Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-19@01:54:16 GMT

۳ میوه شگفت انگیز سرشار از پروتئین

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۸۸۶۱۵

۳ میوه شگفت انگیز سرشار از پروتئین

زردآلو‌های خشک شده، یکی از منابع میوه با بالاترین میزان پروتئین هستند. بطور کلی یک واحد میوه، یک فنجان است، اما بعلت تراکم میوه خشک، یک واحد آن نصف فنجان است.به گزارش بلاغ، اگرچه معمولا بعنوان یک منبع پروتئین در نظر گرفته نمی‌شوند، اما بسیاری از میوه‌ها حاوی مقداری پروتئین هستند! به نقل از تناسب اندام میوه‌های حاوی پروتئین هنگامیکه به یک رژیم غذایی متنوع اضافه شوند، می‌توانند یک ضمیمه افتخاری به سایر منابع پروتئین شما باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

میوه علاوه بر پروتئین، یک بخش مهم از رژیم غذایی است که اغلب سرشار از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، فیتونوترینت‌ها و فیبر می‌باشد. مصرف میوه با بهبود سلامت دستگاه گوارش، حفاظت در برابر انواع خاصی از سرطان ها، فشار خون پایین‌تر و سلامت استخوان مرتبط است. علاوه بر آن با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ یا ابتلا به چاقی در ارتباط است.

برخی از میوه‌هایی که مقادیر بالاتری از پروتئین دارند، عبارتند از:

زردآلوی خشک شده


زردآلو‌های خشک شده، یکی از منابع میوه با بالاترین میزان پروتئین هستند. بطور کلی یک واحد میوه، یک فنجان است، اما بعلت تراکم میوه خشک، یک واحد آن نصف فنجان است. در یک وعده نصف فنجان از زردآلوی خشک شده،۳ گرم پروتئین،۱۵۱% از نیاز روزانه به ویتامین A،۲۱% از آهن روزانه و ۳۱% از نیاز‌های پتاسیم روزانه شما وجود دارد. بعلت تراکم و عدم وجود آب، افراد می‌توانند براحتی در مصرف میوه خشک پرخوری کنند، چون با وجود آنکه همچنان همان مقدار کالری وجود دارد، اما بدون آب، دارای خاصیت سیرکنندگی کمتری است. یک وعده زردآلوی خشک ۱۹۰ کالری است در حالیکه نصف فنجان زردالوی تازه فقط ۳۷ کالری دارد. اما کالری‌ها همه چیز نیستند، فقط از میوه‌های خشک در اندازه سهم مناسب لذت ببرید. شما می‌توانید یک وعده نصف فنجانی را به اندازه یک موس کامپیوتر تصور کنید.

بطور مشابه هلو، مویز، موز، لیچی و آلوی خشک شده نیز سرشار از پروتئین هستند!


گواوا


یک میوه خوشمزه که یک فنجان از آن بصورت تازه،۴ گرم پروتئین فراهم می‌کند. اگر قبلا این میوه را امتحان نکرده اید، تجربه یک میوه عجیب و خیلی خوشمزه را پیش رو دارید. انواع مختلفی از گواوا وجود دارد، اما شما اغلب گواوا با پوست زرد مایل به سبز که داخل آن صورتی یا سفید است را پیدا خواهید کرد. دانه‌های ترد کوچک داخل آن می‌توانند خورده شده یا بیرون آورده شوند. اگرچه پوست آن به اندازه داخلش خوشمزه نیست، اما خوشمزه و مغذی است. در هنگام انتخاب گواوا رسیده، شما باید آن‌هایی را انتخاب کنید که سفت بوده و در هنگام لمس کردن نرم می‌باشند. داخل میوه، لطیف‌تر از پوست محافظ آن خواهد بود.

یک وعده از آن ۱۱۲ کالری،۹ گرم فیبر و ۶۲۸% از نیاز روزانه یک فرد متوسط برای ویتامین C. را فراهم می‌کند.

آووکادو


اگرچه معمولا بعنوان یک عنصر لذیذ به وعده‌های غذایی اضافه شده و خورده می‌شود، اما از نظر گیاهشناسی، میوه در نظر گرفته می‌شود (در دسته بندی یک توت بزرگ با یک دانه تک قرار می‌گیرد). یک آووکادو با سایز متوسط حدود ۳۶۵ کالری،۱۷ گرم فیبر،۸۸% از نیاز‌های روزانه ویتامین C. و ۷ گرم پروتئین دارد. علاوه بر این، یک آووکادو دارای امتیاز اسید آمینه ۱۲۹ است که نشان می‌دهد یک پروتئین با کیفیت بالا می‌باشد.

آووکادو حاوی تقریبا تمام اسید‌های آمینه بجز هیدروکسی پرولین ــ که حتی یک اسید آمینه ضروری نسیت ــ می‌باشد. آن همچنین حاوی چربی‌های تک غیراشباع از جمله امگا ۳ و ۶ م. یباشد که آن را به یک انتخاب خوب برای گیاهخواران محض که به جایگزین‌های امگا ۳/۶ گیاهی نیاز دارند، تبدیل می‌کند.

سایر میوه‌های حاوی پروتئین که می‌توانید امتحان کنید، عبارتند از: کامکوات، سیب کاستارد، جک فروت، پشن فروت!

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گلوری»؛پدیده‌ای شگفت انگیز در آسمان فضای جهنمی

ستاره شناسان شواهدی از یک هاله نورانی درخشان و چند رنگ به نام گلوری را در سیاره فراخورشیدی که به دلیل شرایط جهنمی اش به نام WASP-۷۶ b شناخته می‌شود، مشاهده کرده اند.

دانشمندان هرگز این صحنه را در خارج یا داخل منظومه شمسی، جز در دو سیاره زمین و زهره ندیده اند.

دانشمندان توضیح دادند که این صحنه شگفت‌انگیز شامل یک سری حلقه‌های متحدالمرکز در اطراف یک مرکز تابان است که به شرایط خاصی برای شکل‌گیری نیاز دارد، زیرا نور باید به مه‌ای از قطرات کروی بتابد که همه تقریباً به یک اندازه هستند. بنابراین، ظهور آن بر روی WASP-۷۶ b می‌تواند اسرار فضای مرموز این دنیای بسیار عجیب را فاش کند.

اولیویه دمانگیونه، ستاره شناس از موسسه اخترفیزیک و علوم فضایی پرتغال، می‌گوید: دلیل اینکه که ما هیچ مورد «گلوری» را خارج از منظومه شمسی ندیده ایم این است که این پدیده شرایط بسیار عجیبی را می‌طلبد. اولا به ذراتی جوی نیاز دارد که کاملا کروی بوده و به اندازه کافی یکنواخت و پایدار است که بتوان در یک دوره طولانی رصد کرد. ستاره نزدیک سیاره باید مستقیماً به آن بتابد، و رصدکننده (ماهواره سیاره فراخورشیدی خئوپس) در سمت درستی قرار داشته باشد.

WASP-۷۶ b، مورد علاقه دانشمندان سیاره‌شناسی، به دور ستاره‌ای زرد-سفید کمی بزرگتر از خورشید در صورت فلکی حوت، در فاصله حدود ۶۴۰ سال نوری از زمین، می‌چرخد.

مدار آن به دور ستاره بسیار باریک است، به این معنی که هوای گرم را نیز به خود جذب می‌کند و دمای روز آن بیش از ۲۴۰۰ درجه سانتیگراد است.

WASP-۷۶ b علاوه بر وجود عناصری مانند سدیم، کلسیم، کروم، لیتیوم، هیدروژن، وانادیم، منیزیم، نیتروژن، منگنز، پتاسیم و باریم، ابر‌های آهن را در جو جذب می‌کند.

شایان ذکر است که شناسایی "Glory" در WASP-۷۶ b به دانشمندان نقشه‌ای برای جستجوی همان پدیده در دیگر سیارات فراخورشیدی می‌دهد.

مشاهدات آینده برای تایید این موضوع در حال برنامه ریزی است.

منبع: ScienceAlert

دیگر خبرها

  • «گلوری»؛پدیده‌ای شگفت انگیز در آسمان فضای جهنمی
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • نقاشی و رنگ آمیزی گرافیکی شگفت انگیز (فیلم)