Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شمارش آراي انتخابات براي تعيين پارلمان و انتخاب رئيس جديد منطقه کاتالونيا حاکي از پيشتازي و پيروزي احزاب حامي استقلال اين منطقه خودمختار از اسپانيا است.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، نتايج اوليه شمارش آراي انتخابات سرنوشت ساز در منطقه کاتالونيا از ناکامي احزاب حامي باقي ماندن اين منطقه خودمختار زير چتر دولت مرکزي اسپانيا خبر مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز پنجشنبه، انتخابات براي تعيين نمايندگان پارلمان و انتخاب رئيس جديد منطقه خودمختار کاتالونيا برگزار شد؛ انتخاباتي که به دنبال لغو همه پرسي استقلال اين منطقه از اسپانيا توسط دولت مرکزي اين کشور برگزار شده است.
حالا بامداد روز جمعه(به وقت تهران) نتايج اوليه شمارش آرا به تدريج در حال منتشر شدن است و خبرنگکاران رسانه‌هاي مختلف از نتايج اوليه خبر داده‌اند.
طبق گزارش خبرنگار گاردين، شمارش 75 درصد آرا حاکي از پيروزي احزاب حامي استقلال کاتالونيا در اين انتخابات است؛ موضوعي که خبر بدي براي «ماريانا راخوي» نخست‌وزير اسپانيا است.
طبق گزارش‌ها، ميزان مشارکت در اين انتخابات بيش از 80 درصد واجدان شرايط راي دادن بوده است که در قياس با انتخابات سال 2015 در کاتالونيا، 5 درصد بيشتر بوده است.
نتيجه نهايي و رسمي انتخابات کاتالونيا هنوز اعلام نشده و به محض انتشار آن، در همين خبر درباره آن اطلاع رساني خواهد شد.
رسانه‌ها با استناد به نتايج شمارش بيش از هشتاد درصد آرا از پيروزي استقلال طلبان خبر دادند. سه حزب استقلال طلب کاتالونيا در مجموع هفتاد کرسي از 135 کرسي موجود در پارلمان اين منطقه خودگردان را به خود اختصاص خواهند داد.
سه حزب عمده استقلال طلب حتي دو کرسي بيشتر از حد نصاب لازم براي کسب اکثريت مطلق را بدست آورده‌اند.
«کارلس پوگدومنت»، رئيس مخلوع کاتالونيا که در بروکسل بلژيک به سر مي‌برد، با برگزاري کنفرانس خبري از نتايج انتخابات ماتالونيا استقبال کرد.
وي در اين سخنراني با اظهارات تند عليه «ماريانا راخوي» نخست‌وزير اسپانيا به کاتالونيا‌يي‌ها گفت: همه‌پرسي در جمهوري کاتالونيا پيروز شد و دولت اسپانيا و نسخه راخوي(نخست‌وزير اسپانيا) شکست خورد».
رئيس مخلوع منطقه کاتالونيا با مخاطي قرار دادن دولت اسپانيا و همچنين کشوهاي عضو اتحاديه اروپا، تاکيد کرد که «هيچ کسي» نمي‌تواند درباره نتيجه اين انتخابات مشاجره کند.
انتهاي پيام/
عضويت در کانال تلگرامي بين‌الملل و سياست خارجي فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

«نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به‌صورت کارنامه نیمه مردادماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.»

به گزارش مهر، وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • بارسلونا؛ خواهرخوانده‌ای با شاهکارهای معماری برای اصفهان
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس