Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس تيم تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: در بررسي‌هاي به عمل آمده مشخص شد که بيشترين تخلفات در بانک سرمايه و شرکت سرمايه‌گذاري فرهنگيان صورت گرفته است. جبارکوچکي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم، با اشاره به تهيه گزارش نهايي تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان و تصويب آن در کميسيون آموزش مجلس اظهار کرد: اين گزارش به زودي در صحن علني مجلس قرائت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در پاسخ به اين پرسش که در تحقيقات انجام شده بيشترين تخلفات مربوط به کدام بخش‌ها بود، گفت: بيشترين تخلفات مربوط به بانک سرمايه و شرکت سرمايه‌گذاري فرهنگيان است، که با يکديگر ارتباط اقتصادي داشتند.
رئيس تيم تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: تحقيق و تفحص از کل مجموعه‌هاي صندوق ذخيره فرهنگيان انجام شد اما زمان به ما اجازه نداد تا شرکت‌هاي اقماري همچون ماشين‌سازي اراک و صنايع آموزشي را بررسي کنيم و بيشتر توانستيم به فعاليت شرکت‌هاي پتروشيمي به پردازيم.
کوچکي‌نژاد ادامه داد: هرچقدر در تحقيق و تفحص جلوتر مي‌رفتيم، فساد بيشتري آشکار مي‌شد و در گزارش نهايي که تهيه شده است عنوان کرده‌ايم قوه‌قضائيه به اين مسئله ورود کند و مانع از ادامه فساد در بخش‌هاي مختلف شود.
وي با اشاره به اين که بيشترين فساد در بانک سرمايه و شرکت سرمايه‌گذاري فرهنگيان بود، عنوان کرد: اين دو مجموعه با هم تباني داشتند و يکي از شرکت‌هاي زيرمجموعه سرمايه‌گذاري فرهنگيان در قراردادي با شرکت اماراتي 14 ميليارد تومان به صندوق ذخيره فرهنگيان زيان وارد کرده است.
رئيس تيم تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان مطرح کرد: در برخي موارد شاهد تخلفاتي نيز از سوي کارشناسان دادگستري بوديم به گونه‌اي که در برخي موارد يک ملک را 10 ميليون تومان کارشناسي کرده بودند و چند روز بعد همين ملک 240 ميليارد تومان کارشناسي شده است. همچنين در برخي قراردادها شاهد تهاتر بدهي‌ها با زمين‌هاي معارض‌دار و سهام نامناسب شرکت‌ها بوديم که از اين جهت نيز به صندوق ذخيره زيان وارد شده است.
کوچکي‌نژاد بيان کرد: بارها با وزارت آموزش و پرورش مکاتبه کرده‌ايم تا اسنادي را که از سال 74 تا به امروز مربوط به کسورات از حقوق فرهنگيان و واريز به صندوق ذخيره است، ارائه کنند اما نتوانستند اسنادي را ارائه دهند تا مشخص شود چه قدر از حقوق فرهنگيان در سال‌هاي قبل کسر و به حساب صندوق واريز شده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل علی رحیمی آذر  اظهار کرد: پرونده تقلب در ارائه خدمات صافکاری نقاشی خودرو به میزان ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل رسیدگی شد.
وی خاطرنشان کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت ۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
رحیمی آذر گفت: بازرسان سازمان صمت اردبیل، گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از یک واحد صافکاری و نقاشی خودرو کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی اردبیل ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند