Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: افزایش نرخ حامل های انرژی هیچ توجیه منطقی ندارد.

وی افزود: دولت معتقد است درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی را به اشتغال اختصاص می دهد ولی تا کنون ثابت شده که این کار انجام نشده یعنی وضعیت اشتغال ما چندان جالب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با بیان اینکه مجلس وظیفه دارد هر جایی که قیمت ها افزایش بی رویه پیدا کرده جلوگیری کند، تصریح کرد: در کل مجلس موافق افزایش قیمت حامل های انرژی نیست و مردم از نمایندگان انتظار دارند که جلوی آن گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید قیمت ها را با فوب خلیج فارس مقایسه کنیم چون حقوق و دستمزد در ایران با دیگر کشورها متفاوت است و منطقی نیست با فوب خلیج فارس مقایسه شود.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: مثلا گفته می شود افزایش عوارض خروج از کشور به این دلیل است که گردشگری داخلی رونق پیدا کند اما وقتی نرخ بنزین افزایش پیدا کند عملا مردم رغبتی به مسافرت نیز نخواهند داشت و گردشگری هم تحت تاثیر قرار می گیرد بنا بر این قیمت بنزین یک مشکل اصلی به مشکلات مردم اضافه می کند.

وی با بیان اینکه قیمت بنزین روی کاهش تردد و آلودگی هوا بی تاثیر است، بیان کرد: از 40 سال پس از انقلاب ثابت شده زمانی که بنزین لیتری 3 تومان بود تا الان که 1000 تومان است نه ترافیک و نه تعداد اتومبیل ها کاهش نیافته است، چون حمل و نقل عمومی بیمار است.

مرادی یادآور شد: افزایش قیمت بنزین راه علاج آلودگی هوا و ترافیک شهرها نیست، یکی از راه ها می تواند برقی کردن موتورسیکلت ها که یکی از مهمترین دلایل بروز این معضلات است، باشد که باید در این خصوص پول و اعتبار کافی در نظر گرفته شده و با جدیت دنبال شود.

وی گفت: چنانچه افزایش قیمتی هم در نظر گرفته می شود باید منطقی باشد و به مردم فشار وارد نشود زیرا جامعه کشش افزایش بیش از 4 تا 5 درصد را ندارد و در برنامه پنج ساله ششم هم تاکید بر این بود که افزایش قیمت به حداقل ممکن برسد.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار در جریان معاملات امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۲۸ (دو هزار و سیصد و بیست و هشت) رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۹۰،۵۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود هزار و پانصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۶۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۱۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست و ده هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۴۴،۳۱۴ (چهل و چهار هزار و سیصد و چهارده) تومان قیمت خورد.

قیمت یورو مبادله‌ای امروز

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۴۹۱ (چهل و هفت هزار و چهارصد و نود و یک) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با افزایش ۱.۶۶ درصدی، از ۷۶،۷۵۰ (هفتاد و شش هزار و هفتصد و پنجاه) تومان به ۷۸،۰۵۰ (هفتاد و هشت هزار و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۲،۰۶۶ (دوازده هزار و شصت و شش) تومان معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۲۰ (یک هزار و نهصد و بیست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۱.۵۳ درصدی، از ۴۴،۸۵۰ (چهل و چهار هزار و هشتصد و پنجاه) تومان به ۴۵،۵۵۰ (چهل و پنج هزار و پانصد و پنجاه) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۳۵ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱،۹۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۴۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۰۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون) تومان قیمت خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب