Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن مرتضی رهنما، قاری و مدرس پیشکسوت کشورمان، حایز رتبه برتر در مسابقات سراسری قرآن کشورمان و رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن سوریه، روز گذشته در کانون آموزش قرآن تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی، روبروی بیمارستان رازی، کوچه زهره با حضور قرآن‌آموزان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه، مرتضی رهنما به تدریس مبحث ساکن در حالت‌های مختلف از فصیح‌خوانی پرداخت و مثال‌هایی از این مبحث را پای تخته نوشت. سپس شاگردانش به نوبت، پای تخته آمدند و نفس به نفس با استادشان این مثال ها را تمرین کردند.

در ادامه، شاگردان که بعضا در کنار فصیح‌خوانی، حفظ قرآن را نیز آغاز کرده بودند به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و رهنما، نکات روخوانی و روانخوانی آنها را با زبان خودشان متذکر می‌شد.

در پایان این جلسه نیز، اعضاء، همراه مرتضی رهنما، آیاتی از سوره مبارکه لقمان را تلاوت کردند.

در انتهای جلسه، خبرنگار ایکنا دقایقی به گفت‌وگو با این معلم قرآن که شاید اولین مصاحبه اش با یک خبرگزاری بود و کمتر در رسانه‌ها دیده شده است، پرداخت.

رهنما با بیان اینکه از سال 1352 محضر استاد مروت در مسجد قنات آباد بزرگ تلمذ کردم گفت: سپس با ورود به کانون، در خدمت استادان مجتبی وزیری، مهندس خالقی و حبیب مهکام شاگردی کردم. بحث قرائت را دنبال نکردم و بیشتر به سمت مفاهیم و تدبر در آیات سوق پیدا کردم.

مرتضی رهنما ضمن بیان اینکه نقش مدارس و معلمان مدارس در جذب بچه ها به قرآن کریم بسیار زیاد دانست، تصریح کرد: هر هفته در ابتدای جلساتم، یک حدیث گفته می‌شود و بچه ها در دفترشان می‌نویسند. متاسفانه هرچه جلو می‌رویم، علاقه بچه ها به قرآن کم می‌شود و این از خود ما نشات می‌گیرد. ما آنچه می‌گوییم، عمل نمی‌کنیم و خودمان عامل نیستیم.

وی با اشاره به اهمیت عامل بودن به قرآن و نفوذ کلام گفت: به یاد دارم یک شب در سال 59، حضرت امام(ره) اعلام کردند که جبهه ها نیاز به نیرو دارد. ساعت 4 صبح با برادرم به مسجد محل رفتیم تا سریع نام نویسی کنیم. وقتی به مسجد رسیدیم، رفقایمان خندیدند و گفتند دیشب لیست اعزام به جبهه ها پر شد. این نفوذ کلام این مرد الهی را می‌رساند.

در پایان یادآور می‌شود، این مؤسسه که در خیابان وحدت اسلامی تهران واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات قرآنی کشور است که با سابقه طولانی فعالیت خود، پایداری و ماندگاری خود در عرصه آموزش قرآن، بزرگانی همچون حجت‌الاسلام حمید محمدی و حجت‌الاسلام پناهیان را به جامعه قرآنی تحویل داده است.

این موسسه 22 شهید در راه انقلاب اسلامی داده است که یکی از آنها محمد وزیری، برادر مجتبی وزیری، مدیرعامل کانون قرآن است.

در ادامه صوت همخوانی در پایان جلسه و گزارش تصویری ارائه می‌شود.

دانلود دریافت

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط

بیست و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران روز سه شنبه  ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیست و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران درحالی در روز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 برگزار می‌شود که طی23 جلسه حراج شمش در این مرکز، مجموعا  3165 کیلوگرم شمش طلای استاندارد مبادله شده است.

فروش 190 کیلو طلا در حراج امروز+قیمت

 

علاقمندان جهت شرکت در این جلسه می توانند مبلغ 3 میلیارد و500 میلیون ریال (350 میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد تا ساعت 24 روز دوشنبه مورخ 17 اردیبهشت ماه 1403 پرداخت کنند.

این حراج از ساعت 12 الی 16 روز سه شنبه هفته جاری در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. حراج بیست و چهارم در دو بخش عمده و خرد برگزار می شود و متقاضیان می توانند حداکثر 25 شمش طلای استاندارد در هفته تقویمی خریداری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد +شرایط
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • ترتیل صفحه 245 کلام الله مجید+ صوت
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند