Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: آقای روحانی خود را متولی اجرای قانون اساسی می‌داند و برای مجلس و شوراهای عالی جایگاه جدی قائل نیست حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به تشکیل نشدن به موقع جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل عدم حضور رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا اظهار داشت: گا‌ها صحبت هایی از سوی رئیس جمهور به اشکال مختلف مطرح شده که وی این شورا‌ها را شوراهای مشورتی می‌داند و اساسا برای آن‌ها جایگاهی قائل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آقای روحانی خود را متولی اجرای قانون اساسی می‌داند و برای مجلس و شوراهای عالی جایگاه جدی قائل نیست از این رو کار را آن طور که مصلحت بداند انجام می‌دهد. به همین دلیل در دوران چندین ساله‌ای که مسئولیت دولت را برعهده داشته جلسات متعددی را رو به تعطیلی برده و یا اینکه بدون اینکه به تصمیمات گرفته شده اعتنایی داشته باشد عملا کار را تعطیل کرده است.

پژمان فر تصریح کرد: این اتفاق نیز یکی از مشکلاتی است که پیش‌تر در شورای عالی فضای مجازی رخ داده بود و متاسفانه امروز دامنه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشیده شده است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: در قانون پیش بینی شده که هر یک از روسای قوا وظایف خود را در شوراهای عالی دارند و در نبود رئیس جمهور دیگر روسای قوا نمی‌توانند این جلسات را اداره کنند بنابراین معتقدم با توجه به اهمیتی که شوراهای عالی دارد باید ترتیبی داده شود که اگر آقای روحانی به هر دلیلی در این جلسات شرکت نمی‌کند یا برنامه‌های خود را به نحوی تنظیم می‌کند که به این جلسات نرسد جلسات شوراهای عالی با حضور نائب رئیس جلسه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند