Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، محمدنعیم امینی فرد نماینده مجلس در واکنش به شنیده‌هایی مبنی بر خروج 160 قلم دارو از سبد بیمه‌ای گفت: بنده در جریان جزییات این خبر نیستم، اما اگر این تعداد اقلام دارویی بدون انجام کار کارشناسی دقیق از سبد بیمه‌ای خارج شود، به افزایش پرداخت از جیب مردم منتهی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس شورای اسلامی، در مورد بخشی از این خبر که به حذف داروهای درمان بیماری‌های گوارشی اشاره دارد، ادامه داد: خروج اقلام دارویی بیماری‌های اختصاصی گوارشی از سبد بیمه‌ای را نمی‌توان اقدام ثوابی دانست، بنابراین در مجلس از شورای عالی بیمه که سبد پوشش بیمه‌ای را تعریف می‌کند، در رابطه با علل خروج این میزان دارو از پوشش بیمه توضیح خواهیم خواست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به خانه ملت گفت: البته اگر واقعا این ۱۶۰ قلم دارو از جمله مواردی باشد که منتهی به کاهش استفاده‌های غیر مجاز روزانه شود، یا در فارماکپه‌ ما وجود نداشته باشد، یا اثربخشی آنها مورد اطمینان نیست، قابل دفاع است، اما چنانچه داروهای مفیدی باشد که می‌تواند در فارماکپه‌ ایران باشد، بنابراین باید الزاماتی که درجهت تامین حفاظت مالی مردم وجود دارد، در پوشش بیمه‌ای مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس به تازگی از انتشار اخبار خلاف واقع توسط رئیس سازمان غذا و دارو و تلاش کمیسیون متبوعش برای پیگیری این موضوع خبر داده بود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بعید است بررسی قانون مالیات بر مهریه به مجلس یازدهم برسد.

موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که قانون مالیات بر مهریه در چه مرحله‌ای قرار دارد و دارای چه ویژگی‌هایی است، گفت: در نوبت بررسی است، جزئیات را به زمان بررسی واگذار کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعید است قانون مالیات بر  مهریه  به این مجلس برسد اما در نوبت صحن قرار دارد.

وی با اشاره به جمعیتی که به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان هستند، گفت: به دنبال این هستیم ان شاءالله کمتر کسی به زندان برود و محور این طرح از زندان رفتن خیلی از افراد جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت