته پاسخی محکم است و در بهترین شرایط بخشی از جنگ روانی محسوب می شود که انزجار آور صورت می گیرد.
وی افزود: در غیر این صورت، این پرسش طبیعی پیش می آید که انگلیس علیه چه کشوری آماده کاربرد سلاح هسته ای است.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان کلینتسویچ نوشت: اگر انگلیس آماده کاربرد سلاح هسته ای علیه یک قدرت اتمی است با توجه به اینکه قلمرو این کشور چندان بزرگ نیست، در صورت بروز جنگ اتمی از روی کره زمین محو خواهد شد.
مقام پارلمانی روس گفت: اگر منظور وزیر دفاع انگلیس هم حمله به کشوری غیرهسته ای است،در آن صورت، مقام های انگلیسی از افتخار کاذبی که آمریکا با پرتاب بمب های اتمی بر هیروشیما و ناگازاکی به دست آورده است، آسوده نیستند و می خواهند آن را تکرار کنند.
وی افزود: اما آن دوره نیز همانند عصر امپراتوری انگلیس گذشته است و لندن باید این واقعیت را بپذیرد.
شبک**اروپام*391**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه

(تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه

دیگر خبرها

  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است