Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@06:18:56 GMT

جواد عزتي چگونه بازيگر محبوب گيشه شد؟

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۸۸۴۶۰

جواد عزتي چگونه بازيگر محبوب گيشه شد؟

خبرگزاري آريا - روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: شروع خيره کننده «آينه بغل» در گيشه و بازي درخشان جواد عزتي سرفصل مطلبي شد تا فيلم هاي پرفروش اين بازيگر را بررسي کنيم. عزتي چگونه بازيگر محبوب گيشه شد؟
1. جواد عزتي از جمله بازيگراني است که آرام آرام رشد کرد، محبوب شد و حالا نامش متضمن فروش فيلم ها است. البته که عوامل بسياري در موفقيت گيشه فيلم هاي سه سال اخير او نقش داشته اند اما حتما نام خود عزتي يکي از مهم ترين عوامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در نيمه اول امسال دو فيلم روي پرده داشت که جمع فروش شان به بيش از 14 ميليارد تومان رسيد. از قضا فضاي «ماجراي نيمروز» و «اکسيدان» از هم دور است و به همين نسبت نقش هايي که عزتي بازي کرده غيرقابل قياس. اولي يک فيلم حادثه اي درباره ترورهاي دهه 60 است و دومي يک کمدي امروزي.
2. گيشه فيلم هاي جواد عزتي در دو سال اخير هم داغ بوده: «زاپاس» و «در مدت معلوم». پيش بيني موفقيت فيلم هاي آينده اش هم چندان سخت نيست. او «خرگيوش»، «پارادايس» و «هزارپا» را در نوبت اکران دارد تا اين گونه نامش کنار بازيگران بفروش سينماي ايران قرار گيرد.

3. اخيرا فيلم جديد جواد عزتي يعني «آينه بغل» اکران شده و فروش آن خيره کننده بوده است. حتما نمي توان تاثير محمدرضا گلزار در موفقيت گيشه فيلم را ناديده گرفت اما ارزش کار عزتي وقتي به چشم مي آيد که بدانيم بار اصلي کمدي فيلم بر روي کاراکتر اوست. اين بازيگر به واسطه ديالوگ ها، نحوه اداي آن و حرکات فيزيکال جلوي دوربين از مخاطب خنده و گاهعي قهقهه مي گيرد. عزتي در خنداندن مخاطب صاحب سبک ويژه خود شده و مدل تازه اي از خنده گرفتن را ارائه داده است.
4. يک نکته مهم درباره جواد عزتي را از ياد نمي بريم؛ او مي خواهد برچسب بازيگر صِرف کمدي را از روي خودش بردارد. همين امسال دو فيلم بازي کرد که هيچ ربطي به هم ندارند. «هزارپا» فيلمي کمدي است و «تنگه ابوغريب» اثري جنگي. چيزي که باعث مي شود به تصميم عزتي احترام بگذاريم، بازي خوب و تحسين شدن او در «ماجراي نيمروز» است. بازي خوب او در اين فيمل تنديس جشن حافظ و نامزديِ جشنواره فجر و جشن خانه سينما را برايش به همراه داشت.
5. تداوم موفقيت فيلم هاي جواد عزتي در گيشه موضوع اين مطلب است. گيشه فيلم هاي سه سال اخير او را بررسي کرده ونوشته ايم او در هر فيلم چطور جذابيت را به آن اثر تزريق کرده است. درباره فيلم هايي که در نوبت اکران دارد هم نوشته ايم. جواد عزتي حالاحالاها حرف براي گفتن دارد؛ او ستاره جديد و پولساز سينماي ما است.

آينه بغل:
همکاري با منوچهر هادي
فروش: 1,500,000,000 تومان در يک هفته
کارگردان: «آينه بغل» ششمين فيلم سينمايي منوچهر هادي است.
کي اکران شد: فيلم «آينه بغل» از پانزدهم آذر اکران عمومي شده است و در روز اول 300 ميليون تومان فروش داشت. اين فيلم در سه روز اول اکران توانست با استقبال تماشاگران به رقم فروش يک ميليارد و 200 ميليون تومان دست يابد و فروش آن در کمتر از يک هفته به يک ميليارد و 500 ميليون تومان رسيد.
ژانر فيلم: «آينه بغل» فيلمي کمدي است. جواد عزتي در اين فيلم با محمدرضا گلزار، يکتا ناصر، نازنين بياتي و مه لقا باقري همبازي است.
درباره نقش: مرتضي جواني از قشر ضعيف جامعه است. او در يکي از پارکينگ هايي که ماشين لوکس نگه مي دارد، نگهبان است. مرتضي در سالروز نامزدي خود، يک مازراتي را از محل پارکينگ خارج مي کند تا يک شب با نامزد خود خوش باشد. از شانس بد، آينه بغل آن توسط ماشين شهرداري شکسته مي شود و او حالا مانده چطور چهل ميليون پول خسارت را جور کند. صاحب ماشين محمدرضا گلزار است که زندگي فوق مرفهي دارد. در طول فيلم شاهد بده بستان آن ها و آن روي زندگي شخصيت ها مي شويم.
درباره بازي: جواد عزتي استاد بازي در نقش جوان هاي طبقه فرودست است. اين قشر را خيلي خوب مي شناسند و بر جزييات رفتاري و روحي آن ها تسلط دارد. همين باعث شده در «آينه بغل» هر کاري مي کند در وهله اول باورپذير باشد. عزتي در اين فيلم به اندازه از ملاحت ذاتي خود استفاده کرده و کمتر پيش مي آيد مخاطب به شوخي هاي او نخندد. اصلا اغراق نيست اگر بگوييم قطب خنده «آينه بغل» کاراکتر مرتضي است؛ عزتي گاهي با ديالوگ و در جايي ديگر با اکت بدني از مخاطب خنده مي گيرد و حتي در مواقعي کار به قهقهه نيز مي رسد. اين اتفاق وقتي دلچسب تر است که مي بينيم بازيگر براي رسيدن به مقصود، زور اضافه نمي زند و مرتکب حرکات عجيب و غريب نمي شود. بلکه خنده ها، حاصل موقعيت هاي به ظاهر جدي و حرکات و گفتار طبيعي عزتي اند.

اکسيدان
همکاري با حامد محمدي
فروش: 10,780,000,000 تومان
کارگردان: «اکسيدان» دومين فيلم سينمايي حامد محمدي است که سه سال پيش اولين فيلمش با نام «فرشته ها با هم مي آيند» اکران شد. اين دومين همکاري عزتي و محمدي است.
کي اکران شد: فيلم آخر خرداد روي پرده رفت و از همان روزهاي نخست پرفروش بود. «اکسيدان» حاشيه هايي هم داشت ولي در نهايت بدون در اختيار داشتن سينماهاي حوزه هنري به اکران خود ادامه داد.
ژانر فيلم: حامد محمدي دومين فيلم خود رادر ژانر کمدي ساخته است.
درباره نقش: «اکسيدان» داستان جواني است (جواد عزتي) که در بخش فني يک شرکت خودروسازي کار مي کند. او که در آستانه ازدواج است، وامي 50 ميليوني مي گيرد تا خانه اي اجاره کند. نامزدش (ليندا کياني) پول را بر مي دارد و به خارج از کشور مي رود و از او مي خواهد براي ادامه زندگي در خارج از ايران بار سفر ببندد. گرفتن ويزا آن هم در چند ساعت کار راحتي نيست و اين جوان دست به دامن آدمي کار چاق کن (امير جعفري) مي شود. چند راه پيش پايش گذاشته مي شود تا امکان صدور سريع ويزا مهيا شود.
درباره بازي: فيلم «اکسيدان» چند موقعيت در اختيار جواد عزتي قرار مي دهد تا بتواند بازي هايش را متناسب با شرايط تغيير دهد. از جمله اين که در شمايل يک کشيش مي رود و همين باعث قرار گرفتن در موقعيت هاي سخت مي شود. استيصال عزتي که در چهره اش نمايان مي شود عامل مهم خنده گرفتن از مخاطب است. او در موقعيت ديگر مجبور است در نقش دوجنسه فرو برود و چالش ديگر بازيگر همين جا شکل مي گيرد. رويارويي عزتي با يک زن (شبنم مقدمي) و تلاش براي فرار از دست او هم فصل جذاب بازي عزتي است. با اين حال نمي توان از نتيجه کار حامد محمدي در مقام کارگردان رضايت صد در صدي داشت. او استفاده کاملي از توانايي جواد عزتي نکرده است در حالي که موقعيت هاي فيلم و استعداد عزتي اين امکان را داشت که شاهد نتيجه اي درخشان تر باشيم.

ماجراي نيمروز
همکاري با محمدحسين مهدويان
فروش: 4,450,000,000 تومان
کارگردان: «ماجراي نيمروز» دومين فيلم محمدحسين مهدويان بعد از «ايستاده در غبار» است.
کي اکران شد: فيلم در اکران اول نوروز امسال روي پرده سينماها رفت. عزتي در اين فيلم با هادي حجازي فر، مهرداد صديقيان، احمد مهرانفر، ليندا کياني و مهدي پاکدل همبازي بود.
ژانر فيلم: «ماجراي نيمروز» يک تريلر سياسي درباره برهه اي حساس از تاريخ معاصر ايران و انقلاب است که به وقايع سال 60 در ارتباط با سازمان مجاهدين خلق مي پردازد. در اين فيلم شاهد روايت قتل موسي خياباني هستيم.
درباره نقش: جواد عزتي نقش صادق را بازي مي کند که ما به ازاي بيروني دارد و در کوران حوادث دهه 60 جزو يکي از ارکان مبارزه با گروهک منافقين بوده است.
درباره بازي: محمدحسين مهدويان ريسک دلپذيري کرد و نقش صادق را به جواد عزتي سپرد. آن هم در حالي که تصور غالب از اين بازيگر در ذهن مردم، شخصيتي شوخ است. جواد عزتي در «اجراي نيمروز» اما جوانکي است آرام و درونگرا، کم حرف و باهوش که نگاه تيزش پر است از حرف. او با اين فيلم متفاوت ترين نقش کارنامه اش را رقم زد که هيچ شباهتي با فيلم هاي پيش و بعد ندارد. دليل اين موفقيت را بايد به خاطر هوش بازيگر و توان کارگردان دانست. جواد عزتي در هر نقشي که حاضر مي شود رگه هايي از خلق و خوي واقعي خود را به جا مي گذارد. در «ماجراي نيمروز» اما اجازه نداد ويژگي هاي شخصيت ذاتي خودش بر نقش سايه بيندازد و طوري بازي کرد که خيلي زود باور کرديم با «صادق» رو به رو هستيم.
تلاش او به چشم خاص و عام آمد و در جشن حافظ تنديس گرفت. عزتي در جشنواره فجر و خانه سينما هم جزو کانديداها بود. فروش «ماجراي نيمروز» را تمام و کمال نمي توان به پاي جواد عزتي نوشت؛ البته که او عامل مهمي در موفقيت گيشه فيلم است اما نمي توان کيفيت خود فيلم و نام محمدحسين مهدويان را در اين باره ناديده گرفت.

زاپاس
همکاري با برزو نيک نژاد
فروش: 4,800,000,000 تومان
کارگردان: برزو نيک نژاد «زاپاس» را کارگرداني کرده است. او پيش از اين «ناخواسته» را ساخته و «لونه زنبور» را در نوبت اکران دارد.
کي اکران شد: فيلم «زاپاس» تيرماه سال 94 اکران عمومي شد. در کنار عزتي، امير جعفري، ريما رامين فر، احمد مهرانفر، شبنم مقدمي و الناز حبيبي بازي کرده اند.
ژانر فيلم: نيک نژاد «زاپاس» را در ژانر کمدي ساخت. از قضا برخي منتقدان به فيلم او روي خوش نشان دادند و از آن تعريف کردند.
درباره نقش: براي اين که نقش جواد عزتي بازخواني شود، لازم است خط کلي داستان فيلم «زاپاس» را مرور کنيم: يک تيم فوتبال متعلق به اهالي شهر راميان که در دشته سوم کشور فعاليت مي کرده است، به دسته دوم صعود مي کند. سعيد با بازي جواد عزتي در نقش اصلي در اين راه در آخرين لحظات بازي آخر دچار مصدوميت تاندون پا مي شود و سلامتي اش به خطر مي افتد. او عاشق دخترخاله اش (الناز حبيبي) است اما يک رقيب مايه دار کنار خود دارد. در دختر (امير جعفري) که مربي سعيد است هم در ميانه راه زير قولش مي زند و نمي خواهد دختر را به او بدهد.
درباره بازي: بازي جواد عزتي در «زاپاس» ترکيبي از شوخي و جدي است. وقتي در موقعيت سخت قرار مي گيرد و مثلا بايد براي تيمش بجنگد کاملا جدي است اما در موقعيت هاي ديگر رگه هاي پررنگي از شخصيت شوخ هميشگي را دارا است. بده بستان او و امير جعفري در «زاپاس» گيراتر از چيزي است که در «اکسيدان» ديديم و همين مشخصه به جذاب تر شدن شخصيت سعيد و موفقيت بازي جواد عزتي کمکي دوچندان کرده است. عزتي در «زاپاس» به خصلت هاي دوست داشتني خود مراجعه و با لحن خاص ديالوگ هايي و نيز نگاه ها و ميميک نقش را دلچسب کرده است. حاصل اکت و بيانش جلوي دوربين موجب قهقهه نمي شود اما حتما بخش زيادي از جذابيت «زاپاس» روي دوش او و کاراکتر سعيد است.

در مدت معلوم
همکاري با وحيد امرخاني
فروش: 3,750,000,000 تومان
کارگردان: «در مدت معلوم» اولين فيلم بلند سينمايي وحيد اميرخاني است.
کي اکران شد: فيلم آذر سال 94 روي رپده سينماها رفت. علاوه بر جواد عزتي، ويشکا آسايش، هومن سيد، اکبر عبدي، علي اوسيوند، طوفان مهرداديان، شهره قمر، گوهر خيرانديش و مهدي فقيه در اين فيلم بازي کرده اند.
ژانر فيلم: «در مدت علوم» درامي اجتماعي است که موضوعي مهم را دستمايه روايت قرار داده است.
درباره نقش: جواد عزتي در اين فيلم نقش جواني به نام ميثم را بازي مي کند. او کتابي منتشر نشده درباره ازدواج موقت و فشارهاي جنسي جوانان نوشته است و سعي دارد از طريق راه حلي که فکر مي کند صحيح است، معضلات و مشکلات اجتماعي جواناني که تحت فشار هستند را برطرف سازد. آن چه ميثم را به اين فکر وا داشته، مشکلات خود در برقراري ارتباط با جنس مخالف و نيز ترس از به گناه افتادن جوان ها است.
درباره بازي: يکي از بازي هاي سخت جواد عزتي با نقش ميثم فيلم «در مدت معلوم» رقم خورد. او بايد حرفي جدي را طوري بيان کند که نه زهرآگين باشد و نه هدف فيلم از بين برود. حرکت روي اين مرز مستلزم تجربه، تمرين و استعداد ذاتي است. به همين خاطر است که «در مدت معلوم» مي تواند حرفش درباره مشکلات جنسي جوان ها و ماجراي صيغه را بدون شعار و مهم تر از آن، يدون سوءاستفاده بيان کند. بازيگر و کارگردان به خوبي از نقش محافظت کرده و آن را از يک مرز باريک عبور داده اند.
حالا با دغدغه ميثم مي توان همراه شد، مي توان به اتفاقات عجيب و غريبي که برايش پيش مي آيد، خنديد و در نهايت به نتيجه اي که فيلم در پي آن است رسيد. جواد عزتي در هر موقعيت بازي متفاوتي دارد؛ چه زماني که مي خواهد دغدغه اش را بيان کند، چه موقعي که با دختران همسايه رو به رو مي شود و چه وقتي که گير پليس مي افتد. ملاحت عنصر لاينفک بازي جواد عزتي در فيلم «در مدت معلوم» است.

پارادايس
همکاري با علي عطشاني
پيش بيني فروش: 5,000,000,000 تومان
کارگردان: «پارادايس» هفتمين فيلم علي عطشاني است.
کي اکران مي شود: عطشاني سال پيش گفته بود «پارادايس» قبل از جشنواره فيلم فجر همزمان در ايران و خارج اکران مي شود اما اين اتفاف نيفتاد. مدتي بعد خبر رسيد فيلم مهر توقيف خورده اما حالا بشنويد که «پارادايس» بدون مشکل اکران عمومي خواهدشد. زمان دقيق آن اعلام نشده است.
ژانر فيلم: «پارادايس» درامي اجتماعي است و نقش هاي اصلي آن را جواد عزتي و مهران رجبي برعهده دارد. محمدعلي نجفيان به همراه چند بازيگر آلماني هم در فيلم حضور دارند. فيلم به نوعي نقد اسلام خرافي است و قصد دارد با زبان نيمه طنز برخي خرافه ها را به چالش بکشد.
درباره نقش: اين فيلم داستان دو طلبه جوان است که مي خواهند براي شرکت در سيمناري دانشگاهي پرامون اديان به آلمان بروند اما رييس حوزه علميه که حاج آقا فراستي نام دارد، راه سفر را بر آن ها سد مي کند. طلبه هاي جوان با اغفال حاج آقا فراستي، ويزايي هم براي او مي گيرند و او را با خود به آلمان مي برند. آن طور که کارگردان گفته تناقضات رفتاري اين دو طلبه با مدير مدرسه علميه وجهه هاي طنز زيادي را به «پارادايس» اضافه کرده که تاکنون نمونه آن را کمتر در سينماي ايران مشاهده کرده ايم. از آن سو بخشي از فيلم به زندگي فرزاد اختصاص دارد که بدون هماهنگي پدرش قصد ازدواج با نگار را دارد.
درباره بازي: «پارادايس» اکران نشده اما همين که جواد عزتي جايزه بهترين بازيگر مرد را براي اين فيلم از جشنواره چلسي آمريکا گرفته يعني مي توان به نقش خوب ديگري از اين بازيگر اميدوار بود. عزتي نقش يکي از طلبه هاي فيلم را بازي کرده و براساس پيشينه او مي توان حکم به موفقيت داد. اين بازيگر پيش تر در «فرشته ها با هم مي آيند» شمايلي متفاوت از قشر روحاني ارائه داده بود. سازندگان «پارادايس» براي موفقيت گيشه فيلم شان حسابي ويژه روي جواد عزتي باز کرده اند و او در کنار مهران رجبي اميد اصلي فروش فيلم است.

هزارپا
همکاري با ابوالحسن داودي
پيش بيني فروش: 20,000,000,000 تومان
کارگردان: ابوالحسن داودي در دوازدهمين تجربه سينمايي خود بار ديگر سراغ يک فيلم کمدي رفته به نام «هزارپا». رضا عطاران و جواد عزتي نقش هاي اصلي را برعهده دارند. سارا بهرامي، مهران احمدي، لاله اسکندري، سعيد اميرسليماني، شهره لرستاني، اميد روحاني، سپند اميرسليماني، اميرمهدي ژوله، سينما رازاني، حسين سليماني، محمد نادري ديگر بازيگران فيلم هستند.
کي اکران مي شود: ابتدا پيش بيني مي شد «هزارپا» در جشنواره فجر امسال شرکت کند اما ابوالحسن داودي اعلام کرد فيلمش را بدون حضور جشنواره اي و به طور مستقيم روانه اکران خواهدکرد، به احتمال فراوان اين فيلم نوروز 97 اکران عمومي مي شود.
ژانر فيلم: داودي که در کارنامه اش پنج فيلم کمدي موفق ديده مي شود بار ديگر سراغ اين ژانر رفته است.
درباره نقش: فيلم «هزارپا» اکران نشده و طبعا نمي توان درباره نقش و بازي جواد عزتي نظري داد. براساس خط اصلي داستان هم چيزي درباره حال و هواي فيلم دستگيرمان نمي شود. آن طور که روابط عمومي «هزارپا» مي گويد: اين فيلم تصويري مفرح و تازه از وقايع اجتماعي يک دوران نوستالژيک ارائه مي دهد و با مضموني تازه به موضوعاتي وارد مي شود که گفته مي شود تا به حال در تاريخ سينماي کمدي ايران به آن ها پرداخته نشده است.
درباره بازي: در تصاوير «هزارپا» گريم بازيگران از جمله جواد عزتي و رضا عطاران چشم را مي دزدد و نهيب مي زند که داستان به چند دهه پيش مربوط است. عزتي با موهايي کوتاه و ته ريش ديده مي شود و در غالب عکس ها قيافه اي جدي دارد. احتمالا ابوالحسن داودي براي ايجاد موقعيت هاي کميک، از تقابل جواد عزتي با اتفاقات جدي استفاده کرده. چيزي که اين بازيگر در آن تبحر دارد و مي تواند به گونه اي رفتار کند که کاملا طبيعي به نظر برسد و در عين حال مخاطب ريسه برود. تجربيات فيلم هاي کمدي پيشين داودي و توانايي عزتي در ارائه نقش هاي کمدي نويد مي دهد نتيجه همکاري آن ها در «هزارپار» جواب داده. فراموش نکنيم عطاران هم هست و همه چيز براي رکوردشکني مهيا است.
راز شيرين بودن
روايت جواد عزتي از مسيري که طي کرده و آينده اي که براي خود در بازيگري متصور است: جواد عزتي آرام آرام جاي خود را به عنوان يک بازيگر بفروش و البته کاربلد در سينما و تلويزيون باز کرد. او چه در فيلم و سريال کمدي و چه در آثار جدي بهترين رد را از خود برجا گذاشته و به همين خاطر است که تلاش او در جايي که بايد ثمر مي دهد. مجموعه گفته هاي اين بازيگر شماي خوبي است از نوع نگرش او به گذشته و آينده اش. آن چه مي خوانيد گزيده اي است از مصاحبه هاي عزتي در سينما دو، 35، جام جم و همشهري جوان.

تغيير آهسته آهسته
سعي کردم آهسته آهسته ژانر خود را تغيير بدهم. هيچ گاه قرار نبود و دوست نداشتم وارد فيلمي بشوم تا آن را شيرين کنم. هميشه دوست داشتم صفحه فيلم هاي جدي ام هم سنگين باشد. حتي تعداد آن ها خيلي بيشتر از فيلم هاي کمدي ام است. البته تعداد سريال هاي کمدي ام آن قدر زياد است که در ذهن مردم به عنوان بازيگر کمدي شناخته مي شوم. با اين حال دوست داشتم سينما را جدي تر دنبال کنم. من خودم جنس سينماي کمدي و پرفروش را دوست دارم اما خواستم به اين سينما تن ندهم و ترجيح دادم ترمز دستي ام را بکشم و آرام آرام سمت اين نوع فيلم ها بروم. خب آقاي مهدويان و فيلم شان را از قبل ديده بودم و مي شناختم، طبيعتا فيلمنامه اش من را جذب کرد.
ريل گذاري
در چند سال گذشته در سينما مسير مشخصي داشتم، يعني مي دانستم مي خواهم چه کار کنم و برايم مهم بود که در يک فيلم خوب و ماندگار حضور داشته باشم. اتفاقا در اين سال ها شايد وزنه کارهاي جدي من در سينما خيلي بيشتر از کارهاي کمدي ام باشد. نزديک به 80 درصد کارهايم در سينما جدي است. اتفاقات بايد براي تعادل اين وزنه روي کمدي بيشتر کار کنم اما هميشه ترجيحم اين بوده که در کارهاي خوب بازي کنم تا اين که به نقشم فکر کنم. در «طلا و مس» يا «شيار 143» و «همه چيز براي فروش» بازي کردم که شايد نقش من کم باشد اما فيلم ها، فيلم هاي مهمي بودند و من ترجيح مي دادم بدون در نظر گرفتن متراژ نقش، در اين فيلم ها باشم.
داستان شوخ طبعي
من اعتقاد دارم در هر کاري ابتدا تماشاگر بايد شما را دوست داشته باشد و اين لزوما با طنازي يا شيرين کردن کاراکتر صورت نمي گيرد. گاهي اوقات شايد شيرين کردن کافي باشد، بعضي جاها هم روند داستان به کاراکتر کمک مي کند. در هر کدام سعي کردم شخصيت را براي مخاطب آشناتر و دوست داشتني تر کنم. طبعا داستان «ماجراي نيمروز» طلب نمي کرد که من شوخ طبع باشم.
نگران؟ نه
من اصلا به اين مسئله (نگراني از زير سايه بودن همکاري با کساني چون رضا عطاران و محمدرضا گلزار) فکرهم نمي کنم. اين اتفاق نمي افتد چون هر شخصيت در فيلم کارکرد خودش را دارد. در «ماجراي نيمروز» شايد شخصيت پررنگي نداشتم، حتي مي توانم بگويم آنچه هم بود گوشه و کنارش را در مشورت با آقاي مهدويان حذف مي کرديم، اما ديده شد. فکر مي کنم هر شخصيتي در فيلم کار خودش را مي کند و مي تواند تاثيرگذار باشد به شرط اين که خوب به آن پرداخته شود و بازيگر از عهده ايفاي آن به خوبي برآيد. هنر، مثل بچه اي مي ماند که از او مراقبت مي کنيد تا بزرگ شود. اين روش کار من هم به نوعي مراقبت کردن از حرفه و کارم است. بازيگر بايد ياد بگيرد براي هنر خودش مشتري داشته باشد و آنها را حفظ کند. وظيفه هنرمند اين است که مشتري خودش را راضي نگه دارد و نه تنها تعداد آن را بيشتر کند، بلکه مراقب باشد کمتر نشوند. مردم کارهاي کمدي را دوست دارند و من هم تلاش مي کنم به بهترين شکل نقش هاي کمدي را بازي کنم تا آنها مشتري آثار من شوند و پاي من بمانند.

جواد عزتي در نقش صادق در فيلم ماجراي نيمروز
درباره صادق
فکر کنم آقاي مهدويان بيشتر از من سينما ديده است تا تلويزيون و شايد اصلا نگاه طنزگونه به من نداشته چون در سينما معمولا کارهاي من جدي بوده. آن طور که خودش گفت، از انتخاب من براي نقش صادق فيلم «ماجراي نيم روز» خيلي مطمئن بود و اين که حتما من بايد اين نقش را بازي کنم. شايد من اولش کمي ترديد داشتم ولي ايشان نه. البته در روند شکل گيري اين شخصيت، بحث هايي با هم داشتيم ولي آقاي مهدويان آن قدر روي کاري که انجام مي داد، مسلط بود که من متقاعد شدم؛ خصوصا روي نسخه دوم فيلمنامه که به من دادند همه چيز مشخص بود. درواقع ايشان اصرار داشت حتما من اين نقش را بازي کنم. ابتدا قرار بود اين شخصيت بيشتر معرفي شود. اما پلان ها و سکانس هايي داشتيم که بنا به صلاحديد آقاي مهدويان حذف شد. درواقع شخصيت احمد مهرانفر به جبهه مي آيد که صادق و کمال را به تهران ببرد. به اين دو نفر گفته مي شود که ما الان در تهران بيشتر به شما نياز داريم. کمال (هادي حجازي فر) جايي در انتهاي فيلم مي گويد که تو من را آوردي تهران و...
پيشرفت سينما
سينما و به خصوص بازيگري هر سال دارد پيشرفت مي کند و از طرفي مخاطب سينما هر سال هوشمندتر مي شود. وقتي به تماشاگر چيزي را با حقه و زور تفهيم نکني و بخواهي به شعور تماشاگر احترام بگذاري، دوستت خواهدداشت. در تمام اين سال ها که کار بازيگري کردم، به يک تجربه مهم رسيدم که وقتي تو داري بازي مي کني، اگر به چيزي فکر کني، تماشاگر متوجه آن مي شود. اين نکته براي من بسيار جذاب است. شايد اين اتفاق در «ماجراي نيمروز» بيشتر افتاده باشد؛ برايم جالب و جذاب است که ريزترين کارهايي را که من کردم تماشاگر ديده است. با اين که شايد از نظر متراژي نقش من چند ان نقش بلندي نباشد اما ديده شدنش براي من بسيار هيجان انگيز است.
درباره مديري، فرهادي و...
ابتدا قرار بود در سريالي به کارگرداني اصغر فرهادي بازي کنم اما روزي که قرار شد براي تماشاي نمايشم بيايند، بيمار شدم و شانس کار با فرهادي را از دست دادم. مهران مديري يک جنس از کمدي را کار مي کند که ما از کس ديگري نمي پذيريم. جنس و اندازه فانتزي مهران مديري براي مردم قابل قبول است و آن ها حتي همين جنس کمدي را از کس ديگري نمي پذيرند. شوخي با هر قشري مي تواند جذاب باشد و قدرت نقد دارد. «طلا و مس» فرصت بسيار خوبي بود تا بتوانم خود را جلوي دوربين پيدا کنم. از اين که نقش روحاني بازي کنم ترسي نداشتم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید

 گیشه ۱۴۰۳ سینما‌ها به ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید. این گیشه برای اکران نوروز سال گذشته، از ۲۴ اسفند تا ۳۰ فروردین محقق شده بود. البته اگر بخواهیم تنها به فروش امسال بسنده کرده و تاریخ را از اول فروردین قلمداد کنیم به عدد ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسیم که با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، یک آمار بسیارخوب به حساب می‌آید.

برای گیشه امسال، ۷۷۰ هزار نفر به سینما رفتند و چندین رکورد در حوزه‌های مختلف جابجا شد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، کمدی تمساح خونی، استقبال خوبی را شاهد بود و توانست با ۹۲۰ هزار مخاطب، گیشه‌ای ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی داشته باشد.

بی‌بدن نیز ۱۲۸ هزار مخاطب داشت و توانست ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.

سومین فیلم پرمخاطب امسال، آپاراتچی است که با ۳۸ هزار مخاطب، گیشه ۲ ملیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی داشته است.


 فیلم سینمایی آپاراتچی

پرویزخان نیز ۳۵ هزار مخاطب داشت و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخت.

نوروز، ۲۵ هزار مخاطب جذب کرد و ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش کرد.

ایلیا جستجوی قهرمان، بیش از ۲۴ هزار مخاطب داشت و گیشه آن به ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

آسمان غرب که چند روز دیرتر از ۶ فیلم دیگر به روی پرده رفت، با ۱۶ هزار مخاطب، ۹۰۰ میلیون تومان فروخت.


 فیلم سینمایی آسمان غرب

شاید اکنون این پرسش مطرح باشد که بر چه مبنایی، گیشه ۷۶ میلیاردی را خوب ارزیابی می‌کنیم؟ نخستین دلیل آن‌که ماه رمضان امسال از ۲۲ اسفند آغاز شد و طبیعتا در این ماه مبارک، از میزان مخاطبان سینما کاسته می‌شود. در چنین شرایطی، تعداد مخاطبان نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی حدودا ۱۰ برابری را شاهد است. حال آن‌که ماه مبارک رمضان طی سال گذشته، از سوم فروردین آغاز شده بود.

تجربه سال گذشته نشان داد که با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، بر تعداد مخاطبان سینما افزوده خواهد شد و طبیعی است که اگر مخاطبان فعلی سینما، رشدی حداقل نیم‌برابری نیز پیدا کنند (که قطعا بیشتر از این میزان خواهد بود) آمار گیشه و مخاطبان ۱۴۰۳ به شکلی تصاعدی افزایش خواهد یافت و اختلاف آمار سینمایی امسال با سال گذشته، بیشتر خواهد شد و الگوی ۳۳ میلیون مخاطب و گیشه ۲۰۰۰ میلیاردی، در دسترس‌تر خواهد بود.

ضمن اینکه در دهه سوم این ماه نیز فیلم‌های دیگری به ناوگان اکران افزوده خواهند شد که تاثیر کاملا مستقیمی بر میزان مخاطب و رقم گیشه خواهند گذاشت؛ بنابراین از جمیع جهات این‌طور برمی‌آید که اکران امسال، هم‌چنان‌که افتتاحیه خوبی را پشت سر گذاشته، در ادامه می‌تواند شاهد یک بهار پررونق باشد که اتفاق‌های خوب اکران سال گذشته را با ضریب بیشتری برای مخاطبان تکرار خواهد کرد.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • پذیرش ۳۶ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش لرستان
  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • نبض گیشه در دستان «تمساح خونی»
  • (عکس) تصویری تازه از جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳
  • تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید
  • آمار فروش اکران نوروزی؛ یکه‌تازی تمساح خونی
  • قلعه‌نویی از بازیکن محبوب دل نمی‌کند (عکس)
  • قسمت دوم و سوم فیلم‌های کمدی چه سرانجامی داشته‌اند؟
  • صدای یک استقلالی هم بلند شد؛ این مدل بازی در شان تیم پرافتخار ما نیست
  • احتمال بازی برد پیت در فیلم سینمایی «پیکی بلایندرز» بالا رفت