Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری گفت در ۸ ماهه نخست امسال ۶۱۶ هزار لیتر نفت کوره در استان مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مصرف این فرآورده حدود ۷۳.۷درصدکاهش داشته است.

مجتبی سرداری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: در 8 ماهه نخست امسال مصرف بنزین موتور 9 درصد و مصرف بنزین سوپر16.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان افزایش یافته است.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری بالغ بر 192 میلیون و 837 هزار لیتر بنزین موتور و بیش از 5میلیون و 10هزار و600 لیتر بنزین سوپر در مجاری عرضه سوخت این منطقه به خودروها عرضه شده است .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سطح استان بیش از 8 میلیون و406هزار و 900 لیتر نفت سفید به فروش رسیده که مصرف نفت سفید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11.2درصد کاهش داشته است.

سرداری خاطرنشان کرد: گاز رسانی به برخی روستاها توسط شرکت گاز استان و تلاش مسئولان و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه در ترغیب مصرف کنندگان به مصرف گاز طبیعی شهری و بررسی و نظارت بیشتر مسئولان شرکت بر تبدیل سوخت موجب صرفه جویی نفت سفید در استان شده است .

وی با اشاره به استفاده نفت کوره گفت: در 8 ماهه نخست امسال 616 هزار لیتر نفت کوره در استان مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مصرف این فرآورده حدود 73.7درصدکاهش داشته است .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با فروش 168میلیون و661هزار و500لیتر نفتگاز در همین بازه زمانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 3.1 درصدی این فرآورده در سطح استان به ثبت رسیده است .

انتهای پیام/

R41350/Pne/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری